BREAKING NEWS

ANWAR REDHA DIPENJARA DEMI RAKYAT.


Anwar Ibrahim yakin beliau akan dipenjarakan bahkan mungkin lebih lama daripada tempoh lima tahun sebagaimana yang diputuskan ekoran kes liwatnya kerana mendakwa proses mahkamah terlalu bias terhadapnya.

Atas dasar itu, ketua umum PKR itu mendedahkan pemimpin negara luar termasuk bekas naib presiden Amerika, Al Gore dan presiden Irish Mary Robinson menasihatkan beliau semasa kunjungannya ke London baru-baru ini agar tidak pulang ke Malaysia dan masuk penjara.

Beliau juga berkata, keengganan Pendaftar Mahkamah Persekutuan semalam memberikan waktu tambahan untuk memfailkan petisyen rayuan terhadap penghakiman Mahkamah Rayuan adalah cubaan terakhir yang terpaksa beliau hadapi.

Hari terakhir untuk memfailkan petisyen itu adalah hari ini (Khamis).

Menyifatkan penolakan itu sebagai penyalahgunaan proses kehakiman, Anwar berkata ia jelas satu lagi testimoni bahawa mahkamah dipergunakan pemimpin Umno untuk mengganggu beliau.

"Ia sudah pasti satu gangguan dan penyalahgunaan proses (mahkamah)," katanya.

"Saya hanya menunggu masa dan saya tidak tahu berapa lama masa saya ada.

"Sebulan, dua bulan sebelum mereka menghantar saya ke penjara," kata Anwar, yang berada di Kuching bagi berucap dalam himpunan Reformasi 2.0 malam tadi.

Anwar juga menceritakan gangguan yang didakwa terpaksa beliau hadapi ketika rayuan didengar di Mahkamah Rayuan.

Beliau mendakwa, mahkamah mempercepatkan rayuannya sebulan untuk menyesuaikannya dengan tarikh pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. - TMI

11 ulasan :

  1. Assalam Bro

    Apa hal ni, kes LIWAT dia yang sedap, apa kena mengena dengan RAKYAT pulak... Masih lagi nak meliwat... semua salah orang lain... Dia meliwat kerajaan yang salah... Sudah2lah buat fitnah...

    BalasPadam
  2. Dia rela masuk penjara bukan kerana rakyat ttetapi sbb nafsu serakah nye yan tiada kenal lobang. i.e depan ke belakang. Jangan kaitkan rakyat!!!

    BalasPadam
  3. Punyalah ramai peguam yang dia ada, takkan sorang pun tak reti failkan petisyen rayuan?

    BalasPadam
  4. Dia dah buat cerita kesian, malaun betoi.

    BalasPadam
  5. Anwar rela dipenjara kerana lubang jubur

    BalasPadam
  6. anuar patut di sula bukan di penjara,gunakan buloh cucuk juboh dia,dia yang buat melayu berpechah.
    juboh punya orang,

    BalasPadam
  7. Mulut dia ni,,,,,,,,,,,,,,,sikit2 raayat,sikit2 demi raayat,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dulu ada mintak ke pandangan raayat masa nak?????????????????????????????

    BalasPadam
  8. Betul sangat komen hang....Anuar redha masuk penjara demi nafsu serakah meliwat bontot Saiful.

    BalasPadam
  9. rakyat pon sdh redha bang nuar masuk jel...buat huru hara negara je kalu dibiar terlepas...

    BalasPadam
  10. Betul ke mu redho dipenejarakan atas nama rakyat sedangkan kes mu di berkali kali minta penangguhan atas sebab musabab serat perbagai alasan.
    JIka benar-benar redho , sewaktu dijatuhkan hukuman , minta saja terus dihantar ke penajar , baru lah hebat , barui lah dikatakan pemimpin rakyat , baru lah dikatakan 'gentlemen'

    Rasa nya jika mu redho sejak dulu lagi (dah berapa tahun tertangguh) bila mu kel;aur dari penjara sempat lagi jadi PM dalam PRU14 atau 15 , itu pun kalau mu belum m..p..s.
    Rumah kata pergi , penjara kata mari , salam dan selamat beristirehaat wahai anuar si peliwat.

    BalasPadam
  11. Sebaik sahaja hukuman penjara 5 tahun dikenakan , peguam bela beliau mohon penanggohan hukuman kerana mereka akan merayu lagi.penangguhan hukuman dibenarkan . Sembat lagi beliau berkempen di PRK Kajang. Pergi keJepun jumpa Yakuza.kempen seluruh negara.Bila masa memfailkan saman hendak kupus , baru buat sebuk
    tak cukup masa. Bukan ke itu salah sendiri & pehak peguam bela.Bonci I.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online