BREAKING NEWS

Hatta Ramli buat lawak lepas Nik Aziz mati..

Niat suci pemimpin Barisan Nasional yang menghormati dan memperingati jasa-jasa Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat telah dipandang hina oleh Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Hatta Ramli.

Didalam satu kenyataan kepada media, Hatta menyindir pemimpin Umno yang mahu BN tidak bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka bagi memberi penghormatan pada jasa-jasa Allahyarham.

Hatta mendakwa, jika benar pertimbangan itu, sudah tentu BN tidak cuba merebut DUN Chempaka dalam pilihan raya umum sebelum ini.

“Kalau hormati Tok Guru (Nik Aziz), pilihan raya umum yang lepas mereka tak patut bertanding.

"Saya tak mahu kata mereka (pemimpin BN) takut, tapi saya tak pasti apa motifnya (tak mahu tanding),” katanya sambil mengingatkan Nik Aziz bertanding di kawasan itu sejak 1967 lagi.

Hatta yang sebelum ini dikecam kerana dakwaan cuba menjatuhkan Presiden PAS, Haji Hadi Awang, telah dengan bangganya menyampai mesej yang katanya ditujukan 'khas kepada BN:'

"Kita jumpa di DUN Chempaka dan Permatang Pauh”.

"Kalau mereka rasa tak perlu tanding di Chempaka, saya raya mereka harus memikirkan (berbuat begitu) untuk Permatang Pauh. Buat keputusan yang konsisten," katanya.

Sebelum ini, Pengerusi Umno Kelantan Datuk Seri Mustapha Mohamad dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin sebelum ini mencadangkan supaya BN tidak menyertai pilihan raya DUN Chempaka.

Ia antaranya bagi menjaga hubungan kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri demi memulihkan negeri itu akibat banjir besar Disember lalu.

Pada pilihan raya umum lalu, Nik Aziz menang di kerusi Chempaka dengan majoriti 6,500 undi. Mursyidul am PAS itu mendapat 12,310 undi, manakala calon BN Wan Razman Wan Abd Razak memperolehi 5,810 undi.


p/s: Masa banjir di Kuala Krai mamat ni hilang tak tolong rakyat.. Jadi Ahli Parlimen sia-sia je beb.. Sekarang ni ada hati nak bersuara pulakkk... Puiiii!!!!

3 ulasan :

  1. Pp/s : nampak mukanya pun macam muka perompak gila sex

    BalasPadam
  2. Aku cadangkan supaya tak payah tanding dua2 PRK tu. Menghabiskan masa dan duit jer. Takde apa akan berubah. Menang atau kalah, Kelantan dan Penang akan tetap jadi kerajaan PR. Malaysia akan tetap jadi kerajaan BN, Lebih baik tumpukan masa dan usaha untuk membantu rakyat. Kempen turunkan harga barang lebih baik dari kempen PRK.

    BalasPadam
  3. Setuju BN takpayah masuk bertanding ... fokus ajelah pd pentadbiran... PAS harus sedar berapa peruntukkan utk rakyat kelantan sampai bajet dlm pentadbiran kena potong...takkan tak tau menghargai jasa kerajaan... buat nak cabar naka kutuk kata takut dan sbg nya... menang ke kalah ke BN tetap menjadi kerajaan .... bila lah nak belajar bersyukur ....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online