BREAKING NEWS

Anwar YAKIN bakal dinobatkan Perdana Menteri selepas PRU13..


Pakatan Rakyat (PR) bersama kekuatan jentera parti siap sepenuhnya menghadapi pilihan raya tahun ini dan hanya menunggu tiupan wisel pembubaran parlimen daripada Perdana Menteri.

Perkara itu dinyatakan Anwar Ibrahim yang menjangkakan kemaraan gagasan pembangkang jauh lebih dahsyat daripada pilihan raya 2008 yang lalu.

“Ura-ura pilihan raya ini sering diperkata hampir setiap bulan sejak kebelakangan ini, bagi kami, PR lama bersedia dari segi muafakat untuk menjejak Putrajaya,” katanya.

Mengulas lanjut berhubung kesediaan PR menghadapi pilihan raya, Anwar yakin PRU kali ini memberi tamparan yang begitu kuat buat Umno-BN untuk terus mempertahankan tampok pemerintahannya yang sudah menjangkau usia 55 tahun mentadbir negara.

“Mutakhir ini, kegiatan Umno-BN itu lebih terdesak dan lebih kasar dan media hanya mampu memfitnah.

“Saya sering menasihatkan kepimpinan PKR dan Pakatan Rakyat untuk terus menumpukan perhatian kepada agenda dengan menunjukkan kecurangan yang mereka (Kerajaan Pusat) lakukan kerana semua itu dipadamkan oleh media perdana daripada pengetahuan rakyat,” jelas Anwar.

Anwar turut menjelaskan walaupun berdepan dengan permainan kotor Umno-BN, PR yakin akan menang besar berdasarkan keyakinan dan sokongan rakyat terhadap gagasan itu.

9 ulasan :

  1. Ya....le tu Nuar!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. macam sial!!!!

    harapan setinggi gunung la al juburi hoi....ko x yah nak buat propaganda la woi.
    ko ingat dengan statement bangang ko tu org bleh percaya ka. aku skrg ni jgn kata nak tgok muka ko....dengar nama ko pun dah meluat.
    x penah ada ahli politik yg sekeji ko....
    hhhhhaaaaaaqqqqqq ppppttttuuuiiihhhh......

    A.B.A.I

    BalasPadam
  3. Anwar YAKIN bakal dinobatkan Perdana Menteri GAY selepas PRUG 13

    BalasPadam
  4. Permainan PR Bersih sangat ke?????? Bagaimana Laporan Suara Keadilan & HARAKAH...

    BalasPadam
  5. Pernah terjadi di Kelantan apabila PAS hanya menang satu kerusi saahaja.....dan berjaya membentuk kerajaan negeri...(BN hampir menewaskan PAS pada masa itu)
    tetapi dlm pilihanraya berikutnya.... BN hanya menang 2 kerusi sahaja..

    Jadi kesimpulannya........ ini mungkin akan berlaku dlm PRU 13 ni.... dimana si Pembangkang yakin yang ia akan dapat menambah bilangan kerusi nanti..... sedangkan kawasan yang dimenangi sekarang ini belum tentu dapat kekal di tangan pembangkang... RASA-RASA NYA YG K O NANTI PR.....

    dari Majoriti Senyap

    BalasPadam
  6. jangan mimpi la nuar ooooi..

    hang kena ambilkira juga pengundi2 protes macam kitorang ni..dulu kitorang undi korang..lepas ni tak lagi..

    BalasPadam
  7. biar la dia koya..hahaha

    BalasPadam
  8. dengar crita klu bn menang depa nak adakan demo besar-besaran jadi sediakan barang makanan dalam masa sebulan ...selisih malaikat 44 arap crita ni tak betui

    BalasPadam
  9. pertama kali aku tak percayakan anwar sampai bila-bila ketika aku tengok dia angguk2kan kepala kepada mayat teo beng hock (seolah2 menyembah). hati ini berkata jenis manusia beriman apakah ini. Jangan percayakan anwar.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online