BREAKING NEWS

Jangan Gelak!!! Nik Aziz ditabalkan sebagai produk istimewa Kelantan...

Tadi gua baca dalam Harakah.., rupanya Nik Ajis dah dapat gelaran baru.. Nik Ajis sekarang ni dah jadi produk istimewa di Kelantan..

Korang jangan gelak tau... Ini bukan gua yang cakap..., ini Aziz Desa yang cakap.. Tapi apa yang dia cakap tu memang betul beb..

Gua sendiri mengaku, Nik Ajis memang layak untuk digelar sebagai "produk istimewa" di Kelantan..

Gua tak tahu lah Nik Ajis tu produk hasil ternakan ke.., pertanian ke.., ataupun produk hasil laut.., tapi negeri lain mana ada produk se-istimewa hamba Allah tu..

Kita ambik contoh mudah je lahh..., kalau rakyat Malaysia nak tengok "Nabi terakhir melayu".., Nik Ajis lah orangnya di Kelantan..

Kalau nak tengok 'manusia keramat" yang seliparnya pun sanggup dicuri untuk dijadikan tangkal.., negeri lain tak ada beb.., hanya selipar Nik Ajis je yang orang sanggup buat macam tu...

Dan kalau nak tengok ulamak politik yang baru-baru ni mengaku nak jadi ulamak artis.., pun hanya wujud di Kelantan beb..

So..., tak salahlah Aziz Desa tabalkan Nik Ajis sebagai "Produk istimewa" negeri tu.. Secara tak langsung.., Nik Ajis dah jadi setaraf maskot negeri beb... Bijak...,bijakkkk... Hahahahaha....


Ketua Pegawai Operasi Kelantan Trade Cantre (KTC) Aziz Desa menyifatkan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah produk istimewa di negeri itu.

Katanya, kerana keistimewaan yang ada pada Tuan Guru, masyarakat di negara ini termasuk luar negara datang khusus ke negeri Tadahan Wahyu itu semata-mata untuk bertemu dengan Tuan Guru dari dekat.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan program ceramah keibubapaan ‘Zuriat Kita Tanggungjawab Kita’ anjuran Kelantan Trade Cantre (KTC) dan Buraqoil, di sini malam tadi.

4 ulasan :

  1. Tadahan Wahyu? Ok, aku dah makin curious. Nak tunjuk keIslaman pun, jangan lah sampai macam tu. tadahan wahyu? negeri lain tak dapat wahyu ke? negeri lain semua kafir ke?

    BalasPadam
  2. nik ajis boleh jadi maskot kijang dlm KAFA gak la ye..??hehehe....

    BalasPadam
  3. tadahan wahyu???nak tergelak la beb wa dengar...tapi btol gak...tadahan wahyu tu kat tumpat je ada....agak nye ada org dok menadah kat patung besar tu gamak nye....hahahahahaaaa....

    BalasPadam
  4. MASKOT PAS DAN MASKOT TAHUN MELAWAT KELATE ITULAH JENG..JENG..JENG....NIK AJIIIIIS, YAHOOOOOOOOOOOO.....INILAH MANUSIA TERAGUNG. MANUSIA AKHIR ZAMAN, MANUSIA YANG BERUPAYA BERFIKIR GUNA KEPALA LUTUT.....INILAH SPESIS CIPTAAN TUHAN YANG LUTUTNYA ADA OTAK.....INILAH MANUSIA YANG JADI PENGANTARA ANTARA MANUSIA DAN SYAITAN.....KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG BERMINAT UNTUK MENGKAJI SPESIS YANG HAMPIR PUPUS INI SILA DATANGLAH KE KELANTAN.......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online