BREAKING NEWS

Habislah Astro.. Syed Mokthar dan RTM akan tumbangkan Ananda Krishnan

Rakyat Malaysia sudah sedia maklum tentang rungutan mengenai perkhidmatan televisyen berbayar Astro. Kisah tak ada siaran ketika hujan dan juga bill mahal yang terpaksa ditanggung oleh pengguna sering kali terdengar khususnya di media sosial.

Itu belum lagi diperkatakan mengenai rancangan yang sama diulang beratus-ratus kali serta program hiburan yang adakalanya naik menyampah tengok, tetapi masih dihidangkan kepada pengguna. Malah sejak akhir-akhir ini, iklan komersial makin meriah walhal pengguna bukannya bayar yuran bulanan untuk melihat iklan.

Pihak Astro pula seolah-olah bermaharajalela berbuat apa saja terhadap pengguna demi mengaut keuntungan berjuta setiap bulan. Dimaklumkan, Astro mencatatkan keuntungan berbilion ringgit Malaysia setiap tahun hasil daripada lebih 3 juta pelanggan tetapnya.

Jangan dipersoalkan kenapa masyarakat masih memilih Astro jika tahu penyedia perkhidmatan berkenaan mempunyai rekod yang mengecewakan terhadap pelanggan dan juga siaran tv nya.., ia adalah kerana masyarakat tiada pilihan khususnya kawasan yang tidak ada liputan siaran televisyen. Maka sebab itulah Astro terpaksa dijadikan pilihan.

Kini dimaklumkan terdapat berita yang sangat melegakan kepada pelanggan yang tak berpuas hati dengan Astro. Dan apabila berita ini menjadi realiti, dijangka zaman kegemilangan 'kaut untung' Astro akan berakhir.

Jika dahulu Radio Televisyen Malaysia (RTM) menjadi pilihan utama rakyat seluruh negara, kini zaman emas itu akan kembali lagi dengan program pendigitalan saluran rancangan stesyen penyiaran terbabit yang disahkan sudah berada di peringkat akhir perlaksanaan.

Ini umpama buku dengan ruas kepada syarikat Astro kerana selepas selepas program pendigitalan RTM, rakyat Malaysia akan menikmati 45 saluran Definasi Tinggi (HD) dan juga 15 Saluran Standart (SD) dibawah projek Angkasapuri Media City.

Untuk mendapatkan rangkaian saluran digital dari RTM, pihak MYTV Broadcasting Sdn Bhd yang bernaung dibawah Syarikat Telekomunikasi Altel Holdings milik Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary, akan membekalkan dekoder khas yang berharga RM200 kepada pengguna.

Malah, sebagai tanggungjawab kepada masyarakat, Syed Mokhtar Bukhary juga akan memberikan dekoder percuma kepada 2 Juta penerima BR1M yang dikenalpasti sebagai miskin bermula Jun hadapan. Ia sekaligus mengesahkan saingan baru kepada Astro bermula Jun ini.

Fasa pertama siaran digital baru dari RTM ini yang dijadualkan pada Jun 2015 merangkumi Pahang, Terengganu dan Kelantan sebelum diperluaskan ke Sabah, Sarawak dan Labuan seterusnya Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak, kemudian Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.

Fasa terakhirnya pula ialah Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Ini menjadikan 98 peratus kawasan Semenanjung serta Sabah Sarawak akan menikmati dan menonton 80 saluran TV Digital setaraf dengan Astro serta 40 saluran Radio berkualiti tinggi secara percuma.

Dan yang lebih menarik, rakyat Malaysia juga akan menikmati perkhidmatan yang tak jauh bezanya dari yang ditawarkan secara berbayar dari Astro seperti panduan program elektronik, serta alih bahasa dan sarikata pilihan melalui saluran digital RTM. Sudah tentu ianya hanya percuma sahaja.

