BREAKING NEWS

Majlis Peguam mahu Homoseksual diHALALkan..

Presiden Majlis Peguam Malaysia, Lim Chee Wee menggesa masyarakat menilai semula undang-undang berkaitan homoseksual di negara ini yang dianggap bersifat hipokrit.

Menurutnya, perbincangan perlu dibuat untuk melihat sama ada Seksyen 377A dan 377B Kanun Keseksaan masih boleh diterima berdasarkan definisi sekarang.

Chee Wee berkata, Seksyen 377A Kanun Keseksaan menyebut seseorang itu dianggap mengadakan seks di luar tabii jika dia memasukkan zakar ke dalam dubur atau mulut individu lain.

“Secara ringkasnya, sesiapa yang melakukan perbuatan seperti disebut dalam undang-undang ini, dianggap telah melakukan kesalahan yang boleh disabit di bawah seksyen ini.

“Jika kita lihat, undang-undang ini secara jelas melarang perbuatan seks oral dan seks luar tabii tanpa membezakan antara pasangan homoseksual dan heteroseksual.

“Persoalannya, berapa ramai pasangan heteroseksual (seperti suami isteri) yang mengadakan hubungan seks sebegini atas kerelaan dan kebenaran masing-masing? Jadi, jika kita ambil kira persoalan ini, kita dapat lihat undang-undang ini sendiri sudah lapuk,” katanya.

Selain itu, Chee Wee berkata, mengikut undang-undang sivil, homoseksualiti bukan satu kesalahan kerana ia adalah jenis orientasi seksual, dan bukannya perbuatan seks itu sendiri.

“Pendirian utama Majlis Peguam adalah, tiada sesiapa boleh didiskriminasi atau diperlekehkan hanya kerana identiti mereka, dan golongan ini juga berhak menyuarakan pandangan bagi membincangkan masalah ini.

3 ulasan :

  1. hahaha....bang non mesti suka la lps nie konfem dia buat pesta water canon dan tear gas FRU kat dataran merdeka lg...nak tuntut hak LGBT dgn ambabiga gamak nye....

    BalasPadam
  2. Ni dia sorang lagi penyokong kuat LGBT bersama Anwar...

    NURUL IZZAH JADI PENGUNDI HANTU DI LEMBAH PANTAI? Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. BIARLAH IANYA TERSOROK
    DARI KITA MENGETAHUINYA
    BILA KITA KETAHUI DAN TIDAK MENCEGAHNYA
    MAKA BALA AKAN MENIMPA KITA
    YANG TAK MENEGAH
    BUKAN YANG MELAKUKANNYA

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online