BREAKING NEWS

Tolong Azankan di telinga Mahfuz.. Makin jauh dah tersesat tu..


Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, pihaknya sedang berbincang dengan kerajaan Australia, bagi mendapatkan taraf penduduk tetap (PR) untuk bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Sirul Azhar Umar yang disabitkan bersalah membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu oleh mahkamah. 
Ahli Parlimen Pokok Sena itu menyifatkan bekas komando polis terbabit sebagai individu bersemangat patriotik tinggi, cintakan negara dan harus diberi peluang memulakan hidup baru di negara berkenaan, setelah Sirul Azhar meninggalkan tanah air bagi mendapatkan perlindungan di Australia. - TheRakyatPost.

Selepas berakhirnya episod Maharajalawak Mega di Astro, Mahfuz pula meneruskan lawak slapstik di pentas politik apabila sibuk untuk kononnya membuat pendedahan pasal kes pembunuhan Altantuya sehingga sanggup berkejar ke Australia.

Rakyat ketawa terbahak-bahak apabila MP PAS Pokok Sena itu dikantoikan secara terlampau didalam satu sidang media dihadapan puluhan wartawan. Mahfuz menjanjikan perbualan langsung secara terbuka dengan Sirul, tetapi penjenayah tersebut langsung tak jawab telefon.

Malangnya, Mahfuz masih tak sedar diri dan tak faham apa yang dimaksudkan dengan sifat bangang. Kini Mahfuz terhegeh-hegeh pula kononnya nak bantu Sirul memohon taraf penduduk tetap di Australia. Bukankah itu bangang namanya?

Rakyat nampak kebangangan Mahfuz apabila wakil Rakyat yang bertanggung jawab membuat dasar di Parlimen itu sanggup membela penjenayah. Jangan pula Mahfuz kata dia tak tahu yang Sirul sendiri mengaku membunuh Altantuya ye..

Tak kiralah siapa yang arahkan Sirul bunuh wanita tersebut, perbuatan membunuh itu tetap salah dan seharusnya dihukum seperti yang telah dilakukan oleh Mahkamah Malaysia. Kalau betul Sirul kata dia diarahkan oleh seseorang, kenapa tak didedahkan semasa dalam perbicaraan? Kenapa lepas lari ke Australia baru nak dedahkan?

Kalau Sirul menyesal sekalipun, dia takkan terlepas kerana kesalahan membunuh tu telah dilakukan. Yang Mahfuz sibuk-sibuk nak dedahkan dalang pembunuhan Altantuya tu, takkan dia tak sedar bahawa dia sedang membuat rakyat gelak pada dasar pendirian PAS?

PAS sekarang ni nak laksanakan Hudud dan mahu bawa draf Hudud ke Parlimen. Didalam hukum Hudud, kesalahan membunuh hukumannya apa? Mahfuz ternyata bangang kalau dia anggap hukuman bagi Hudud adalah lari keluar negara sambil diberikan taraf penduduk tetap.

So kesimpulannya.., kebangangan Mahfuz telah memalukan PAS. Kedungguan MP Pokok Sena ini sebenarnya menjatuhkan maruah perjuangan melaksanakan hukum Hudud oleh PAS. Rasanya kalau Mahfuz nak cari populariti politik sekalipun, tak perlu kot sampai tunjuk bangang sampai macam ni.

Akhirnya rakyat Malaysia akan nampak yang bangang dalam PAS bukan Mahfuz seorang, tapi semua wakil Pakatan Rakyat yang bersekongkol dengan drama Tamil arahan Mahfuz.

Diharap para penasihat di sekeliling Mahfuz tolong azankan di telinga kanan beliau. Mungkin itu akan dapat sedarkan diri Mahfuz yang mungkin terasuk dengan "hantu" Monggolia.. Hahaha.. 

8 ulasan :

  1. Pulas aje telinga dia...........bangang tahap maximum.......apa lah nasib pas dapat pemimpin macam ni........

    BalasPadam
  2. Malunya pengundi Pokok Sena.

    BalasPadam
  3. ..tolak semuanya ketepi.. sirul adalah mangsa konspirasi dari pihak yg berkepentingan,tak kiralah dari pihak mana kerana masing2 ada motif. Sekurang-kurangnya diringankanlah sdikit hukumanya..jgn nanti mafuz bean diangkat mnjadi hero ada pulak yg xdpt terima knyataan.

    BalasPadam
  4. hahahaha....hero taik kucing.....bebal la ko ni.....

    BalasPadam
  5. Bangang, dengan depa semua turut bangang, sedap sungguh kata kat orang nuu.

    BalasPadam
  6. yg lg bangang... kejar pembunuh tanpa siasat motif. ni mmg bangang antara semua bangang

    BalasPadam
  7. Lawak yg x Ada lucunya..... Ha.haha......

    BalasPadam
  8. Imam tak bolih di jual beli .. mr BEAN ..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online