Inilah yang dikatakan bahawa Astro bakal bertemu buku dengan ruasnya. Dan tak dapat dinafikan, sumbangan Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary amat besar kepada rakyat Malaysia. Dan siapa dapat nafikan, bahawa hanya anak melayu seperti Syed Mokhtar sahaja yang dapat meneutralkan Taikun besar seperti Ananda Krishan? - Chewan/Utaranews.com


129 ulasan :

  1. Kenapa siaran astro tiada/terputus apabila hujan? Astro tidak akan memberikan jawapan kerana pihak mereka tahu dengan penggunaan Ku Band sebagai medium penyaluran signal dari satelit ke piring parabola akan merupakan satu gangguan yang besar keoada astro. Signal Ku Band tidak boleh melepasi halangan partikal air seperti hujan dan awan hitam. Inilah punca utama pihak astro. Berbanding C Band yg boleh melepasi partikal air di udara, C Band tidak dibenarkan digunapakai oleh orang awam kecuali sanggup membayar yuran lesen kepada suruhanjaya komunikasi dan multimedia malaysia.

    Kesempatan inilah yang harus diambil oleh pengendali siaran barumseperti mutv. Orang awam kurang berpengetahuan tentang penggunaan frekuensi dan signal telekomunikasi. Alasan ini juga menjadikan mereka sperti diperbodohkan oleh pihak astro tanpa memberikan jawapan yang sebenar kenapa siaran terputus apabila hari hujan. Saya merasakan sistem baru penyiaran digital oleh mytv akan mendapat sambutan ramai dengan tiada lagi terputus siaran semasa hari hujan nanti kerana pemancar siaran terletak di daratan bukan di langit yang tinggi. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah... Insyaallah kalau menjadi kenyataan Inilah Syarikat Melayu pertama dan RTM yang akan membantu seluruh rakyat Malaysia... Amin

      Padam
    2. Terima kasih byk2 kpd pihak yg bertanggungjawab.Inilah masanya bangsa kita menyelamatkan rakyat msia keseluruhanya.Tahniah dan syabas diucapkan Tan Sri Syed Mokhtar

      Padam
    3. awat lambat sangat kami belum bau pun siaranya...atau skmm dah kena jerut dgn tauke astro....

      Padam
    4. Alhamdulillah, hanya tuhan yg mampu membalasnya, syed mokhtar bukhari pejuang rakyat allah'u akhbar! Ya allah berkati lah dia permudahkan lah urusan beliau, panjangkan umurnya dn limpah kan lah rezeki beliau.. Amiin ya raabal al amin

      Padam
  2. tunggu................harap2 menjadi kenyataan bukan hanya janji manis dibibir sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang yang tak suka kejayaan melayu akan kat begitu...

      Padam
    2. Btul tu...at least bg support utk jayakan bbda ni pun da Alhamdulillah..ape la

      Padam
    3. Klu percuma, bagaimana ia dapat menjana pendapatan? Tanpa pendapatan bagaimana ia akan menggaji pekerja-pekerjanya? Tentu melalui iklan, akhirnya banyaklah iklan disiarkan. Kecuali semua kos operasi dan yang lain-lain ditanggung oleh mytv atau kerajaan.

      Padam
    4. Kos murah maa.. pakai frequency 4G LTE ajer...

      Padam
  3. In sha Allah,semoga menjadi kenyataan...tak perlu ulas pnjang2,semua dah tau...

    BalasPadam
  4. Bukan Malaysia saja tapi satu dunia akan memansuhkan TV analog....apa2 pun tahniah RTM/kerajaan dan syed mokhtar yang berjaya meneutrakan siaras TV digital... Penamatan LANGGANAN ASTRO semestinya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...

      Padam
  5. Terima kasih RTM dan Syed Mokhtar. Semoga Allah SWT berkati usaha kamu

    BalasPadam
  6. saya mesti pilihhhh!!!!

