BREAKING NEWS

13 MEI PATUT JADI HARI PERSAUDARAAN MALAYSIA.. - NASRUDIN TANTAWI


Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan menyeru semua pihak terutama generasi muda agar menjadikan tarikh 13 Mei sebagai hari persaudaraan buat seluruh rakyat Malaysia.

Beliau yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia berkata, sejarah hitam negara yang tercetus pada 13 Mei 1969 telah meninggalkan kesan mendalam untuk pembentukan masyarakat yang aman, harmoni dan sejahtera.

"Detik 13 Mei selayaknya dihadapi dan diingati sebagai "Hari Persaudaraan" kerana mengambil iktibar dari kesan api fitnah perkauman yang keterlaluan.

"Hari ini generasi kita mesti menolak sepenuhnya seruan, tulisan, provokasi, himpunan dan tindakan yang berbau perkauman," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau dipercayai berkata demikian sebagai mengulas tindakan pihak tertentu yang cuba mengaikan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu dengan perkauman sempit.

Mengulas lanjut, Nasrudin berkata pencinta keamanan pastinya resah dengan percubaan sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab menghidupkan kembali sentimen 13 Mei dengan tragedi perkauman berdarah.

"Justeru itu saya menyeru semua pihak terutama generasi muda agar tidak diulang pengalaman ngeri ini saat kita menikmati keamanan dan kesejahteraan hidup biarpun tidak sempurna sebagaimana yang diidamkan.

"Pihak berwajib jangan memandang sepi dan mengambil mudah realiti ini. Bersamalah kita bangunkan negara dan memaju-makmurkan rakyat dalam negara ini," katanya. - harakahdaily


p/s: Banyaklah lu punya hari persaudaraan Nasrudin oiiii... Bila ajak melayu bersatu lu tak nak pulak.., tapi lu sibuk nak tutup sejarah 13 Mei.. Bangkai punya manusia!!!!

9 ulasan :

  1. sekurang2nya ada titik permulaannya wahai bloger

    BalasPadam
  2. Dia ni asyik keluarkan kenyataan bodoh...

    BalasPadam
  3. Persaudaraan dgn bangsa racist Cina DAP? Apa hang merepek ni bangsat?

    BalasPadam
  4. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bengsa teras iaitu MELAYAU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua.

    AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    BalasPadam
  5. Cadangan aku....bagi memperingati peristiwa berdarah 13 Mei ni....demi utk nnyedarkan & mengukuhkan kembali perpecahan sesama MELAYU....baik dibuat Tayangan Perdana Filem TANDA PUTERA di seluruh negara....Ini salah satu usaha utk beri kesedaran pada Melayu kuda trojan pakatan....

    Nak tayang filem ni pun....Kjaan X berani takut dituduh rasis/perkauman....yg puak cinabeng tu stiap hari kutok Melayu dpn blkg atas bwh tu kt sgala media mrk...ape cer??? Siap tuduh PM SYAITAN lagi....(kellaaas kau apek&nyonya!)....rilek jeee aku tngok!! Papagomo gak yg kesian....termenung dlm lokap sorang diri!!

    BN/Umno jgn lari dr fokus utama.... utk mnyedarkan umat Melayu Islam yg Xsdor diri bhwa mrk dah mnjadi 'keldai2 dungu' tunggangan dap lahanat!! Jadi nasihat aku...ckup2 la nak mjaga sgt hati kaum cina sramai 97%..yg Xsokong BN! Skrg ni.... hati para pengundi Umno yg berjuta2 org tu..yg amat prlu dijaga....jgn smpai mrk MERAJUK hnga Xmampu dipujuk!!

    BalasPadam
  6. Percaya kah ANDA kepada APEK yang berak tak basuh dan pemakan BABI tegar.DAPIG ni. Anti ISLAM &Melayu.Siapa cakap" langkah MAYAT".Sampai sekarang tak mahu tarik balik kenyataan. BANGANG@PEKAK BADAK KETUA paspis pussy. Parti cop Spena ni.

    BalasPadam
  7. Kerajaan sekarang LEMAH tak berani untuk tayang tanda putera....

    Nak buat apa pon tak boleh kalau jadi faggot..

    Kalau tak leh buat public cinema buat dalam tv 1 atau tv 3....nak takot apa... nawaitu lillah . Ini negeri china ka negeri melayu ?

    Konpius aku....

    BalasPadam
  8. Pada 13 mei nanti,kita bangun pagi pergi kerja dan ptg pulak kita balik kerja...sekian terima kasih.

    BalasPadam

  9. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN
    BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online