BREAKING NEWS

Ekslusif!!! Pmtg Pauh lebih baik tanpa Anwar.. - Siri 1

Kalau korang datang ke Parlimen P44 Permatang Pauh, tanyalah sesapa pun tentang sumbangan Anwar Ibrahim terhadap masyarakat disini semenjak dia pegang jawatan Ahli Parlimen selama 3 tahun lebih..

Gua berani jamin.., 99 peratus jawapan yang korang akan dapat ialah.., Anwar tak peduli langsung tentang kawasan dia..

Anwar bukan saja tak turun padang jenguk masyarakat disini, malah konco-konco Anwar pun sama beb.. Nama je jadi Adun, tapi batang hidung pun tak nampak untuk bantu rakyat..

So.., gua akan dedahkan secara bersiri tentang "kemuliaan" serta "layanan baik" Anwar dan Adun-adun di kawasan Permatang Pauh terhadap rakyat marhaen.. Ekslusif di MPP Online.

Untuk siri 1 ni, kita melawat rumah warga emas di kawasan Dun Pmtg Pasir.. Kawasan Pesuruhjaya PAS negeri, Salleh Man..

Pakcik ni kata, Salleh Man langsung tak pernah lawat dia semenjak jadi Adun.. Berkebajikan sungguh PAS ye kalau macam tu..

Rumah warga emas ni tunggu masa je nak runtuh beb.. Anwar tak sedar ke ? Salleh Man tak nampak ke?

Kalau Salleh Man pun tak sedar, apa nak harapkan dari Anwar ye tak?

Nasib baik ada Ketua Pemuda Umno Pmtg Pauh, Mohamad Zaidi Md Said jenguk warga emas ni.. Sekurang-kurangnya, ada jugak la yang ambik berat...

Mana bantuan untuk warga emas yang dijanjikan oleh regim Guan Eng? Bukan ke selama ni DAP mengaku dorang jaga kebajikan warga emas di Penang?

Anwar, Salleh Man dan Guan Eng buat apa selama 3 tahun perintah negeri? Kaut duit rakyat pandai la dorang tu beb...

Pakcik ni kata, dia cuma pernah dapat bantuan beras dan gula je dari Pakatan.. Itu pun sekali je selama 3 tahun.. 

Beras dengan gula nak buat apa beb.. Bagilah bantuan rumah untuk warga emas ni.. Kesian dia terpaksa tidur bawah kolong macam cerita P.Ramlee..

Inilah tempat tidur warga emas di salah satu kawasan Parlimen Anwar Ibrahim.. Macam mana nak jadi PM kalau tempat sendiri pun tak terjaga Nuar oiii..?

Tak terjaga beb kawasan sekitar rumah pakcik ni.. Tambah pulak pakcik ni mengalami masalah penglihatan di kedua-dua belah matanya..

Tunggu Anwar ke pakcik? Tak pun tunggu Salleh Man? Pakatan yang ditunggu.., Umno/BN jugak yang datang bantu...

Zaidi ikhlas bagi sedikit sumbangan makanan dan duit buat pakcik ni.. Sekurang-kurangnya ringan lah sikit beban dia sementara tunggu Anwar dan Salleh Man datang bantu...

2 ulasan :

  1. saya amat berharap usaha2 mcm ni akan terus dijalankan.. maksud saya usaha membantu.. janganlah sebab nak pilihanraya saja.. bantu dengan ikhlas kerana Allah untuk sesama umat Islam.. InsyaAllah.. Allah akan bagi ganjaran yang sangat lumayan..

    BalasPadam
  2. aku harap puak-puak umno jangan amik pedulik kat penduduk-penduduk atau pengundi di kubu kuat pembangkang sebab buang masa dan duit je...dier orang niii tetap setia dan tegar dengan terhadap pemimpin pilihannya.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online