    BalasPadam
  7. Saya sokong 100% usaha untuk menghapuskan monopoli siaran digital berbayar tv. Tiada saingan Astro akan terus bermaharajalela menaikkan kadar bayaran langganan dari semasa ke semasa sedangkan contents masih kekal sama. Astro syarikat yang berorientasi keuntungan semata-mata dan tiada tanggungjawab sosial kepada masyarakat. Mari kita pakat pakat potong Astro bila projek usahasama Rtm dan Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary telah menjadi kenyataan.

    BalasPadam
  8. aku nak potong astro seminggu sebelum rtm lancar tv digital...padan muka astro dan padan muka aku juga kerana melanggan astro sebelum ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...

      Padam
    2. Hahaha.....

      Padam
    3. haaa ha..lawak2...padan muka sendiri .. ...ada org blm ngaku padan muka sendiri tu....hi.hi..

      Padam
  9. baguslah mcm tu.aku 9 tahun dah potong astro. tak ada rasa rugi pun.

    BalasPadam
  10. Bukan mudahnya hendak menumbangkan Astro. TM pernah cuba dibawah HyppTV. Astro dah monopoli sejak berzaman lagi. Rancangan2 yang bagus seperti SportTV, Diva, Animal Planet, Discovery dll semuanya Astro dan bit 10 - 20 tahun dan bayar mahal. Bila nak bit program baru, dia letak berpuluh juta mungkin ratus juta. TM pernah kalah dalam bit rancangan2 hebat. Polisi syarikat2 ni pulak tak akan bagi lesen atau franchise kepada 2 3 company dalam sesebuah Negara.. Kalau nak siar boleh ambil rancangan yang percuma.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu yang jadi berlemak astro..dulu iklan siaran free..sekarang kat pakej discovery chanel pun ada iklan..mmmmmmm

      Padam
    2. itu tv bayar vs tv bayar... ini tv bayar vs tv free

      Padam
  11. I hope this becomes reality and long term. Sick of Astro's services and customer service. Tan Sri Syed may Allah bless you for your contribution. Keep it up with making Malaysia proud of you.

    BalasPadam
  12. Btul le kwn sya ckp klu nk tgok siaran bru dr rtm nti kene guna line internet ??

    BalasPadam
  13. Dan bagusnya kalau rakyat malaysia berbangsa melayu di duplicatekn mcm tan sri mokhtar..baru lah sistem jana ekonomi dan kewangan berjalan lancar demi memartabatkan ekonomi melayu..fikir2kn dn selamat beramal..

    BalasPadam
  14. Astro dulu tidak serupa skarang..
    Dulu sorang2 sekarang ada saingan..
    Dulu..dulu..duluuuu ku menderita..
    Sekarang aku bahgiaaaaa..
    Dulu main wayang..
    Sekarang kena diam..
    Dulu tak ada iklann..
    Sekarang bercambah5x iklan..
    Dulu siaran free je iklan..
    Sekarang yang berbyar pun kena iklan..
    Tunggu masa la astro..
    Kalau jadi kyataan habislah ko..
    Nak buat iklan samoai pagi pun org tak kisah..
    Lepas ni ada aku kisah...
    Lagi cepat lagi baguihhh..

    BalasPadam
  15. Selagi pakej sukan dipegang oleh astro, bye bye sajalah. Setakat berita rtm yang hd, siapa sangat lah nak tengok.

    BalasPadam
  16. Saya sokong 100 peratus.....tak sabar nak potong astro...

    BalasPadam
  17. Takut hangat2 taik ayam je.. Macam ade satu dulu ape ntah namanya ABN Acess ke ape ntah.. Tapi senyap sampai ke sudah..

    BalasPadam
  18. Media Corp di Singapura telah melancarkan siaran digital ini. Siarannya boleh diterima di Johor Bahru dengan membeli TV berfrekuensi digital. Gambar yang dipancarkan adalah HD 1080 berbanding HD Astro yang hanya 760. TV yang kita miliki sekarang tidak boleh menerima siaran digital. itulah sebabnya dekoder khas disediakan. Abang ipar saya di Gelang Patah telah membeli TV Panasonic 50" berfrekuensi digital boleh menerima semua siaran Media Corp secara percuma dengan hanya memasang sebatang FM antena. Diharap siaran ini dapat dilaksanakan di Seluroh negara secepat mungkin. Terima kasih TS Syed Mokthar.

