BREAKING NEWS

GEMPAR!!! Kereta Perodua dieksport ke Israel????


Gambar diatas ni gua dapat dari wall Fesbuk penyokong taksub Pas iaitu MSO, dan juga blog penjilat tegar Anwar Ibrahim iaitu Amenoworld..

Dorang dengan bangganya mempersoalkan kenapa kereta Perodua model Myvi boleh berada di jalanraya negara Israel..


Kekadang, gua kesian dengan puak-puak pencacai maya Pakatan laknatullah ni.. Dorang tu macam sengaja nak ajak rakyat jadi kurang cerdik macam dorang.., padahal.., bukan semua rakyat mudah diperbodohkan..

Gua cuba berfikiran positif.., mungkin disebabkan sedang menjalani ibadah puasa, otak si MSO dan Amenoworld tu kurang mendapat bekalan oksigen yang secukupnya..

Dan akhirnya, kekurangan oksigen tersebut telah menyebabkan dorang tu bertindak menunjukkan sindrom-sindrom kurang cerdik yang selama ni dorang cuba sembunyikan...

Untuk pengetahuan MSO dan juga Amenoworld.., oleh kerana Perodua merupakan anak syarikat Daihatsu Motors, model Myvi keluaran Produa tu adalah sama model dengan Daihatsu Boon..


Daihatsu pulak ada 45 peratus share didalam Toyota.. Jadi yang didalam gambar fitnah dari 'ayam tambatan' Pakatan laknatullah tu bukanlah Myvi, tapi Daihatsu Boon ataupun Toyota Passo..


So..., cubaan memfitnah kerajaan yang dilakukan oleh 'pejuang maya' upahan Pakatan hanya berkesan kepada puak-puak pencacai gerombolan Pakatan je lah...

Maklumlah.., puak gerombolan pemuja Anwar tu mana baca berita selain dari HaraMkah dan Suara Keldaian beb.. Pasal tu lah dorang jumud ya amat.. Hahahahaha..

11 ulasan :

  1. Setelah ditelek-telek, ditenung-tenung, perbezaan paling mudah untuk nak lihat kereta itu passo ke myvi, lihat pada kedudukan plat no.

    Passo - plat no terletak dibahagian bawah berhampiran ekzos

    Myvi - plat no terletak betul-betul dibawah wiper dan logo perodua....

    Jadi gambar kereta kat Israel tu korang boleh nilai sendiri la passo ke myvi.... jangan nak menambah fitnah udah le...!!!

    BalasPadam
  2. admin... gambar Daihatsu tu patut compare dengan yg model lama... baru la lampu belakang sebijik dengan keta dalam gambar tu... ce compare dengan yg ni http://www.cars-directory.net/pics/daihatsu/boon/2005/daihatsu_boon_a1251007802b2975872_2.jpg

    BalasPadam
  3. Mereka tu tak nak pertikaikan ke tayar kereta2 tu mungkin dari Malaysia? Bukanke Malaysia adalah antara pengeksport utama getah, selain Indonesia dan Thailand?

    BalasPadam
  4. kalau betul myvi pon kenape?
    pikir pnjg skit la..cuba bayangkan situasi ni..

    myvi dieksport ke UK..pastu adala mr.X guna keta tu setahun...tiba2 dia nak jual..2nd hand..datangla mr.Y beli keta tu...Mr.Y ni warga israel yg keje kat UK...abis kontrak dia keje kat UK dia pon nak balik ke israel...

    apa salah ke dia nak bawak balik myvi yg dh jadi dia punya balik ke israel??? salah kerajaan m'sia ke sbb tak halang myvi masuk israel???

    BalasPadam
  5. patutnya bro kita tanya kat dorang berdua, mana dapat gambar tu? apa dorang berdua tu ada rakan yahudi ke?

    BalasPadam
  6. Biasa lah orang yang suka menyalahkan orang lain akan berbuat demikian tanpa fakta yang betul.....Saya sendiri pernah mengalami di MEKAH dimana menyangkakan kereta PERODUA yg berada di jalanraya tetapi rupanya....DAIHATSU....

    JANGAN SUKA BUAT FITNAH.......

    BalasPadam
  7. Bukan saja taksub tapi bengong

    BalasPadam
  8. memang bengong. aku salah sorang yg terlibat secara lansung dlm proses pembuatan dari sample sampai mass pro model d54t. atau dikenali myvi lagi best. takdenya left drive. model ni adalah dr base model daihatsu. keluaran dmc. toyota pun ada. kalau perodua hanya export ke indon tetapi masih menggunakan nama daihatstu.sirion. APTB...

    BalasPadam
  9. Agak2 laa klu nk wat kenyataan... Bkn semua org bodoh...

    BalasPadam
  10. hahah...aku rase dorg sndri kne bahan ngan kawan2 dorg dari DAP..sbb ramai cina lagi tau beza Passo, Boon ngan Myvi...haha..kesian buta kete..;p

    BalasPadam
  11. AKU KEJE HANTAR BARANGAN EKSPORT MEMANG ADA BARANGAN YANG KITA EKSPORT KE ISRAEL BY FLIGHT CARGO, JADI KORANG TAK PAYAH LA BERTEKAK SESAMA ISLA PASAL YAHUDI, KAMU SEMUA LAGI BODOH DAR YAHUDI YANG SUDAH BERJAYA NAK MELAGAKAN ORANG ISLAM.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online