BREAKING NEWS

Kakitangan Kerajaan wajib undi Pas kalau nak selamat.. - Tuan Ibrahim

Kakitangan perkhidmatan awam, termasuk polis dan tentera yang bosan dengan tekanan politik dalam kerja seharian mereka kini mempunyai jalan keluar daripada kemelut tersebut menuju kebebasan dan intergriti.

“PAS mengingatkan bahawa perkara ini boleh dihentikan dengan para kakitangan perkhidmatan awam, termasuk polis dan tentera membuat perubahan dalam pilihanraya ke-13,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, pelbagai tekanan dan paksaan yang dikenakan ke atas kakitangan-kakitangan bagi menyokong program dan agenda Umno dan pelbagai surat tunjuk sebab dikeluarkan yang langsung tidak berkaitan dengan tugas rasmi.

“Campur tangan melampau Umno juga menyebabkan ramai kakitangan ditukar, diberi amaran dan ditahan kenaikan gaji dan pangkat, semata-mata dilihat tidak menyokong Umno,” tambahnya.

Selagi Umno BN terus berkuasa, kata Pesuruhjaya PAS Pahang itu, para kakitangan perkhidmatan awam akan terus ditekan dan dibuli bagi menghadiri pelbagai program Umno dan melakukan perkara-perkara untuk agenda Umno, walaupun perkara itu bertentangan dengan naluri dan sifat mereka untuk kekal berdikari dan hak membuat pilihan sendiri.

Tuan Ibrahim turut mengesa seluruh kakitangan awam bertindak dengan bijak bagi menghentikan campur tangan melampau ini, dan bertindak keluar dari tekanan dan paksaan politik ini dengan memberi mandat kepada PAS dan Pakatan Rakyat pada PRU13.

PAS, katanya bersama Pakatan Rakyat memberikan jaminan perkhidmatan awam akan dibiarkan bebas dan berdikari daripada cengkaman dan tekanan politik jika diberi mandat nanti.

13 ulasan :

  1. kenapa Ustaz Nasha menongkah arus utk perbaiki kesilapan tidak dibiarkan bebas malahan dilucutkan jawatannya....

    BalasPadam
  2. yayaa lepas tu bila 30% kakitangan Gomen kena buang kerja jadi tukang pacak bendera PAS pulak banyak gaji dan elaun PAS bagi.

    BalasPadam
  3. PEGIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJAUH 2wahai tuan derehennnnnnnnnnnnnnnnnn apa awak buatmasa jadi YB BUKIT TAJAUUUUUUUUUUU.............jahaneeeeeehabis kerana muuuuuuuuuuuuuuuuuu.Ni nak tipu-ytipuuuuuuuuuuuyuulagiiii

    BalasPadam
  4. PAS PARTI BODOH !!

    BalasPadam
  5. maaf pak ustaz..tak semua kakitangan kerajaan bodoh nak undi pakatan..kami ada pemikiran, kami boleh pikir sendiri..kami tahu apa yang terbaik untuk masa depan kami..

    BalasPadam
  6. Pak lebai ni ingat org lain semua bodoh mcm dia. Klu kau nak jd bodoh tongong kau buat la sendiri jgn nak ajak org lain sekali.mmg bangang melampau

    BalasPadam
  7. Aku rela keje bwh tekanan kerajaan drp jual kalimah Allah, aku rela byr ptptn drp sokong dajal2 pr, aku rela hidup susah dibwh bn drp gadai ponggong kt nuar brahim..

    BalasPadam
  8. paspispussssssss...........

    BalasPadam
  9. Ape yg ust ni mrapu bila da cebur politik trus jd bebal x sudah bkn ke rakan kau dlm pakatan syaitan si tony puah dapig da keluarkan knyataan bhwa kalau pakatan syaitan perintah kakitangan akan dikurang hampir 40% jd knapa x brkokok malah boleh lak diam mmbisu. Ulama sulk..

    BalasPadam
  10. Hoooooook tuuuuuuui

    BalasPadam
  11. pas cuma anjing kepada dap dan pkr..menyalak je lebih..

    BalasPadam
  12. Katalah dengan terus terang....undi pas pasti kamu semua m,asuk terus ke syurga tanpa hisab

    BalasPadam
  13. Haaa3,mcmana nk percaya,kn sebuah negeri tu yg diperintah PR,pemimpinnya berkata,manifesto pilihanraya bkn satu janji!
    Lucu btol,ni nk bagi tanah percuma? cukup2 lah tu,cuba toleh kebelakang..jgn dok nampak bangunan putrajaya shj,janji lama sehingga nk Pru plk,blom tertunai lgi.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online