BREAKING NEWS

PAS ZALIM!!! Halau saudara sendiri kerana BR1M..

Sebuah keluarga 10 beranak di Kampung Changgung, di Bachok terpaksa pasrah kepada takdir apabila diusir dari rumah milik saudara sendiri hanya kerana perbezaan fahaman politik.

Esah Ya, 50, mendakwa, dia bersama suami, Che Mohd. Nor Che Mamat, 53, dan anak-anak mereka diminta berpindah segera oleh ibu saudaranya yang juga pemilik tanah dan rumah berkenaan.

Akibatnya, mereka terpaksa memunggah keluar semua barangan dan menumpang dirumah salah seorang anak di Kampung Nipah.

“Saya tidak tahu apa salah kami sampai kena halau. Tapi hubungan kami dengan tuan rumah memang renggang sejak suami saya menghantar borang keahlian UMNO baru-baru ini.

“Selepas itu segala-galanya berubah. Saya sudah tinggal di rumah ini sejak kecil,” dakwa Esah ketika ditemui kelmarin.

Esah memberitahu, rumah berkenaan merupakan harta pusaka peninggalan arwah datuk yang kemudian menyerahkan hak milik kediaman itu kepada ibu saudaranya yang berusia 68 tahun.

Katanya, sejak suaminya menyerahkan borang keahlian UMNO dan menerima wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 pada Isnin lepas, sikap ibu saudaranya itu berubah dan tidak lagi membenarkan dia sekeluarga tinggal di rumah berkenaan.

“Kami sangat sedih bila dihalau keluar sambil pemiliknya memberitahu rumah ini lebih baik disewakan kepada orang lain,” dakwanya.

Sehubungan itu, Esah amat berharap untuk mendapatkan bantuan pihak tertentu bagi membina rumah sendiri di atas tanah mereka yang berdekatan.


p/s: Inilah contoh kebajikan yang diamalkan oleh penganut PAS...

4 ulasan :

  1. Inilah contoh kebajikan yang diamalkan oleh penganut PAS...
    -------------------------------------

    bukan je kebajikan...tapi nie le ajaran dr nabi2 PAS alihisalam...sanggup halau sedara sendiri yg tak ikut puak2 diorang nu...

    BalasPadam
  2. Dulu ,kini dan selamanya pas berusaha merosakkan umat islam sebagaimana di arah oleh nabi mereka jesus christ...takbir..jesus maha besar!! jesus maha besarf!! jesus maha besar!!

    BalasPadam
  3. INILAH ISLAMISASI BAWAAN PAS,INILAH PRODUK DAN UMMAH YANG DILAHIRKAN DARI JEMMAAH PAS,DEMI ALLAH KEWUJUDAN PAS LEBIH BANYAK MEMBAWA KEROSAKAN KE ATAS UMMAH....UMMAH YANG DANGKAL SEMAKIN SESAT DAN TERSIMPANG JAUH DARI AJARAN ISLAM SEBENAR ANGKARA FATWA KARUT MARUT PARA PEMIMPIN PAS......SESUNGGUHNYA PEMIMPIN PAS NAMPAK ALIM TETAPI TIADA IMAN...MEREKA SESAT DALAM TERANG.....TETAPI SEMUA KEJADIAN ITU DI DALAM PERHATIAN ALLAH,SETIAP KESESATAN DAN KEJAHATAN YANG DIBAWA OLEH MANUSIA PAS AKAN DIHITUNG WALAU SEBESAR ZARAH......DAN MENUSIA YANG MENGELUARKAN FATWA INI AKAN MENANGGUNG SEGALANYA...PERCAYALAH MEREKA AKAN MUFLIS DI AKHIRAT NANTI.....

    BalasPadam
  4. Kalau perjuangan Islam cara Pas tu betul sudah pasti situasi semacam ini tak menimpa keluarga tersebut.

    Ternampak jelas Pas hanya mampu melahirkan pengikut yang taksub kepada parti dan pemimpin mereka sahaja dan bukannya kepada ajaran Islam yang sebenar.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online