    BalasPadam
  19. Astro bole bungkus ikat tepi lps nie..

    BalasPadam
  20. Curi je siaran... hehehe

    BalasPadam
  21. Tahniah tan Sri syed al bukhari kerana dapat kalahkan Ananda.... syukur alhamdulillah

    BalasPadam
  22. Padan muka astro...satu lgi yg celaka p1

    BalasPadam
  23. Hampir 4 tahun aku therminate astro. Almahdullah dpt kurangkan banyak unsur hiburan ke dalam umah. Setakad ni tiada sebarang kekurangan tanpa astro. Masa ada astro dulupun xde sebarang kelebihan. Tiap bulan bil astro tu aku peruntukkan utk akhira secara konsisten. Atau duit bil tu kita kumpul utk buat ibadah kurban tiap tahun. dalam masa sama kita terus ikuti pekembangan isu semasa.

    BalasPadam
  24. Bagus.. bagus... astro tu klu lambat byr sikit je.. terus call2 mcm dah nak bankrup... patut laaaaaaa.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ni aku sangat stuju..lambat ckit kene potong..lambat 3 hari j punnn..sial astro cekik darah

      Padam
  25. Ana dah lama dah angin degan astro ni...masa tu pelawanan batminton..chong lawan lendan..tengah2 sedap..duk tengok..hilang gambar...pada hal jam belom cukup lagi jam 12 mlm..tukar tarikh..cll astro kata cek kena bayar..dulu baru boleh sambung balik..sampai sekarang duk ingat lagi..elokkk...ada rtm...upgred....baru astro ada akai sekit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau langgar perjanjian 2 tahun laggan astrok kena saman tak

      Padam
    2. kalau masih dlm kontrak n nk terminate astro, kene byr rm500.. bru pas call astro 3 hari lpas..

      Padam
  26. Yg pntg ada siaran sukan.hrp2 ada lh..

    BalasPadam
  27. Terbaiklah...

    BalasPadam
  28. Terbaiklah

    BalasPadam
  29. yahuuuuuuu....bln 6 ni nk potong Astro,...jmat RM 150 sblan...syukur allahamdullillah...Syed Mokhtar terbaik...

    BalasPadam
  30. T kasih RTM &TS Syed Mokhtar.kami sume doakan ia akan mnjadi kenyataan.moga Allah berkati usaha TS

    BalasPadam
  31. All politic games. I don't care Astro or RTM. Semua politician pandai main games pada rakyat supaya kita menjadi bodoh.....sebab ITU kita rakyat Malaysia.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau x nak jadi Rakyat Malaysia dipersilakan.... Salah ke if RTM nak digitized kan dia punya channel ok la Tu.kita Ada banyak option rather than just Astro....

      Padam
    2. Gi duduk kat gua kalo taknak terima perubahan.

      Padam
  32. Terima kasih..

    BalasPadam
  33. Saya benci astro

    BalasPadam
  34. Harap saluran bru ni lebih menekankan keagamaan dan ciri kemelayuan. Lebih byk rancangan kanak2 y mbina spt alam ria dan rancangan remaja y mbina spt rsb dan 3r. Kurangkn rancangan melalai spt kilauan mas, meletop era dan akademi fantasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belia Benci Astro16 Mac 2015 11:54 PTG

      Betul! Biar ada saluran khusus untuk program agama 24 jam sehari kalau buatan RTM, dia punya azan dan segala jenis rancangan keagamaan takyah letak kat TV1 lagi. Begitu juga dengan saluran berita 24 jam sehari kalau buatan RTM, semua jenis slot berita termasuk Berita Nasional, Berita Dunia dan kapsul Berita Semasa tidak perlu tayang di saluran TV1 lagi.

