BREAKING NEWS

BERJUTA hadir di Rumah Terbuka ANWAR di Pmtg Pauh..


Walaupun Anwar mewar-warkan majoriti rakyat menyokong dia untuk menjadi Perdana Menteri selepas PRU13, secara realitinya.., itu semua hanya merupakan mimpi basah Anwar sahaja..

Kita kira secara mudah.., jika benar Anwar disokong sepenuhnya sebagai pemimpin utama negara bagi menggantikan Najib selepas PRU nanti, pastinya berpusu-pusu rakyat di Permatang Pauh menyerbu ke rumah terbuka beliau kelmarin..

Malangnya.., hanya seribu orang saja yang hadir meramaikan majlis rumah terbuka Anwar yang diadakan di Padang Taman Guar Perahu..

Khabarnya, setiap ahli PKR diwajibkan hadir ke rumah terbuka tersebut jika tidak mahu berdepan dengan tindakan tatatertib dari Ketua Cabang masing-masing..

Maka tak hairanlah kehadiran di rumah terbuka tersebut mencecah seribu orang.. Kalau tak, mungkin hanya 100 orang saja yang datang..

Berbanding dengan rumah terbuka Najib di Putrajaya yang mengumpul puluhan ribu rakyat pelbagai lapisan umur dan kaum, kehadiran masyarakat sekitar Permatang Pauh yang amat sedikit ini sekaligus menunjukkan bahawa Anwar semakin ditolak disini..

Mungkin sebab inilah Anwar berura-ura untuk lari bertanding ke Nibong Tebal.. Mungkin Anwar sedar bahawa dia sudah tak laku lagi di kubu kuatnya tersebut..

Cuba bayangkan.., dimana Anwar hendak meletakkan muka jika hanya seribu orang hadir di rumah terbukanya berbanding lebih kurang 50 ribu pengundi di Parlimen Permatang Pauh..

Ternyata Aidilfitri kali ini menjadi mimpi ngeri buat Anwar.. Bagaimana dia mahu menarik sokongan rakyat seluruh negara jika di Parlimen sendiri pun dia gagal?








10 ulasan :

  1. orang yang beragama pluralisme ni berpuasa ker?

    BalasPadam
  2. Punya la ramai yg hadir sampai tak nampak kanak2 yg bersalam nak duit raya

    BalasPadam
  3. Haha..lwk ade..kesian pun ade bile tgk..

    BalasPadam
  4. Patut la x kluar kat media depa..

    BalasPadam
  5. selamat hari raya bang anu war.....wakakakaka

    BalasPadam
  6. Ahh sudah la MPP online.. Jangan nak kencing bersepah jumlah kehadiran rumah Anwar yelaj mencecah 18 BILLION tetamu! Najib ade? Ahahaha

    BalasPadam
  7. media titiwangsa23 Ogos 2012 8:59 PG

    ye ke anon 3:31...18 billion tetamu ke..?atau pon 18 orang pekerja PASARAYA BILLION je...hehehe....

    BalasPadam
  8. Ape lah pencacai Anwar ni dapat dari si Anugay tu? Yg aku dgr mereka ni masih melekat dok sokong Anwar ni kerana dia pandai bercakap, ada aura tersendiri dan berkarisma. Sesiapa yg pernah dgr dia bukak temberang, memang lah terpedaya. Dia dah tak kisah siapa Anwar di sebalik sume isu membabitkan akhlak dan moral dia. Yg penting, Anwar mesti disanjung kerna Anwar pernah menegur, bersalam dan kuarkan sepatah dua kata semangat untuk mereka2 yg pernah bersua seketika walaupun hanya bertentang mata. Aku hampir terjerat dengan kata2 manis Anwar ni sewaktu aku menginap di sebuah hotel tanpa aku sedari rupanya hotel tu menjadi venue perjumpaan puak2 PR ketika tu. Dari senyuman dan ramah mesra kata2 dari Anwar dan Wan Jijah, menarik hati sesiapa yg mendengarnya. Siapa tak teruja bila orang kuat parti politik menegur dgn soalan `you dari mana? You buat ape kat sini? Nasib baik aku tak menjawab, dan buat2 tak perasan yg soalan tu ditujukan pada aku. Wan Jijah sampai nak salam dgn aku pun...aku hindarkan diri. Bukan ape, takut cameraman yg akan candidkan foto ku dgn pasagan tu akan tersebar luas dalam media dorang. Lebih baik aku cau awal2. Selamat aku. Malah selepas tu, ada plak mamat dari puak PR ni yg sempat salam aku tanya dari cabang mane...tak kuasa aku nak layan dorang...aku diam je. Aku kata nak tunggu kawan je minum kat kafe hotel tu je. Dan hingga ke hari ni, aku takkan terjebak dgn janji manis dan kata2 indah pemimpin2 PR ni terutama ketua umum dia tu. Pertemuan tak dirancang tu memberi seribu pengertian pada aku siapa dia Anwar pada segelintir rakyat yang masih kabur dgn perjuangan sebenar sebuah parti politik. Aku masih tak percaya dgn tingkah lakunya tu. Sampai kiamat!!

    BalasPadam
  9. sebenarnya yang korang tak tahu ..Anwar dan wan Azizah telah menyihir sebahagian besar rakyat mellau sapaan, bersalam dan melalui ceramah-ceramah. sesiapa saja yg mendenagr ceramah2 mereka atau bersalam atau m,enjawap teguran mereka..maka akan terhantar lah sihir kpd mereka ..dengan itu tertutup la matahati mereka terhadap kebenaran walaupun kebenaran terbukti didepan mata. sesiapa yg terkena sihir tu, selagi tak berubat..selagi itulah tertutup matahatinya terhadap kebenaran

    BalasPadam
  10. Yg Lagi Best, Ah Eng yg resmi dgn bacaan doa. spti di Masjid Jelutong

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online