BREAKING NEWS

Betul ke DAP bantu nasib pekerja yang kena buang?


20 July 2016 - "Yang paling penting adalah kerajaan negeri melalui pusat kerjaya dan bakat, kami membantu mereka yang diberhentikan kerja mendapatkan kerja," kata Ahli Parlimen Bukit Bendera DAP Zairil Khir Johari

Fuiyooo... Biar betul kerajaan DAP Pulau Pinang ni suka membantu orang... Suka membantu mereka yang di berhentikan kerja untuk mendapatkan semula pekerjaan... Macam tak percaya je!!

Korang rasa boleh percaya ke kerajaan DAP Pulau Pinang ni suka membantu rakyat??? Kalau orang bijak, memang dah tak percaya... Mati hidup semula pun tak akan percaya yang DAP tu suka tolong rakyat.

Kalau betul DAP tu suka tolong rakyat.... Takkanlah DAP suka menzalimi peniaga-peniaga kecil di negeri tu, khususnya peniaga-peniaga Melayu... Asal peniaga nak mulakan perniagaan secara kecil-kecilan ditepi jalan.... Habis semua barang dan peralatan di rampas oleh kerajaan DAP... Macam ni yang dikatakan suka membantu??

Tu bab rakyat Pulau Pinang yang mahu berniaga... Bab rumah tak masuk lagi... Kalau betul kerajaan DAP Pulau Pinang ni prihatin terhadap rakyat... Awal-awal lagi dorang dah bina rumah mampu milik untuk rakyat.

Tapi ada tak kerajaan DAP Pulau Pinang bina rumah mampu milik kat negeri tu?? Tak ada pun rumah mampu milik yang dibina oleh kerajaan DAP... Rumah mampu tengok banyaklah kerajaan DAP bina!!

Berbalik kepada dakwaan Zairil bahawa DAP Pulau Pinang akan membantu pekerja yang dihentikan untuk mendapat pekerjaan semula, Zairil cakap ni pun untuk sedapkan hati bekas pekerja Seagate yang telah diberhentikan kerana Seagate telah menutup operasi di Pulau Pinang.

Kerajaan DAP kalau nak tolong dapatkan pekerjaan... Dorang takkan tolong semua orang... Dorang akan tolong kaum Cina je... Kalau kaum Melayu jenis tali barut macam Mejar Zaidi tu, baru dorang akan tolong... Kalau tak, jangan beranganlah nak dapat kerja.

1 ulasan :

  1. Dari berita yg tersebar. Lagi 5 org rakyat Malaysia di cukik oleh Abu sayaf. Apa sudah jadi dgn Esscom. Duit beejuta juta dah abis. Mohon Admin ulas berita ni. Ceroi betul pertahanan negara kita ni

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online