BREAKING NEWS

EKSLUSIF!! NURUL NUHA GANTI ANWAR DI PERMATANG PAUH.


Keputusan Anwar untuk tidak bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti tidak mengejutkan dan sudah dijangka oleh kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat di P.Pinang.

Difahamkan, Anwar sudah awal-awal lagi didalam beberapa mesyuarat membayangkan untuk meletakkan anak perempuannya bagi menggantikan beliau di kawasan tersebut.

Menariknya, bukan Nurul Izzah yang dipilih oleh Ketua Umum PKR tersebut untuk bertanding di Permatang Pauh, sebaliknya Anwar memilih Nurul Nuha sebagai calon muda untuk berhadapan dengan calon dari Umno.

Kenapa Anwar lebih utamakan Nurul Nuha dari Nurul Izzah yang jauh berpengalaman didalam bidang politik? Jawapannya ialah latarbelakang Nurul Nuha yang masih bersih dan dianggap sebagai calon mesti menang PKR di kawasan berkenaan.

Keputusan ini bagaimanapun katanya tidak disenangi oleh Presiden PKR, Wan Azizah. Khabarnya Wan Azizah lebih suka jika Nurul Nuha berkerja dibelakang tabir dan tidak terlalu menonjol dikhuatiri akan menimbulkan persepsi bahawa PKR mengamalkan kronisme.

Namun seperti yang ramai sedia maklum, keputusan Anwar adalah muktamad. Anwar juga dikatakan amat yakin Nurul Nuha mampu menang besar di Parlimen Permatang Pauh kerana rekod bersihnya.

Umno Permatang Pauh harus melakukan keajaiban jika mahu merampas kembali kerusi Parlimen tersebut. Program kecil-kecilan tak mencukupi untuk mengembalikan semangat berbelas ribu ahli Umno dikawasan berkenaan.

Sebaliknya, satu program berskala besar harus dirancang bagi menunjukkan kekuatan serta memulihkan kepercayaan rakyat kepada parti melayu terbesar itu sebelum piliharaya berlangsung tak berapa lama lagi. ~ MPP News.

12 ulasan :

  1. Komen terbaik dari Fauziah Abd Samad..... Kelas U

    BalasPadam
  2. Komen Terbaik dari Fauziah Abd Samad ..... Kelas U

    BalasPadam
  3. PARTI KRONI YG SESAT LAGI MENYESATKAN..KELUARGA 69!!

    BalasPadam
  4. Anak tu dah bersih nak dikotorkan juga ke Nuar. Kesian budak tu. Daripada hidup aman damai, habis kucar-kacir makan sumpah seranah dek perbuatan ko, jijah, izzah dan laki izzah. Tak suka ke ko tengok anak ko yang sorang ni hidup aman, bersih, jauh dari politik kotor yang ko mulakan. Bagilah dia buat pilihan sendiri untuk masa depan dia. Bapak apa ko ni.

    BalasPadam
  5. Umno permatang pauh dok celah kangkang anwar laaa....tidoqlaaa..tidoq....bodo semua..penting diri...tak sayang ugama..bangsa dan negara langsung.

    BalasPadam
  6. Memang cakap tak serupa bikin..hentam orang lain kronisme??? dia lagi teruk kronisme??? inilah dipanggil munafik??

    BalasPadam
  7. Calun comel lettee,,, Pemikat pengundi muda nni,,,

    BalasPadam
  8. Anwar x berani menjadi wakil di tempat sendiri, sebab penduduk kat situ pun dah menyampah dengan perangai dia yg macam biskut chipmore, time pru je baru nampak, lain hari sibuk naik jet pergi berfoya-foya, ceramah sana sini tapi penduduk tempat dia bertanding langsung x dihiraukan

    BalasPadam
  9. Strategi la sangat. Akhirnye Anuwar terpakaa menumpang kerusi milik orang yg boleh jamin menang. ANUwar ni dah trauma dgn pengundi melayu. Dia tahu kesilapan besar PKR adalah meminggirkan org melayu. Nurul the second ni pulak langsung tak nampak bakat politik. Peluang UMNO menang cerah jika dipergunakan seluruh kelemahan anak ANUwar ni. Sama spt Nurul Izah yg blur dan tak tahu tugas sebenar YB.

    BalasPadam
  10. kronisme la ni...anak masuk bertading pasal nak kan gaji ahli parlimen, buat keja malas, bapak pon makan gaji ahli parlimen. sume nak jadi ahli parlimen pasal nak kan gaji besar. sebab tau org takkan amik dia keja sebab background family adalah kaki fitnah. nampak sgt KRONISME SEMATA-MATA UNTUK DAPATKAN GAJI AHLI PARLIMEN

    BalasPadam
  11. .

    ..

    ...

    Parti Keluarga Ramai - PKR.
    Parti Kote Ramah - PKR.


    Najib sorang jer...


    .

    ..

    ...

    BalasPadam
  12. semua dia bagi kat anak beranak dia, kita macam mana? tak dak pelauang jad calon le nampak gayanye...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online