BREAKING NEWS

WARDINA MERAJUK DENGAN KRITIKAN RAKYAT MALAYSIA.


Selepas kritikan Ostazah segera ni terhadap Ustaz Don Daniyal yang kononnya guna hadis palsu jadi perhatian dan mendapat kritikan banyak pihak di dalam negara, Wardina memilih untuk gantung akaun Facebooknya dan tak mau lagi baca komen dari peminat.

Wardina juga mengaku dah dimaafkan oleh Ustaz Don diatas keterlanjuran tuduhannya tersebut dan mengaku ayat kritikannya tak tepat dan seolah-olah menghina Ustaz Don..

Tapi yang lawaknya, Wardina sendiri sebelum ni menyatakan bahawa dia bukan nak aibkan sesiapa sebaliknya hanya mahu bertanya. Dan bila Wardina buat kritikan serta fitnah secara terbuka dalam Facebook, tak pulak Ustaz Don merajuk..

Sekarang ni bila Wardina pulak dikritik oleh rakyat Malaysia, tahu pulak dia merajuk sampai nak gantung akaun Facebook lah bagai... Poyo betul!!

Berikut adalah coretan beliau menerusi facebook 21 April lalu.

Terima kasih semua. Semoga Allah tunjuk kan saya jalan yang baik dan benar. Betapa lemah nya saya. Betapa banyak nya dosa saya. Ibadah pun tak sempurna. Sunnah pun belum habis semua nya. Semoga Allah ampunkan segala kesalahan saya. Semoga Allah ampunkan kita semua nya. Ya mungkin saya tak sesempurna ahli syurga. Tetapi saya tetap mengharapkan syurga. ..bimbinglah saya… sesungguhnya saya penuh dengan ketidaksempurnaan…

Memang banyak yang saya tak tahu. Banyak betul. Maafkan jika ayat saya tidak tepat dan seolah menghina…

Ustaz Don penuh ilmu… Siapa saya untuk mengaibkannya? Ya penjelasan ustaz semalam sudah. Kesemua ustaz dah jawab. Hanya Allah yang lebih tahu segala nya… Hanya Allah yang lebih tahu.

Sudah saya pohon kemaafan secara personal kepada ustaz. Ustaz kata “tak apa”. Saya doakan ustaz sejahtera. Ini post terakhir saya. Saya akan menyerahkan account ini ke Admin. Saya tidak akan lagi update status buat beberapa waktu. Saya juga tidak akan membaca komen anda. Maaf. Segalanya selepas ini saya pertanggungjawabkan kepada ADMIN WSOP sahaja.

Sebab tu lah ramai yang kata.., patutnya Wardina bertanya secara berhemah dan secara personal dengan Ustaz Don diatas segala kemusykilan yang timbul.. Tak payah la nak tunjuk pandai kepada peminat sendiri dengan letak segala pertanyaan dalam Facebook..

Wardina jangan ingat dia sorang je ada penyokong dan dia sorang je yang mampu kritik orang lain.. Bila jadi macam ni, tahu pulak Wardina merajuk yee..

Apapun.., harapnya Wardina insaf lah lepas ni dari membuat kenyataan syok sendiri macam tu ye.. Lagi bagus jaga anak-anak sendiri yang sedang membesar tu daripada sibuk cari populariti murahan dengan tunjuk pandai dalam agama walaupun sekadar Ostazah segera... Peace!

20 ulasan :

  1. banyak sgt minum susu anmum nih..tu psl terlebih plak sel2 otak berhubung...

    BalasPadam
  2. saudaraku yg 1 aqidah. pesanku jangan menghina. salah minta maaf.taubat pada allah. kita pun bukan baik da sangat pun.

    BalasPadam
  3. Ajar anak2 ko supaye x jd mcm ko zmn mude2 dulu..

    BalasPadam
  4. Dengar cerita nak berhijrah ke New Zealand.. atau kembali Australia..... pada aku kena kedua2 negara itu... KAN BAGUS KALAU BALIK ASAL USUL DI ACHEH, INDONESIA..kan ramai sedara mara kat tanah tumpah darah di OSTADZAH ini di Acheh, Indonesia... Tak pun ke Kelantan.. kan dia pernah keluar statment dalam MHI yg kalau nak tenang tunggal lah di Kelantan.. ye ke?? Tenang sesangatlah sampai ramai org Kelantan mencari rezeki di bumi Johor ini... #@&% ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal ni saudara sampai tahap menghina.. cari masalah ker??

      Padam
  5. akibat terlalu cari nama sgt,inilah akibatnya.....

    BalasPadam
  6. Tengoklah lepas ni adalah dia komen kata rakyat malaysia fikiran tak terbuka la, kolot la, tak boleh ditegur la dan segala macam.......

    BalasPadam
  7. kita bukan manusia sempurna... jangan lah selalu melaga2 kan saudara kita..masyarakat lain memandang hina pada agama kita.. mereka yang salah faham sudah berbaik.. kita pula yg menjadi duri dalam daging.. orang yang kita anggap tidak elok di mata kita.. sudah memberi dan menerima kemaafan.. tetapi kita yang terasa mulia ini tak dapat memaafkan kekhilafan orang lain.. (muhasabah diri )

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaik...setuju..

      Padam
    2. betul lah cara Wardina tu tegur Ustaz Don tu... aku rasa owner MPP nie pun harus gi lanjutkan ngaji... sebab dia ada blog, tak bermakna semua perkara owner nie tahu... sebelum tu tahu tak akhlak menegur... tak tahu gi ngaji, tak ngaji chroieeeeeeeeeee.......

      Padam
  8. @Pewaris Johor oittttttttt agk2 lew..kutuk owg tpi diri sndiri pun bangang

    BalasPadam
  9. Bila dah mcm2 komen kuar. Pandai plak minta maaf personally.. Sblm ni x mau plak tanya personally sblm kuarkan video.. Silap percaturan daaa

    BalasPadam
  10. Org dlm internet ni negatve thinker. Bila mengata mnghina mencaci tak ada sapa nak tegah. Ikut sedap rasa dn mulut je. Tapi
    Allah saja yg mengampun segala dosa kita

    BalasPadam
  11. Org dlm internet ni negatve thinker. Bila mengata mnghina mencaci tak ada sapa nak tegah. Ikut sedap rasa dn mulut je. Tapi
    Allah saja yg mengampun segala dosa kita

    BalasPadam
  12. ..cari titik pertemuan dan brlapang dada adalah jalan trbaik ketika kekeliruan..

    BalasPadam
  13. Jgn lah kutuk dia lagi. Sudah2 lah. Dia dah minta maaf. Peace...

    BalasPadam
  14. Apa masalah pewaris johor? Keluar statmnt biar nmpk kita berilmu ,walaupun ilmu tu secetek air dlm longkang.. Nk komen hal org bab agama jgn sampai nmpk diri tu bodoh. Sedar skit.. Kita hanya menumpang.

    BalasPadam
  15. Pengajaran buat Wardina...jangan suka mendongak langit disebabkan penghijrahan yang dilakukan..lebih baik muhasabah diri sendiri dari mengata hal orang lain...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online