      Padam
  35. kl xhtr dekoder slps terminate... katanya astro akan denda dan blacklist. cuba kita ramai2 jgn htr. brp juta rakyat malaysia dia nk blacklist...

    BalasPadam
  36. Mana syarikat yg monopoli cmtu la, x de saingan, bole charge suke ati. Yg plg ditunggu2 ada x saingan utk TNB? Br la pengguna bole memilih mana yg terbaik kn? Br la bil elektrik bole dpt murah. Mcm syarikat telekomunikasi,bila byk saingan msg2 berlumba tawarkan pakej terendah. Br bertemu buku dgn ruas..

    BalasPadam
  37. TM menerusi Hypptv pon ada kerjasama dengan Astro . Ada yg x tahu buat2 tahu . Setengah channel astro ada kat Hypptv . TM x kalah .. cuma bukan semua mampu nak langgan Unifi atau streamyx with hypptv . Memang program Astro lagi best tapi hypptv pon x kurang hebatnyer .. xde gangguan cuaca ..

    BalasPadam
  38. saya pun tak sabar nak potong astro. tahniah kpd rtm n jutawan melayu, tan sri syed mokhtar! semoga Allah Taala merahmati usaha murni anda. Aamiin

    BalasPadam
  39. Syabas ini dinamakan prihatin so Astro we have to throw u out

    BalasPadam
  40. Bagus macamni, barulh ade competition, mcmme Melayu lain yg berada & kayak rays tu, ikutlh langkah Syed Al Bukhary tu, tolong bangsa laminated, Melayu pastime boleh.

    BalasPadam
  41. Ini satu berita yg amat baik...dah lama saya dengan atro terpaksa pakai juga sebab xada pilihan..kalau dah ada yg mcmni baguslah...ini satu persaingan yg sihat dan membantu rakyat..tq semua

    BalasPadam
  42. Ini satu perubahan baru...saya mesti potong astro ...sokong 100peratus

    BalasPadam
  43. Ini satu perubahan baru...saya mesti potong astro ...sokong 100peratus

    BalasPadam
  44. Sudah tiba masanya kita tak jadi "pak turut" utk byar bil yg dinaikkan sesuka hati!!

    BalasPadam
  45. Yess...bleh la cut off astro...ambik.la balik piring kuali awak tu..ganggu pemandangan cantik kat luar rumah aku je...

    BalasPadam
  46. Dah lama potong! Ha Ha Ha....

    BalasPadam
  47. Semoga Allah mempermudahlan usaha murnimu Tan sri...rakyat Malaysia semuanya memberikan sokongan padu diatas usaha murni Tan Sri ini,astrok perlulah menyahut cabaran ini dengan membuat penambaikan siaran mu,buangkan iklan iklan yang mengganggu kami selaku penonton berbayar,anda sayangkan pernigaan anda,jagalah perasaan penonton anda,rugi sedikit adalah memadai jika dibandingkan terpaksa menutup terus syarikat anda,

    VCM all the best....best wishes to pakndak komeng and all of our club member.TQ

    BalasPadam
  48. Semoga Allah mempermudahlan usaha murnimu Tan sri...rakyat Malaysia semuanya memberikan sokongan padu diatas usaha murni Tan Sri ini,astrok perlulah menyahut cabaran ini dengan membuat penambaikan siaran mu,buangkan iklan iklan yang mengganggu kami selaku penonton berbayar,anda sayangkan pernigaan anda,jagalah perasaan penonton anda,rugi sedikit adalah memadai jika dibandingkan terpaksa menutup terus syarikat anda,

    VCM all the best....best wishes to pakndak komeng and all of our club member.TQ

    BalasPadam
  49. kalau baru pasang langgar perjanjian kena saman tak?

    BalasPadam
  50. kalau baru pasang langgar perjanjian kena saman tak?

