BREAKING NEWS

TERKINI !!! Rumah Gopinath DISERANG akibat Hina Islam.....


Gua dapat makluman bahawa rumah budak keling yang hina Islam dalam Fesbuk tu dah diserang oleh 'pihak tertentu' semalam..

Kalau tengok gambar yang dikirimkan kepada gua, pintu pagar rumah mamat tu terkopak dan kereta yang ada didepan rumah tu pun teruk dirosakkan..

Gua tak tahu lagi macam mana keadaan budak keling tu sekarang, tapi khabarnya Polis sampai awal ke rumah budak keling tu selepas 'amukan' pihak terbabit dilaporkan..


Dan Polis dikatakan dah ambil budak tu untuk disiasat atas kesalahan menghina umat Islam dan juga menimbulkan ketegangan diantara agama..

Sebelum ni, budak keling tu mendakwa laman Fesbuk dia telah diHACK dan posting menghina Islam tu bukan dia yang buat.. Tapi setelah diselidik, kafir keling tu memang sejak awal lagi suka cari pasal..

Korang cuba baca apa yang keling celaka tu kata dalam printscreen di bawah ni.. Memang keling ni kuat menipu beb.., dan memang patut dia diajar!!



So.., gua harap apa yang jadi ni boleh dijadikan pengajaran kepada kafir-kafir yang lain di Malaysia.. Jangan ingat umat Islam akan berdiam diri bila agamanya dihina..

Jangan ingat umat Islam lemah bila berpecah kerana fahaman politik.. Gua yakin umat Islam di negara ni akan bersatu bila sampai masanya!!

7 ulasan :

  1. lepas ni hindu serang orang islam balik..puak pas pun masuk campur maki orang islam pulak sebab gila undi hindu..nampak tak permainan dia hahahaha

    BalasPadam
  2. tonton apa kata ustaz kazim elias mengenai ancaman kepada Islam hari ini di tv internet www.dtubes.tv bawah tajuk GERAKAN ISLAMIAH DI MALAYSIA. semoga menginsafkan semua.

    BalasPadam
  3. Kebangkitan Islam dari Timur itu pada pendapat saya akan muncul bukannya melalui pemerangan ke atas Agama2 yang lain. Sebaliknya saya berpendapat / berkeyakinan kebangkitan itu lebih berbentuk kepada penerimaan dan penghayatan Islam yang bersifat "massive" daripada non-muslim. Apabila era kebangkitan tersebut semakin hampir, maka strategi/kejahatan yahudi juga akan memasuki suatu fasa yang baru bagi tujuan mengekang kebangkitan tersebut. Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, Rasulullah mengembangkan syiar Islam dengan kelembutan, kesabaran dan kasih sayang. Dengan cara Rasulullah jualah saya berpendapat era kegemilangan tersebut akan berulang. Tanpa kasih sayang untuk menyelamatkan manusia2 yang kafir, nescaya Islam hanya akan berkembang hanya dikalangan sahabat2 Baginda sahaja. Contohnya didalam kes Gopinath (yang jahil tentang Islam), jika kita berfikir lebih sedikit diluar kotak pemikiran, ianya jalan terbaik untuk kita tarik dia ke jalan kebenaran. Disinilah peranan Ulama2 untuk turut serta bersama turun ke gelanggang bertanya kepada Gopinath apakah ketidkapuasan hatinya, atau masalah2 yg membuatkan dia rasakan dirinya terpinggir, atau mungkinkah wujudnya unsur2 hasutan dll, itu hanya sebagai contoh. Kebangkitan Islam seperti yang disebutkan dlm ajaran Islam itu sesuatu yang "inevitable". Tidak kira bagaimanapun usaha yahudi zion cuba mengekang, sebaliknya jika kita berpegang kepada kaedah Rasulullah, usaha2 penentangan itu sebaliknya akan menjadi suatu ruang untuk ianya lebih cepat berlaku jika itulah kehendak Allah. Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...

