BREAKING NEWS

Mahathir sebenarnya Mursyidul Am Umno.. - Anwar Ibrahim


Anwar Ibrahim didalam laman Twitternya menyifatkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Mursyidul Am Umno kerana dilihat cuba mencatur politik dalaman parti melayu terbesar tersebut.

Anwar menulis sedemikian ekoran dari kenyataan Tun Mahathir yang beranggapan bahawa Datuk Seri Mohd Najib Razak perlu berundur jika gagal meraih majoriti besar dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Kenyataan bekas perdana menteri itu dilihat memberikan gambaran Najib berhadapan tugasan besar bagi memastikan Barisan Nasional (BN) kembali mendapat majoriti tradisi dua pertiga di Parlimen agar kerajaan dapat melaksanakan segala polisi tanpa gangguan daripada pembangkang.

"Jika dia gagal, sudah tentu dia harus berundur," kata Dr Mahathir kepada pemberita selepas forum anjuran Institut Strategi dan Kepimpinan Asia (ASLI) di ibu kota hari ini.

Walau bagaimanapun, Dr Mahathir menambah, terpulang kepada ahli-ahli Umno untuk menetukan nasib presiden mereka sekiranya gagal melebihi pencapaian bekas perdana menteri Tun Abdullah Badawi.

"Ianya terpulang kepada ahli untuk tentukan masa depannya.

"Ahli berhak untuk tentukan siapa akan menerajui parti selepas pilihan raya," kata Mahathir menjawab soalan kepada wartawan tentang sama ada Najib perlu memberikan laluan kepada Muhyiddin ataupun tidak jika gagal meraih majoriti besar.

6 ulasan :

  1. Nuar pulak Murshidul Am PKR...

    BalasPadam
  2. yg anuwar busuk ati sgt ape ke hal?
    makin nak ngundi makin rosak wpon dah rosak geng2 peng"kangkang" ni
    harap2 geng2 BN/UMNO akan sedar n jadi semakin baek kalu menang PRU ni nnti..

    BalasPadam
  3. to me Tun is a brilliant person, very knowledgable full of experiences, well learned from history and his own experiences. so tentu tak salah kita minta nasihat dan pndgn beliau.

    BalasPadam
  4. Nuar brahim bullshidul am PuKi R.

    BalasPadam
  5. YAng Anwar Al-Juburi Wal-Liwati dengki sangat ni apa hal? Yang dia tu Mur'shit'dol PR, Tun M tak jaki pun. Boloh punya olang...

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti....

    BalasPadam
  6. GUAN ENG MUSHIDUL AM PAKATAN. KALAU MENANG PILIHAN RAYA NANTI JADI MUFTI!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online