    BalasPadam
  51. Baru Ada akal.....

    BalasPadam
  52. Bark Ada akal.......

    BalasPadam
  53. Astro kaut untung,sbb tu boleh bagi wang hadiah kemenangan lumayan bermacam2 rancangan hiburan terutama MLM..

    BalasPadam
    Balasan
    1. berapalah sangat jumlah hadiah yg diberi jika dibandingkan dengan jumlah pendapatan astro setiap bulan. jauh bezanya.

      Padam
  54. dah la dia dpt duit penyiaran iklan. lepas tu ambik lg duit bayaran bulanan yg banyak..lintah darat betul

    BalasPadam
  55. Msmpus doh astro kali ni

    BalasPadam
  56. Patut la sudah 2bulan astro drmh aku channel smua blh tengok..haha..astro tkt mati

    BalasPadam
  57. Like this page: https://www.facebook.com/pages/Throw-Your-Astro/

    BalasPadam
  58. Like this page: https://www.facebook.com/pages/Throw-Your-Astro/212827418753528?sk=info&tab=page_info

    BalasPadam
  59. Astro paksa aku bayar rm65 sepuluh tahun lepas sampai skarang masih tuntut..aku x nak bayar sebab bukan masalah aku pada bil trakhir tu... surat loyar dah bertimbun datang...aku tunggu pegi mahkamah je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau memang gla, pasal 65 samgup kao naik makamah

      Padam
  60. ya......dah lama bersabar dgn atro sbb x dok pilihan lain

    BalasPadam
  61. Lagi cepat lagi bagus sbb rakyat dah meluat sgt2 dgn astro ni..rakyat tiada pilihan sbb astro monopoli sistem penyiaran berbayar...mereka menaikkan bil sesuka hati dan rakyat tiada ruang utk bantah dan siarkan rancangan2 basi dan tidak menarik serta senang2 kenakan charge tambahan utk rancangan2 baru dan menarik..selepas ni harap astro terus melingkup @bankrap sbb dah lama susahkan rakyat.

    BalasPadam
  62. Support 100%.. Still pakai astro nyea service.. Just for njoi.. Berita still kena tau ler.. Taknak ler dok bawah tempurung.. Buang astro dah dekat 5 tahun dah.. Tak terasa pun nak tgk astro.. Walaupun bole guna cline..S'ngor fasa last ke?

    BalasPadam
  63. Aku tak pernah pakai astro pun..

    BalasPadam
  64. Ssya amat menyokong perkara ini...harap2 menjadi kenyataan

    BalasPadam
  65. Astro ( Ananda ) begitu toleran dengan program keagamaan tidak kira Islam maupun Hindu. Nanti Syed Bukhari jika toleran dengan penyiaran rancangan ugama hindu, maka berteriaklah orang-orang Melayu dengan berbagai kutukan kepada Syed Bukhari. Mari kita lihat siapa yang kena dan siapa yang terkena.

    BalasPadam
  66. BAPAK KAU SYED MOKTHAR MELAYU !!!,,, DIA MELAYU KEH CINA KE INDIA..YG PENTING TOLONG ORANG..TAK PAYAH NAK BERMEGAH MEGAH YG MAMAT TU MELAYU KEH BANGLA.... SYED MOKHTAR TUU BREED PAK ARAB...SO KIRA BUKAN MELAYU LA BANGANG....AKU RASA ORANG ORANG MELAYU YG CETEK PEMIKIRAN CAM HANPA SEMUA NIE TAK LAMA LAGI TENGELAM LAH KAT MUKA BUMI NIE...RACIST BASTARDS !!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syed Mokhtar al-Bukhary the third of seven children born into a middle-low class of Hadhrami Arab ancestry.His father was a trader who had travelled to Central Asia and Thailand in his youth before settling down in Kedah during the 1940s.

