BREAKING NEWS

Ketar telor Rafizi tengok surat saman Najib.. Hahahaha


Walaupun sebelum ini banyak fitnah yang disebarkan oleh pemimpin Pakatan terhadap pembesar-pembesar negara, kini zaman berkenaan telah berakhir apabila pemimpin tertinggi negara telah mengambil langkah menyaman pihak-pihak yang gemar melakukan fitnah berkenaan.

Ini yang dibuktikan oleh Perdana Menteri DS Najib Tun Razak apabila menghantar surat saman kepada Naib Presiden PKR merangkap Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli menerusi Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak yang bertarikh 4 Disember 2014.

Saman berkenaan dibuat berkaitan dengan isu penyiaran video bertajuk “Rafizi Ramli: Kenapa Kita Pertahankan Subsidi Minyak” di Youtube yang telah dirakam Media Rakyat di Bandar Tun Razak pada 22 November 2014.

Pastinya Rafizi kini panas punggung dan menggeletar kaki apabila tanpa disangka Perdana Menteri sanggup mengambil tindakan saman tersebut. Mungkin Rafizi menyangkakan beliau boleh bermaharajalela membuat fitnah didalam negara, tetapi akhirnya kini fitnah beliau ternyata memakan diri!


Apapun, rakyat pastinya suka melihat Rafizi mempertahankan dirinya di Mahkamah nanti. Apakah Rafizi seorang "anak jantan" yang berani membuktikan segala tuduhan beliau kepada DS Najib? Kita tunggu episod seterusnya nanti.

12 ulasan :

  1. apo nak ketarnya...nak saman samanla...ada berani...style lama ngok,ugut..rykt tak bodoh mcm nfc.dok kondo

    BalasPadam
  2. Fizi anak jantan?? KAH KAH KAH KAH KAH.

    Pondan ni mesti "popular" kalau kena masuk penjara.

    BalasPadam
  3. Rakyat sudah naik fed-up dengan cacian dan fitnah "bodoh" yang dijaja oleh ahli pembangkang. Kalau berani sangat cakap pasal orang ikut syok2 sendiri, nah berani lah jawab. Cukup2 lah tabor fitnah demi nak dapat sokongan dan populis. Rakyat mengharpakan semua menteri2 saman mereka2 yang tabor fitnah.

    BalasPadam
  4. Saman SEMUA Kaki pemifnah aka konon pembela rakyat ini....jangan takut. Its over now, from now on SUE SUE SUE them...Kalau nak tunggu mereka kena CANCER LIDAH kerana suka sangat menipu, menghasut dan memitnah lambat sangat jadi SUE saja, tak kiralah siapa...tengok terberak dalam seluar tak.

    BalasPadam
  5. Now we're talking. Sanggup ke PKR bayar kalau disabitkan kesalahan.

    BalasPadam
  6. Nak kasi menarik bila berucap, fitnah la, tu yg buat org yg dtg ceramah jadi syok...ceramah yg penuh dgn setan2...sbb tu la x berkat...kalah PRU.....org2 mcm nie x takut hari akhirat...fitnah tu lebih berat dari membunuh...dh mati nnti baru tau azab menimpa.

    BalasPadam
  7. meme pun yb pembangkang nak cari populerr jeee. buke nak jago rakyat pun

    BalasPadam
  8. Takpa...kita tengok sapa yg kena,....

    BalasPadam
  9. Kalaulah dia ada niat nak bantu rakyat melalui title YB,patutnya banyakkan kerja yg berfaedah,utk rakyat,bukannya utk lunaskan nafsu besar nak popular dan dipuja2 melalui fitnah sana sini.Kalau dah masuk mahkamah,belum tentu sapa yng kena atau jadi mangsa,yg kena tempiasnya,Rakyat....apa faedahnya..

    BalasPadam
  10. Kalu finah mereka rasa popular dan saham mereka naik. Tambahan mereka tak ada kerja seperti puak BN yang banyak tugas menjaga masyarakat dari segi ekonomi, pendidikan, keselamatan, kesihatan dll. Mereka cari segala kelemahan yang ada kalu tak ada mereka reka kelemahan dan keburukan. Banyak benda yang baik BN buat mereka kata tak baik. Mereka pura-pura tak kisah masuk penjara kerana mereka belum lagi masuk.

    BalasPadam
  11. ye la kan. nk gak popular macam utusan melayu yg selalu kena BAYAR saman sebab suke fitnah kan kan kan?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online