    BalasPadam
  4. Sial pnye paria!!!tuhan dia sndiri dia dh jubur byk kali sbb tu prangai jadi paria sial

    BalasPadam
  5. WBP saya tetap bersetuju, suatu bentuk hukuman yang tegas mestilah diambil kepada pesalah2 yang cuba memprovokasi Agama2 contohnya dipenjara (jika didapati benar2 bersalah). Cuma yang cuba saya ketengahkan disini ialah peranan Ulamak dan ahli2 agama yang sepatutnya ambillah peluang ini untuk membantu Gopinath ini pergi kejalan kebenaran dan bersama sama kita berdoa agar dia mendapat hidayah.

    Dlm satu peristiwa, Tsumamah dari kabilah Al Yamamah yang membuat percubaan untuk membunuh Nabi Muhammad saw. Panglima Islam ketika itu Umar Bin Al Khattab bagaimanapun telah berjaya menangkap dan ingin dibunuhnya si Tsumamah ini. Namun suatu tindakan yang menghairankan Saidina Umar ialah apabila Rasulullah telah mengampun dan membebaskan Tsumamah. Selepas dibebaskan, dengan izin Allah, Tsumamah telah menerima Islam dengan rela hati. Maaf terpaksa meringkaskan agar tidak terlalu panjang.
    Jadi disini, saya tidak menyalahkan pejuang2 kita yang marah untuk menghukum si Gophinat ini, sebab sememangnya itulah peranan perajurit2 dibenteng pertahanan Islam sepertimana peranan yang ditunjukkan oleh Panglima Umar Al Khattab. Apa yang saya soal disini ialah dimanakah peranan Ulamak2 dan Ahli2 Agama kita didalam menjalankan amanat Rasulullah. Peranan Umar Al Khattab sebagai Panglima Agung Islam ada didalam senario ini, tetapi peranan sepertimana usaha Rasulullah mendakwahkan Islam itu yang telah tiada. Itulah maksud saya apabila saya mengatakan Ulamak2 atau Ustaz2 atau pemimpin2 Islam haruslah bersama turun padang.

    Sememangnya Allah mengizinkan pembalasan sepertimana firman Allah didalam surah an-Nahl ayat 126 "Dan apabila kamu membalas kejahatan, kamu perlu membalas dengan kejahatan yang sama seperti yang ditimpakan kepada kamu dan apabila kamu bersabar, tindakan yang demikian itu adalah lebih baik untuk yang bersabar".
    Kalau kita mengikut surah tersebut terdapat 2 pendekatan iaitu pembalasan atau kesabaran dimana kedua-duanya Allah izinkan. Cuma tujuan saya memilih juga peranan kesabaran (peranan yang perlu dimainkan oleh Ulamak/pemimpin) ialah atas tujuan kesuburan dakwah. Hukuman memang perlu agar Islam itu tidak dipandang rendah dan diinjak-injakkan tetapi kesabaran juga perlu untuk menunjukkan keharmonian nilai kemaafan di dalam Islam.

    Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...

    BalasPadam
  6. saya knl sgt dgn utz kazim yg sbnrnya xde al-hafiz 2. org x knl mmg le snjg dia melangit, cer tnya yg knl, jgn kan nk dgr, meludh lg mau ke dia sbb kjhtn yg ada dlm diri dia 2. klu korg nk ncht org, jgn le gna hjjh u. kzm ni, cri le utz laen. mlu jer gna nma dia sbb udh le nmpk kita 2 bdh, mrujuk plk ke utz hampeh...

    BalasPadam
  7. idea dan pndngn yg ada sgt2 bgs. cuma yg mncdgkn tgk u.kzm 2 sy nk komen ckt. sy knl sgt u.kzm yg sbnrnya xde al-hfz ni, jgn lh promot dia ni lgsg. byk bbnr yg xbaik ada kat dia ni, yg xknl mmg snjung mlangt dia ni, tp yg knl dan tau mludh pun mau ke dia ni. hrp maklum...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online