      Padam
  67. Perlu ke nak letak anak melayu?
    Actually beliau mix arab and mamak, India Muslim
    Yg aku pasti beliau waktu kanak2 dan remaja pernah ditindas oleh melayu dgn gelaran keling

    BalasPadam
  68. butoh lah, ada berani sama anaknda

    BalasPadam
  69. Syed Mokhtar al-Bukhary the third of seven children born into a middle-low class of Hadhrami Arab ancestry.[4] His father was a trader who had travelled to Central Asia and Thailand in his youth before settling down in Kedah during the 1940s.

    BalasPadam
  70. Macam2 yg dikomen.. rasis la tak rasis la.. apa pun malaysia tetap masih aman. Astro teruk pun dah berpuluh tahun dah kita dok pakai. Sekarang ni bila dah jadi macam ni buat apa kita nak bergaduh lagi. Guna saja laa. Arab ka india ka melayu ka cina ka biar la kat dia yg penting kita tak lagi didalam pengawasan service yg teruk seperti astro ni.-chain

    BalasPadam
  71. Belum laksana dah ada ura2 nak musnah perniagaan org lain ,siapa syedmokhtar dan ananda?siapa mentor merekaberdua ? Kalaunak bersaing teruskan supaya pengguna dapat faedah ,siaran percuma utk apa? Bukankah ini strategies perniagaan semua mau untung maa!

    BalasPadam
  72. Hanya satu saya boleh cakap. Terima kasih.

    BalasPadam
  73. bagaimana dgn internet company TM yang monopoli internet di malaysia...xnal sesiapa persoalkan itu keh...f****** keyboard warrior

    BalasPadam
  74. Apa gunanya memuji perkara yang belum menjadi kenyataan

    BalasPadam
  75. sekurang kurangnya rakyat malaysia ada pilihan lain selain Astro..sbb yang ada sekarang ni ikut suka dia saja untuk.ubah pakage dan ubah harga..lambat bayar kena potong. siaran tak ada akibat cuaca tak ada refund lol

    BalasPadam
  76. Harap2 impian jadi kenyataan.....dah hampir 12 thun melanggan astro jemu pulak dgn siarannyer.....X sabar nak tgk pembaharuan siaran lain

    BalasPadam
  77. ASTRO alwiz my best choice !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  78. Kita potong astro.

    BalasPadam
  79. MASA UNTUK BOIKOT SEMUA PRODUK BUATAN BUKAN KAUM MELAYU....BIAR RASIS ASALKAN BOIKOT PRODUK KAUM LAIN.......MASA MELAYU TOLONG PRODUK MELAYU.......pergi jahanam dengan rasis.....

    BalasPadam
  80. Syed Mokhtar buat tu semua kerana Lillahi Taala tapi ananda buat kerana utk diri dan keluarga . Sebab itu Syed Mokhtar ni , walau banyak mana dia sedekah ke buat cara percuma ke harta dia tak mungkin habis kerana itu janji Allah.

    BalasPadam
  81. Bile negara kita nak bagi internet free? Atau xde ke perancngan untuk turunkan harga internet? #freedom

    BalasPadam
  82. andai ini berita benar...tak sabar nak potong astro..bukan takde duit nak byr astro tapi terasa dikhianati..tiap2 tahun naik harga, mentang rakyat tiada pilihan ..muflis la ananda lepas ni...

    BalasPadam
  83. aku pun nak potong langganan dari astro. kalau siaran free kurang memuaskan dari siaran astro pun takpe le. 80 siaran tv dan 40 siaran radio free....selamat tinggal astro.

