BREAKING NEWS

ANWAR DEDAH NAJIB GUNA BOMOH DALAM MAHKAMAH.


Anwar Ibrahim berkata, hukuman lima tahun penjara berhubung Fitnah II ke atasnya sebegitu mudah dan diputuskan sekelip mata oleh hakim, yang diibaratkan beliau umpama seorang bomoh.

Anwar mala m tadi“Fail tebal dari atas sampai bawah dalam masa sehari belum tentu habis baca, tapi hakim sekarang macam bomoh tengok saja dari atas sampai bawah, sah Anwar masuk penjara lima tahun,” katanya pada Himpunan Jelajah Reformasi 2.0 di Taman Rakyat Jalan Kebun, di sini, malam tadi.

Beliau berkata, sistem penghakiman di Malaysia sudah tidak bebas dan adil ekoran rencana Umno untuk menjatuhkannya supaya beliau tidak memegang apa-apa jawatan.

“Tak payah buat perbicaraan kalau sudah tahu dari awal saya masuk penjara, bukannya saya tak tahu ini rencana Umno nak jatuhkan saya,” kata Anwar merujuk tindakan Mahkamah Rayuan yang tergesa-gesa menetapkan tarikh perbicaraan rayuan kes Fitnah II oleh kerajaan minoriti BN.

lagiTambah Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, perbicaraan Fitnah II terlalu singkat tanpa penelitian keseluruhan kes dan dengan pantas beliau dijatuhkan hukuman 7 Mac lalu, sebelum penamaan calon pada Pilihan Raya Kecil Kajang, 11 Mac.

Selain Fitnah II, Anwar juga diserang bertalu-talu oleh Umno BN dalam beberapa isu lain termasuk kehilangan pesawat MH370 dan pencerobohan Lahad Datu.

“Sebut sahaja Anwar, (tak habis-habis) isu liwat, sebut sahaja Anwar, isu MH370, isu Lahad Datu yang lama dulu pun dikaitkan dengan saya juga.

“Umno sebenarnya nak tutup isu rakyat dengan aibkan saya dan masukkan saya ke penjara.

“Saya akan tetap lawan habis-habisan, saya tak takut dengan kekejaman dan kezaliman Umno,” tegasnya.

10 ulasan :

  1. jangan tanya siapa yang zalim tanya diri kao sendiri siapa yang kao zalimi siapa yang kao bohongi dan siapa yang kao khianati?? jawapanya ada pada diri kao dan kao sendiri tahu ok!

    BalasPadam
  2. Berapa kali ditangguh, berapa kali pemohonan tukar pendakwaraya.. tu tak citer lak.. licin sungguh dia ni...

    BalasPadam
  3. kalau dah rasa sistem makahmah tak adil kenapa masih gunakan mahkamah.. kalau menang adil kalau tak menang tak adil..

    BalasPadam
  4. Masa berkuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri dulu, Anwar gunakan polis untuk memaksa saksi2 kes liwat 1 untuk tarik balik kenyataan terhadap dia. Hakim2 pada masa itu pun sahkan perbuatan liwat berlaku tapi disebabkan masalah teknikal, Anwar terpaksa dibebaskan tapi Anwar tetap menjalani hukuman penjara kerana SALAH GUNA KUASA.. Baru jadi TPM, sudah salah guna kuasa, bayangkan sekiranya orang ini jadi PM, tak takut ke rakyat Malaysia mengambil orang yang Jepun pun labelkan sebagai PENJENAYAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong 100% nuar tu dah pelupo

      Padam
  5. Mengapa takut sangat angkat sumpah laknat jika menuduh orang lain yang menglaknatkan dia???. 60 kali kes tertangguh tak sebut tapi Heran Ye Kenapa tiba2 suruh adun Kajang beri laluan dia bertanding sedangkan dia tahu kes dia akan berlangsung dan kenapa sanggup merendahkan martabat daripada ingin menjadi PM kepada Adun Terjun . Ini kerana nyata untuk mengelakkan diri dari disabitkan daripada apa2 kesalahan walaupun sendiri tahu diri bersalah. Mudah mudahan Allah SWT turunkanlah bala kepada beliau sebelum semua Melayu bercelaru.. Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Anwar Ibrahim has created enough trouble to the country"

      Padam
  6. Rentetan dan peristiwa berkaitan dgn Anwar ini tidak menjadi PELIK pada Malaysia malahan disegala pelusuk dunia ketika ini. Juga tidak pelik kewujudan penyokong Anwar diperingkat akar umbi (fanatic jahililiah) dan diperingkat tertinggi (group jahilliah rasuah dari duit yahudi). Selagi Anwar masih bernyawa dan menerima duit sokongan dari pihak yahudi. Selagi segelintir rakyat mengamalkan rasuah maka selagi itulah kita akan menyaksikan drama KING ini akan berlangsung. JIKA anda nak mengetahui (dan boleh mengetahui) informasi terkini yang boleh dianggap TERBUKTI mengenai si Pengkhianat Bangsa Melayu Islam @ Anwar Ibrahim maka boleh MERUJUK kepada Prof. Dato Sidek Baba. Yakni seorang BEKAS RAKAN karib Anwar selama lebih 30 tahun dan antara pengasas kewujudan parti Lebam mata Keadilan juga antara pengasas bersama Anwar ketika penubuhan MBI. Sehingga kini Anwar tidak berani berdepan atau berdialog secara terbuka mengenai kajian dan BUKTI-BUKTI dari Sidek Baba. Yang menjadi punca perpecahan dan kejatuhan bangsa Melayu Islam adalah ... wujudnya penawaran dan permintaan (rasuah) dari punca kewangan YAHUDI yg diperguna pakai oleh ANWAR IBRAHIM. Anwar adalah pengamal RASUAH yang pernah disumbatkan dalam penjara seketika dulu. Diburukkan lagi dengan golongan Fanatik bodoh dan sombong ... @ SOKONG bawa REBAH. Selagi Anwar dapat sokongan kewangan yahudi maka selagi itulah Bapa Pengkhianat dan Penyokong Pengkhianat wujud di bumi Malaysia.

    BalasPadam
  7. Macai-macai umno melalak di kaki tuannya najis...oppp najib

    BalasPadam
  8. KALAU DAH SEORANG ORANG MELAYU ISLAM MACAM TU, SEMUA PON MACAM TU. BANGSA SANGAT DENGAN PEMIMPIN, PADAHAL PEMIMPIN YANG DI AGUNG2KAN TU DAH TIPU MALAYSIA BULAT2. DAH LH RASICT.! FUCK U.!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online