BREAKING NEWS

AWAS!!! Tukang masak Nasi Kandar beragama Hindu..


GEORGE TOWN: Seorang tukang masak dijumpai mati di dalam tandas sebuah restoran nasi kandar di Bayan Baru semalam, dengan lehernya hampir putus.

M. Muthuraj, 33, seorang warga India yang telah bekerja di restoran itu selama empat tahun, dijumpai oleh anggota Jabatan Bomba dan Kecemasan, yang dikejarkan ke sana lebih kurang pukul 8 malam, menurut laporan Bernama.

Polis pada mulanya diberitahu bahawa seorang lelaki telah terjatuh di dalam tandas dan pintu tersebut dikunci dari dalam, kata Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, ACP Mohd Nasir Salleh.

"Anggota keselamatan memecahkan pintu tandas tersebut dan menjumpai Muthuraj terbaring diatas lantai. Sebuah pisau pemotong daging dijumpai berhampiran mayat beliau," kata Mohd Nasir.

Dia berkata mayat lelaki tersebut dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk dibedah-siasat. Beliau berkata, buat masa ini, pihak polis tidak mengesyaki kewujudan elemen jenayah dalam kes tersebut.

Mohd Nasir berkata Kedutaan India telahpun diberitahu tentang kematian Muthuraj.


p/s: Patut la ada sesetengah melayu di Penang ni jadi bengap sokong DAPig.. Makan nasik kandaq air tangan hindu rupanya.. Huhuhuhu....

7 ulasan :

  1. Permit kerja diluluskan oleh KDN dan pas lawatan kerja dikeluarkan ole imigresen. Salahkan kerajaan Pulalu Pinang. Kau sebelum tulis tak makan ubat lagi ke

    BalasPadam
  2. Adeh.. Mamat penjilat DAP Penang ni, perasan pulak dia.. Bila masa la pulak si MPP ni menyalahkan kerajaan Pulau Pinang.. Ko ker agaknya yang bro MPP tu maksudkan.. terlampau banyak makan nasik kandaq Hindu.. kikiki

    BalasPadam
  3. Kita kena bijak memilih...ada restoran nasi kandar mempunyai sijil Halal daripada JAKIM..sudah semesti JAKIM telah membuat pemeriksaan terlebih dahulu sebelum membenarkan memberi sijil halal....yang terlepas pandang ini restoran yang tidak mempunyai sijil dan ketika ini hanya 3 restoran mempunyai sijil halal JAKIM..

    BalasPadam
  4. Hei friends nw it seems the Kassim Mustafa issue has become very big. My friend is working in the imigresen. He told me that all the permit issued for foreign workers for nasi kandar will be issued under cook "tukang masak" category to ease for getting work permit. So the worker who died in Kassim Mustafa might just be a waiter but his work permit will be under cook category.. So there shouldnt be any issue about whether this tukang masak is india or not..

    BalasPadam
  5. Isu ini sering diperkatakan, namun tiada jalan penyelesaian, kerana tauke nasi kandar yg licik dan seolah-olah kebal. Sebagai pengguna beragama Islam, kita sepatutnya bijak memilih tempat yg sesuai untuk kita makan @ minum. Ini bukan isu politik, tetapi isu Halal dan Haram yang menyangkut kepentingan awam. Kita sering disogok dengan pelbagai cerita negatif di restoran nasi kandar ini, seperti kotor, harga makanan yg terlalu mahal dan tidak menasabah serta berbagai lagi cerita yang menjijikkan, Pilihan dan kuasa ditangan anda, sampai bila anda harus membiarkan diri anda ditipu oleh peniaga nasi kandar yg telah kaya raya ini??? Terserah.....

    BalasPadam
  6. alamak...gambar ni gambar restoran mohamed yassin, jalan TAR

    BalasPadam
  7. Yang mamak tongkang mengaku melayu ape citer der ?? Meluat aku..dok ngaku melayu pulau pinang.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online