BREAKING NEWS

Mahpus Bean offer jadi Ketua Polis Negara..

Kalau Pakatan menang dalam PRU13, gua rasa Mahpus akan menawarkan diri untuk jadi Ketua Polis Negara beb.. Ini kerana Mahpus berasa cukup bijak dalam cara-cara menegakkan keadilan walaupun dia setakat kelulusan Sijil Rendah Pelajaran je..

Dalam satu kenyataan hari ni, Mahpus suruh Polis siasat kes baling selipar dalam masjid.. Dan Mahpus kata kes pijak gambar Perdana Menteri bukan keutamaan..

Yang paling best, Mahpus kata perbuatan tunjuk bontot pada gambar Najib tu adalah salah sistem pendidikan, bukannya salah budak tu sendiri..

Kalau macam tu, patutlah anak Mahpus sendiri dikhabarkan pernah ditahan dalam pusat pemulihan.. Jadi bukanlah salah Mahpus tak reti ajar anak, tapi salah sistem pendidikanlah yee...

So.., gua rasa Mahpus bukan setakat boleh jadi Ketua Polis Negara.., tapi Mahpus juga patut dipertimbangkan untuk jadi Menteri Pendidikan kalau Pakatan berjaya tawan Putrajaya..

Confirm nanti kes curi ayam pun Mahpus suruh tubuhkan Suruhanjaya DiRaja.., dan semua sistem pendidikan Mahpus tukar jadi pendidikan Jasmani saja... Hahahahaha.... Bengong punya Naib Presiden Pas!!!



Polis perlu tahu tugas utama mereka iaitu menyelesaikan jenayah dan bukan membantu Barisan Nasional (BN), kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

Mahfuz berkata, polis seharusnya bertindak dengan lebih tegas dalam kes baling kasut dalam masjid yang didakwa dilakukan oleh pengikut Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa) di Kedah baru-baru ini.

“Apabila beberapa anak muda bertindak memijak gambar perdana menteri (PM), Datuk Seri Najib Razak, mereka sampai ke satu tahap menubuhkan pasukan khas memburu anak muda ini.

“Tetapi dalam kes baling kasut, mereka tidak pula mahu menyiasat dengan lebih lanjut,” katanya dalam sidang medianya di ibu pejabat PAS hari ini.

Menurut Mahfuz, pihak polis tidak tahu keutamaan tugas mereka, sepatutnya kes jenayah yang meningkat perlu diberi fokus.

“Saya tidak bersetuju dalam tindakan mereka (anak muda menunjuk punggung kepada gambar PM), tapi tak bermakna pihak polis perlu menubuhkan pasukan khas untuk memburu mereka yang terlibat.

“Kenapa pihak polis harus menubuhkan pasukan khas hanya kerana mereka menunjuk punggung ke gambar PM?

“Saya akui itu adalah sesuatu yang tidak elok, tetapi barangkali itu adalah sesuatu yang tidak kena dengan sistem pendidikan mereka,” katanya lagi.

Beliau juga berkata, Perkasa tidak menghormati institusi masjid membaling kasut di baru-baru ini.

“Siapa mereka nak kata Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak untuk menyampaikan tazkirah?

“Tugas ini hanya pada jabatan agama Islam negeri.

“Dan apabila tidak ada wakil dari jabatan agama Islam negeri, maka kuasa seterusnya jatuh ke tangan imam masjid, dan imam itu membenarkan Datuk Seri (Anwar) untuk menyampaikan tazkirah.

“Adakah Perkasa kini mahu mengambil alih tugas polis dan jabatan agama?” katanya lagi.

Mahfuz berkata, pihak polis harus mengambil tindakan yang keras agar dilihat adil dalam melaksanakan tugas.

2 ulasan :

  1. Mr. Bean ni kalau melintas sempadan kampung aku memang aku rejam dia dengan kasut tumit tinggi..

    berlagak pandai konon...bangsa sendiri pun sanggup dijualnya.

    BalasPadam
  2. Muka pun sperti sindrome down ada hati nak jadi kpn.dengan jiran pun teruk.Muka hitam hati pun hitam

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online