BREAKING NEWS

Cina DAP sibuk rasuah di Masjid dan Surau pada bulan Ramadan.


Korang perasan tak, asal masuk bulan Ramadan je, sibuklah puak-puak DAP tu cari publisiti murahan dengan bagi bantuan kepada surau dan masjid..

Maka tersenyum lebarlah Tok Siak serta Tok Imam menerima sumbangan dari cina-cina kiasu tersebut tanpa sedar DAP secara jelas mempunyai pendirian menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Kadang-kadang tu terfikir jugak.., apa lah bengap benar mentaliti melayu kita bila berhadapan dengan puak-puak DAP tu kan.. Nak kata DAP tu bagus, apa je yang bagusnya dorang buat??

Sejak dua penggal memerintah Penang, agama Islam makin terpinggir dengan propaganda menghadkan suara azan di masjid pada waktu Subuh.

Yang boleh berniaga di negeri ni hanyalah cina dan yang mampu beli rumah mahal di kawasan pulau pun hanya cina.. Jadi kat mana sumbangan DAP yang kononnya dorang bukan anti Islam dan "sayang" pada bangsa melayu??

Sebenarnya, dah lama cina-cina DAP tu berlakon wayang nak tunjuk baik demi memujuk melayu-melayu supaya bagi kuasa pemerintahan pada dorang beb.. Apalah sangat dengan seribu dua setahun kalau nak dibandingkan dengan kuasa pemerintahan yang dorang boleh dapat...

Melayu-melayu ni pulak satu macam punya pelik.. Bila cina DAP bagi je sumbangan sikit untuk surau dan masjid, terus tersengih dan punyalah lambung kata cina DAP tu bagus.. Walhal cina tu sekadar main politik je, bukan dorang suka sangat pada melayu/Islam punn..

Kesimpulannya.., beringat-ingatlah sebelum kena ye.. Memanglah segala sumbangan DAP pada bulan ramadan ni hanya "gula-gula" untuk umat Islam.. Semua nak cari keuntungan politik je.. Tak lebih dari tu..

Tapi..., macam tu punya senang pun masih ramai yang tak sedar.. Nak buat macam mana bagi sedar pun tak tau lahh.. Jangan sampai tergadai habis baru nak sedar sudahlahh.. Rugi beb!!!


PEMBINA merujuk status Facebook Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya, Hannah Yeoh, yang memaklumkan pejabatnya menyalurkan peruntukan RM2,000 kepada masjid dan RM1,000 untuk surau bagi menganjurkan program sepanjang Ramadan.

Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) mengingatkan pemimpin DAP supaya tidak cuba menggula-gulakan umat Islam menerusi pemberian wang ringgit kepada masjid dan surau.

Presidennya, Ibrahim Mohd Hasan Al-Hafiz berkata, tindakan DAP menabur duit untuk mengatakan mereka bukan anti Islam adalah penghinaan terhadap umat Islam.

“Adakah umat Islam boleh digula-gulakan dengan wang ringgit sehingga gula-gula tersebut menutup mulut kita?

“Adakah maruah umat Islam boleh dibeli dengan nilai seribu dua ribu ringgit sahaja?

“Sesungguhnya tindakan biadap menaburkan wang ringgit untuk mengatakan bahawa DAP bukan anti-Islam adalah satu penghinaan terhadap umat Islam,” tulisnya di status Facebooknya.


3 ulasan :

  1. Halal kah duit dari DAP TU.. JUST CURIOUS..

    BalasPadam
  2. Dahalu bab menghalalkan segala kemungkaran POlitik adalah Tok Guru Nik Ajis, setelah pemergian beliau buat selama-lamanya nie siapalah pula nak ambil peranan tu yeee ????

    BalasPadam
  3. Cina jual beras plastik, Faiza yang difitnah

    BATU PAHAT - Syarikat Faiza Sdn Bhd (Faiza) menafikan dakwaan yang dikeluarkan individu yang tidak bertanggungjawab di laman sosial berkaitan kualiti berasnya.

    Dalam dakwaan berkenaan beras yang dikeluarkan syarikat bumiputera terkemuka itu adalah beras tiruan yang diperbuat daripada plastik yang berbahaya kepada pengguna.

    Pengarah Urusannya, Faiza Bawumi Sayed Ahmad berkata, tuduhan berkenaan hanyalah untuk mencemarkan reputasi syarikat terbabit dan ia lebih kepada fitnah semata-mata.

    "Sejak beroperasi selama 20 tahun sehingga kini, syarikat ini menggunakan 100 peratus beras asli daripada sumber yang disahkan kerajaan, iaitu secara terus dari Padi Beras Nasional Berhad (Bernas).

    “Perbuatan berkenaan sungguh tidak bertanggungjawab dan berkemungkinan berniat jahat, kami memandang serius setelah kami dihujani pelbagai persoalan semenjak ia viral di laman sosial," katanya.

    Faiza Bawumi berkata, sejak tersiar di laman sosial pada Khamis minggu lalu, ada sesetengah peruncit dan pengguna yang meragui beras keluaran syarikat berkenaan dan mereka tidak putus-putus menghubungi pejabat mereka.

    “Tindakan pemilik akaun laman sosial berkenaan juta telah menyebabkan jualan beras kami ‘Beras Faiza Emas’ yang sebelum ini terjual sehingga 3,000 tan sebulan terjejas,” katanya dalam sidang media semalam.

    Dalam pada itu, Ketua Pegawai Operasinya, Md Faizal Md Ali berkata, pihaknya juga telah membuat satu laporan polis berkaitan dengan kes berkenaan bertujuan tindakan undang-undang dikenakan terhadap penyebar fitnah terbabit.

    "Orang ramai tidak perlu bimbang dengan dakwaan yang dikeluarkan yang lebih kepada fitnah kerana pihak syarikat kami mementingkan kualiti pada produk yang dikeluarkan.

    “Kami memandang serius kepada semua produk,n termasuklah beras yang merupakan produk utama kami sejak 20 tahun syarikat ini beroperasi,” katanya. theunspinners.blogspot

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online