BREAKING NEWS

DNA BABI DITEMUI DALAM BADAN SEPASANG SUAMI ISTERI MELAYU.

Bukan setakat makan coklat Cadbury je boleh dicemari dengan DNA babi.., tapi tanpa makan coklat tersebut pun terbukti umat bani melayu mampu berperangai seperti babi malahan lebih teruk dari perangai babi itu sendiri..

2 hari lepas gua terbaca mengenai seorang anak kecil yang didera sehingga menghembuskan nafas terakhirnya.. Walaupun diberitakan arwah adik Mohammad Akhil Mustaqim Rashidy yang berumur 6 tahun meraung tak henti meminta belas kasihan, ibu dan bapa tirinya terus memukul dan difahamkan jugak disiram dengan air panas..

Mana pergi sifat kasihan dan perikemanusiaan dua ekor makhluk tu agaknya? Apakah DNA babi telah berleluasa didalam salur darah dorang hinggakan tak mampu membezakan perasaan marah dan juga kasih sayang terhadap seorang anak?

Yang menariknya, kedua-dua umat melayu tu mengaku bergama Islam didalam Mykad dan juga kehidupan seharian tetapi melakukan perkara yang langsung tak diajar dalam ugama. Mungkin DNA babi dalam coklat Cadbury telah menyebabkan perasaan kasih sayang kedua-dua makhluk tersebut hilang gamaknya..?

Dan yang peliknya, apa salah DNA babi coklat Cadbury dalam kes ni? Bukan ke babi pun tahu sayang anak-anak dia walaupun secara realitinya dia seekor babi?

So.., ini membuktikan bahawa pasangan ibu serta bapa tiri kepada arwah adik Mohammad Akhil Mustaqim Rashidy tu memang lebih teruk dari babi!!! Tidak syak lagi!!!

Al Fatihah buat arwah adik Mohammad Akhil Mustaqim Rashidy.. Sesungguhnya syurgalah tempatmu..

"Mak, adik tak buat dah, sakit".

Itu raungan terakhir Mohammad Akhil Mustaqim Rashidy, 6, ahad yang lalu.

Jiran yang hanya mahu dikenali sebagai Maria, 40-an berkata mangsa sekeluarga baru berpindah ke kawasan perumahan itu empat bulan yang lalu.

Bagaimanapun, sejak berpindah, Maria selalu mendengar anak-anak pasangan itu termasuk mangsa menangis akibat dipukul.

"Petang ahad lalu, saya mendengar suara mangsa meraung kesakitan lebih sejam akibat dipukul emaknya tanpa henti.

"Dia menangis dan meminta emaknya berhenti memukul, tetapi tidak dipedulikan oleh wanita itu." jelas Maria.

Mohammad Akhil disahkan meninggal dunia jam 6 petang kelmarin di Hospital Ampang kerana kecederaan parah di seluruh badan akibat dipukul dan melecur tahap satu dipercayai disimbah air panas.

Kaki kiri mangsa patah, seluruh badan lebam dan melecur. Ada kesan baru dan lama. Hasil pemeriksaan doktor, mangsa sudah didera sejak 6 bulan lalu.

Kanak-kanak malang itu dibawa ke Hospital Ampang oleh bapa tirinya jam 2 petang sebelum disahkan meninggal dunia selepas empat jam menjalani rawatan.

Bapa tiri mangsa yang berusia 35 tahun itu kemudiannya menghilangkan diri selepas menghantar anak tirinya itu ke hospital.

Jelas Maria lagi, pada malam kejadian, dia ada ternampak mangsa berjalan longlai dan kelihatan lemah.

"Pada Isnin, saya melihat datuk mangsa yang menghantar salah seorang cucunya pulang dari sekolah mengetuk pintu rumah mangsa, tetapi selepas lama mengetuk baru dibuka" katanya.

Ketika itu, dia mendengar ibu mangsa menangis memberitahu mahu ke hospital dan mereka mendukung mangsa yang kelihatan sudah tidak sedarkan diri keluar dari rumah berkenaan.

Malah, Maria mendakwa kakak kepada mangsa yang masih bersekolah rendah juga sering menjadi mangsa dera ibu bapanya.

Mayat mangsa dibawa ke Masjid Bandar Baru Ampang untuk disembahyang sebelum dibawa ke Tanah Perkuburan Islam Teratai Ampang selepas waktu Zuhur.

Sementara itu, bapa kandung mangsa, Rashidy Nordah, 37, dia berpisah dengan isterinya pada 2009 dan lima anak termasuk mangsa berada di bawah penjagaan bekas isterinya.

Dia mendakwa tidak dapat berjumpa dengan semua anaknya berusia 13,11, 9,6 & 5 tahun itu kerana isterinya berpindah.

Rashidy berkata, dia mendapat tahu mengenai kejadian malang ini melalui bekas isterinya yang menghubunginya pada jam 2.30 petang kelmarin.

"Saya terkejut menerima berita malang ini bagaimanapun redha dengan pemergian Akhil," katanya.

Bapa tiri dan ibu mangsa dera seorang kanak-kanak lelaki berusia enam tahun ditahan di rumah mereka di Ampang bagi membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan ~ myMetro


3 ulasan :

  1. Suami isteri yang mendera anak sampai mati tu mungkin dah kena rasuk iblis laknatullah. Elok dihukum rejam je sebab berperangai lebih teruk dari binatang.

    BalasPadam
  2. Jangan kita nak samakan mereka dengan babi. ini menjatuhkan martabat babi. babi pun tak buat bagitu kepada anaknya.

    BalasPadam
  3. Bukan hendak menyebelahi babi, tapi binatang haram nie selalu dijadikan perbandingan yang mana tidak kena mengena pun dengan tabiat manusia yang dah macam sial malah lebih sial dari binatang tersebut. Siapa yang haram jadah sebenarnya...manusia atau babi.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online