BREAKING NEWS

BODOH!!! CINA MALAYSIA KOYAK PASSPORT DI BRITAIN RAYU BANTUAN ZAHID HAMIDI.


Dimaklumkan ada lebih kurang 1000 orang Cina Malaysia yang tidak berwarganegara di United Kingdom.

Mereka berhijrah ke sana dan sama ada mengoyak/membakar/membuang pasport Malaysia milik mereka dengan harapan negara UK akan menerima mereka sebagai warganegara disana.

Namun,UK menolak. Dalam keadaan tersepit, mereka meminta bantuan kerajaan Malaysia balik. Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi kini mengorak langkah untuk membantu mereka.

Ketika mendedahkan maklum balas yang diberikan oleh Ahmad Zahid dalam sepucuk surat (pada 3 April), Ahli Parlimen DAP Tanjung, Ng Wei Aik berkata kerajaan Malaysia telah bersetuju menyediakan perkhidmatan imigresen bagi membolehkan mereka berada di Malaysia secara sah apabila pulang kelak.

Kementerian Dalam Negeri berkata, perbincangan dengan kerajaan British berhubung dengan rayuan pemegang BOC itu juga akan dilakukan.

"Sebuah kaunter khas akan diwujudkan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi membolehkan pemegang BOC melapor diri sebaik tiba di Malaysia dan mereka akan dibantu oleh pegawai imigresen di KLIA.

"Zahid berkata pemegang BOC itu akan diberi nasihat oleh atache imigresen Malaysia di UK, serta pegawai-pegawai jabatan imigresen di sini dan KDN," kata Ng dalam satu sidang akhbar.


p/s: Apa jadahnya Zahid terhegeh-hegeh nak bantu puak-puak kafir kiasu tu semua balik ke Malaysia..? Dorang kan dah bakar passport sendiri kononnya nak minta taraf kerakyatan British.., so biarlah dorang tanggung akibatnya..

18 ulasan :

  1. Mintak tolong UNHCR la. Dah sendiri yg koyak pasport, kat sana burukkan M'sia pulak, ape citer pulak mintak tolong kat Zahid.

    BalasPadam
  2. bangsa bangsat ini tak perlu ditolong,nanti dah balek kerajaan tolong lah macham2.banyak lagi melayu yang patut di tolong bukan pengkhianat negara.

    BalasPadam
  3. AKU pun tak faham apa yg difikirkan org politik ni,kalau pr yg berkuasa dan melayu yg buat begitu adakah mereka(pr) bantu...aku rasa jangan haraplah...terlalu lembut hati,pemaaf dan beri muka buat pendatang naik tojang dan pijak kepala melayu Semua ni silap paklah yg menjadi perintisnya memaafkan cina bedebah yg hina bendera dan lagu kebangsaan...sekaraang lihat akibatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://sejarahmelayu.blogspot.com/2014/04/jawapan-zahidhamidi-tuduhan-fitnah-beri.html?m=1

      Padam
  4. Suruh balik cina aja...negara asal depa...entah ye entah tdk...kenapa malaysia menyanggup nakbantu....padan ngan muka....

    BalasPadam
  5. Cina tu bodoh tapi yang Melayu nie lagi bodoh...

    BalasPadam
  6. patutlah ramai cina dah berani panggil melayu bodoh....

    BalasPadam
  7. Semata-mata nk raih undi punya pasal,kerajaan sanggup ambil risiko & buat 1 percaturan yg silap utk kutip balik pengkhianat2 negara tu.harus diingat,jgn sampai pisang berbuah 2 kali.kenapa UK x mau terima puak2 ni,sebab diaorang dh tau sgt perangai & feel cina ni.sedangkan negara luar x nak terima,kenapa kita pla terhegeh-hegeh nk ambil diorang balik.kan tu 1 tindakan yg bodoh & sia2 je.jgn sampai melepaskan anjing yg tersepit pla dh lh ye.fikir-fikirkanlah..

    BalasPadam
  8. bodh ni cina..knp x blk tmpt nenek moyg mu..menyushkan diri sndiri.org lain ngan negara..bodoh jgk c zahid ni..belajr tinggi2 tp ngok..

    BalasPadam
  9. Nak raih undi tu la. Ini yg dinamakan Bahalol bukan bodoh.

    BalasPadam
  10. Kerana segelintir menteri melayu bodoh; jadi satu bangsa melayu selalu di boidoh2 kan. jhahahhahah.
    Besok yg dapat nama DAPig . Bila lah Melayu nak pandai ; ishishishhhh

    BalasPadam
  11. Terlalu berlembut sgt Zahid ni,org mcm ni xpyh ditolong....suruh je diorg balik kenegara(China) asal diorg. Xde gunanya n xde tempat bg org mcm ni diBumi Malaysia.

    BalasPadam
  12. Xpayah tolong klu da sampai memburuk2kan kerajaan yg sedia ade,memalukan Negara mempunyai rakyat yg mcm ni. Hantar pulang ke negara(China) asal mereka je.

    BalasPadam
  13. BN nak raih undi letu...huhuhu

    BalasPadam
  14. Tak payah tolong diarang ni... Balik nanti bermaslah. Racist, tak tahu cakap melayu dan bawak pulak budaya barat.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online