    BalasPadam
  84. astro akan kena penyakit yg baru yg dipanggil dengan nama sainstifiknya as-stroke .. kalau betul RTM dan Tan sri nak buat siaran digital...aku pun pasti akan terminate langganan astro .. bukan apa takut berjangkit penyakit as-stroke tu ... belum ade ubat atau vaksin

    BalasPadam
  85. astro dan Ananda ...ananda ini bukan orang seni. ananda tahu duit..duit....lambat bayar diconnect.ank sambung balik kena bayar rm 20! knp BN semua sepi mambatu ? ini sdh tentu ada udang disebalik mee......siaran naik menyampah ! ananda dia bisnez MOMNOPOLI...Indonesia bebas dg antena parabol,begitu juga dg philippine dan thai.MALAYSIA konon jadi budaya kuning.betul ke? cakpa sj budaya kuning...kuning bersedia pungut duit rakyat.kita diperbodohkan oleh ananda yg mendapat sokongan kuat dari maddeiy satu ketika dulu. astro untung berbillion tapi menyiarkan siaran yg direcyle, diulang...samapi naik meloya oleh ananda yg buat seni

    BalasPadam
  86. eden nak potong jgo astro tak larat bayar mahal cerito bangang kito bayar , hadiah raja lawak bodoh sampai RM500,000.00 tak berbaloi... hidup bukhari..eden tak sabar ni biarlah bayar RM200.00 dulu tak apo..la..janji tak kona main dengan astro baru satu bil tak bayar dah potong..kemudian charge RM20.00 celako.

    BalasPadam
  87. Buat Testing High Defination Digital Terrestrial Receiver, Test Scan Digital RTM
    https://www.youtube.com/watch?v=GDr-U5aoGqM&feature=youtu.be

    BalasPadam
  88. Jangan lawan dulu, kita akan hantar Hakim untuk membuat keputusan untuk membuat perjanjian damai dengan Astro, HyppTV dan MYTV Broadcasting Sdn Bhd.

    BalasPadam
  89. Jangan membuat keputusan dulu, kita akan hantar Hakim untuk membuat penjanjian damai dengan Astro, HyppTV dan MYTV Broadcasting Sdn Bhd.

    BalasPadam
  90. Ianya lagi bagus kalau kartun Nickelodeon macam Spongebob,Fairly Oddparents dalam versi Bahasa Malaysia/Bahasa Madarin dibuat dalam bentuk DVD sebab Astro memang teruk sehingga sekarang.......

    BalasPadam
  91. Buat je DVD Fairly Oddparents dan Spongebob dalam bahasa Malaysia/Melayy dan Madarin,ia lagi bagus sebab Astro servisnya teruk. ...

    BalasPadam
  92. Lagi bagus kalau kartun Nickelodeon sepertoFairly Oddparents,Spongebob,Winx Club(Kartun Itali),Hey Arnold dalam bahasa Malaysia/Melayu dan Madarin dibuat dalam bentuk DVD.

    BalasPadam
  93. APE LA BODOH SGT GADO2.. MOKHTAR BUKHARI & ANANDA KRISNAN KAN DUA2 KRONI KERAJAAN.. ASTRO DIBAWAH KHAZANAH NASIONAL . XKAN BANKRUP LAA. KHAZANAH NASIONAL MAKSUDNYA GLC. ADE LINK DGN KERAJAAN.. BOLE CEK DI LINK BWH.

    http://www.khazanah.com/portfolio.htm

    BalasPadam
  94. pilih ikut kemampuan anda. anda nak astro, anda pilihla astro
    anda x nk astro, pilihla channel bkn astro.

    saya akan potong astro bila channel tb ni dh start utk semua. sebab? saya pilih mcm tu

    so..... pilihan ditangan anda.
    sekian rakyat malaysia.

    BalasPadam
  95. Lidahhhh xbertulang....sedap aje kutuk sesama sendiri....inikah perangai rakyat MALAYSIA yg sebenar-benarnya???Jangan sesedap mulut kutuk agama or sakitkan hati kaum yg lain....AK ke or Syed Mokhtar ke....Melayu or Cina or India ke semua ciptaan TUHAN jangan sakitkan umat lain dan mengumpul dosa...jika xsuka jgn subscribe ASTRO....tpi jgn sbb benda2 xberkenaan senang aje nk kutuk agama org lain.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online