BREAKING NEWS

PANASSS!!! Idris Ahmad MAKI Nik Aziz dalam khutbah Jumaat?

Idris Ahmad ketika menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Ahmadi, Changkat Ibol di Bukit Gantang pada 24 Ogos lalu menyifatkan kenyataan Tun Mahathir mengenai BN adalah syaitan adalah bertentangan dengan Islam.

Menurut Idris, sepatutnya syaitan itu mesti dijauhi dan dimusuhi, bukan dijadikan sahabat ataupun berbangga untuk menjadi syaitan.

"Orang Islam diajar supaya sentiasa membaca Auzubillahiminassyaitanirajim (Aku minta jauh daripada syaitan yang direjam).." ujar beliau.

"Kenyataan Mahathir ini menggambarkan BN sudah rapat ke siling yang tidak mampu lagi untuk berhujah dengan fakta dan data. Serangan BN semakin tumpul untuk menjawab serangan dan pendedahan PR.." tambah pemimpin Pas tersebut.

Kenyataan Idris ni membuatkan gua tertanya, dia ni nak kutuk Mahathir ke atau nak maki Nik Aziz? Bukan ke dulu Nik Aziz pun kata sanggup kawan dengan syaitan?

So.., tak salah la kalau gua anggap Idris Ahmad maki Nik Aziz didalam khutbah Jumaat dia tu kann..

Ishhh..., tak sayang mulut sungguh la Pak Idris ni.. Tak takut ke kalau Pok Nik tu tarik balik tiket syorga dia nanti? Hahahahaha...

3 ulasan :

  1. apala nko..pas hanya bernastolgia da! kan dia tu dulu2 kat syurga gak..dan kini terkenal/proaktif ngan sikap meh jahanamkan iman manusia.
    dari boring.

    BalasPadam
  2. Bangang..Tu lah dulu suh belajor kau tak mau! Pi dok sebok politik. Sampai tak tau apa tu kiasan, perumpamaan & bidalan.

    BalasPadam
  3. entahnya pon... Itu peribahasa orng putih je.. Asik makan budu je la tu....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online