BREAKING NEWS

Rahsia besar Guan Eng semakin terbongkar..


Ramai yang tak tahu bahawa DAP di P.Pinang sudah semakin hilang kepercayaan dari rakyat negeri ini.. Ramai juga yang tak sedar bahawa Lim Guan Eng kini semakin hilang pengaruh dikalangan masyarakat cina sendiri..

Jika sesiapa yang rajin menelaah akhbar cina tempatan, mereka pastinya tahu bahawa DAP dan Lim Guan Eng di P.Pinang sudah tinggal nyawa-nyawa ikan menjelang PRU13..

DAP negeri dikaitkan dengan penyelewengan tanah serta kemelut kronisme yang maha dahsyat.. Lim Guan Eng pula bergelut untuk menafikan isu skandal dengan wanita simpanan seperti yang didedahkan oleh pemimpin MCA di sidang Dewan Undangan negeri Melaka tak lama dulu..

Malah, ada khabar angin yang mengatakan Ketua Menteri tersebut mempunyai hubungan sulit dengan lebih dari seorang wanita.. Betul atau tidak khabar angin itu, hanya dia yang mampu menjawabnya..

Walaupun ada yang berkata perbuatan menyimpan wanita simpanan dikalangan masyarakat cina adalah biasa, namun ramai orang cina di P.Pinang tak dapat menerima perbuatan Ketua Menteri DAP tersebut..

Orang cina melihat kecurangan Guan Eng terhadap isterinya sebagai satu signal bahawa dia tak lagi bersih untuk mentadbir negeri.. Malangnya, tiada pemimpin DAP yang layak menggantikan cina kiasu dari Melaka tersebut..

Orang cina tempatan melihat pemimpin-pemimpin DAP negeri kini amat rakus menjahanamkan P.Pinang melalui penawaran tanah dan rumah kepada cina dari Singapura..

Cuba periksa pemilikan tanah dan juga rumah mewah di kebanyakan kawasan elit dibahagian Pulau.. Jangan terkejut jika ia dimiliki oleh warganegara asing..

Sebagai balasan, ada maklumat mengatakan bahawa Dun yang dikuasai DAP kini telah dijadikan Dun angkat oleh parti PAP dari republik tersebut bagi menghadapi PRU13.. Sudah tentu ia disertai dengan suntikan dana yang cukup besar dari godfather mereka disana..

Ini semua bukan lagi rahsia dikalangan rakyat di P.Pinang. DAP kini dilihat tak lagi layak untuk terus mentadbir negeri..

Dikalangan masyarakat melayu, DAP menjadi petualang besar merosakkan bangsa.. Dikalangan masyarakat cina dan India pula, DAP sudah dilabel sebagai pengacau keharmonian negara..

Oleh sebab itulah, pilihan yang ada untuk rakyat di negeri ini cumalah wakil dari Barisan Nasional.. Maka jangan terkejut jika DAP tewas teruk di P.Pinang pada Pilihanraya umum akan datang nanti..

Tiada siapa yang mampu menyelamatkan Lim Guan Eng dan DAP dari kemarahan rakyat P.Pinang.. Bukan setakat Anwar, malah Nik Aziz pun tak mampu merubah nasib malang "khalifah Umar" pujaan ahli Pas tersebut...

3 ulasan :

  1. penang utk org penang sahaja....kami mahu rumah yg mampu milik. kami tak mau menyewa hingga ke akhir hayat.

    BalasPadam
  2. Jinggo jinggolat.. jilatlah punggung LGE haram jadah..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online