BREAKING NEWS

Anwar bangga Nurul Izzah bersekolah mubaligh kristian..


Anwar Ibrahim semalam membidas media milik Umno BN yang tidak memberi ruang kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar untuk menjelaskan kedudukan sebenar berhubung kenyataannya berkenaan kebebasan beragama yang diputar belit.

“Kenyataan Nurul Izzah (menjelaskan) dia bersekolah di sekolah mubaligh Kristian Assunta Girl School Petaling Jaya. Terdapat salib di sekolahnya ketika itu. Namun beliau tidak pernah terpengaruh dengan agama tersebut.

“Ia tetap dengan agama Islam yang menjadi pegangannya. Beliau juga begitu yakin dengan agama yang dianutinya tanpa menggugat akidah walaupun ia berada di sekolah yang mempunyai salib.

“Kenyataan ini tidak disiarkan oleh media milik Umno BN. Mereka sebaliknya memutar belitkan sebahagian dari kenyataan yang tidak lengkap untuk kepentingan politik sempit yang menjadi amalan,” jelas Anwar.


p/s: Patut laaaa.... Apa nak heran kannn...

3 ulasan :

  1. Saya pun bersekolah disekolah seperti itu tp memang le tak terpengaruh dengan agama kristian dan tetap teguh dengan Islam. Saya tidak le sampai masuk dalam gereja bila dah dewasa ni dan bercakap tentang kesamarataan dan hak beragama bagi melayu.Itu perbezaan kami yang pernah bersekolah mubaligh kristian. Kami tak mempersendakan agama Islam yang kami anuti. Saya telah mendengar sendiri rakaman jawapan yang YB Nurul berikan ia bukan fitnah tapi KATA-KATA ITU MEMANG KELUAR DARI MULUT DIA SENDIRI.
    Janganlah tuan Anwar cuba berdolak dalik menyalahkan orang lain.
    Allah Ta'ala itu Maha Mengetahui dan YB Nurul harus bertanggungjawap atas percakapan beliau. Jangan asyik salahkan orang lain.Orang akan lebih menghormati jika YB ambil tanggungjawap atas kekhilafan mengeluarkan kata-kata.

    BalasPadam
  2. Di luar dia islam tapi di dalam dia kafir org munafik kata kan

    BalasPadam
  3. Ini lah bahana nya hantar anak ke sekolah mubaligh kristian. Satu hari dia akan menyokong juga ape yang mereka buat untuk umat Islam. Kata je tak terpengaruh tetapi dari kata2 dia, melambangkan dia sudah terpengaruh dgn kesaksamaan dalam agama. Kat mana dia belajar? Tentu di Assunta. Samarata konon!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online