BREAKING NEWS

Pok Nik kata Najib serabut perut...

'Ketakutan' Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang sehingga kini masih belum berani untuk mengumumkan pembubaran Parlimen adalah satu kemenangan moral kepada Pakatan Rakyat (PR), kata Nik Aziz.

Mursyidul Am Pas berkata, alasan Najib kononnya untuk menunggu mandat lima tahun sebelum mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) menggambarkan 'ada sesuatu' yang belum meyakinkan Najib yang juga Presiden Umno.

"Satu daripada kemenangan moral kita ialah bila Umno tak berani nak bubar Parlimen.

"Lepas sehari, sehari ditangguh. Tentu ada sesuatu. Masalah apa kita tak tahu, yang pasti dia (Najib) 'serabut perut'," katanya dipetik Harakah Daily hari ini.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis Temu Mata Anak Rantau Panjang D'Perantauan yang diadakan di sini, semalam.

Jumaat lalu, selepas pelbagai spekulasi timbul mengenai tarik PRU13, dan desakan tidak henti-henti dari PRt, Najib semalam tampil dengan kenyataan membayangkan pilihan raya tidak akan berlaku dalam masa terdekat.

Semalam, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menasihatkan Najib menggunakan mandat penuh untuk menunaikan segala janji dan program.

Mengulas lanjut 'ketakutan' Najib itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan tidak menolak kemungkinan ia disebabkan kebangkitan rakyat yang kini semakin ramai menyokong PR.

5 ulasan :

  1. kedah kelantan p.pinang dan selangor nape x nak bubar awal? nape x umumkan tarikh buat pilihanraya negeri dulu. dasar tuan guru najis betul org tua ni. wali terompah. pong pang pom pang je lebih.

    BalasPadam
  2. Pok Nik, masaloh air kelate doh settle ko dop agi?

    BalasPadam
  3. org tua terkutuk x sedar diri. dah la tamak gila kuasa smpai skrg tergedik2 nk jd MB lg. dlu kutuk Tun mcm2 haha! skrg Allah bayar cash! PAS ni Parti Ajaran Sesat. tp suka ckp org UMNO plak yg x btol ISLAMnya. sedar2 la da tua nk mampus fokus la pd amal ibadat utk bekalan di akhirat nanti. masa idop bnyk abeskan dgn mmbawa krosakkan pd ISLAM. perpaduan umat ISLAM dipecah2kan. oii aq tahu ko bodoh tp mkin tua mkin bangang pulak jdnye. ko igt dlm Malaysia nih cina india majoriti agama ISLAM ke?? x sedar ke klo jatuh MELAYU jatuh la ISLAM kt Malaysia nih. ada akai ke najis?? sedar la jgn mnyesatkan diri sndiri. syurga itu milik Allah. segala2nya milik Allah. kita ni cuma hamba. habuk je jd sedar la diri tu.

    BalasPadam
  4. apabila tertegaknya islam di malaysia maka terbelalah melayu.....islam dimalaysia skrng ni hanya pada NAMA shj.

    BalasPadam
  5. Kau 2 yg bdh.klau die tua ko muda sgt ke???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online