BREAKING NEWS

Lagi artis peluk dan bergambar dengan anjing..


Gua terbaca dalam satu blog ni kononnya ada artis melayu pegang dan bergambar dengan anjing. Tak tahulah anjing jenis apa tapi yang penting anjing..

Semalam, ketika sedang nikmati kopi mahal di tengah ibu kota, seorang peminat hiburan menghantar sekeping gambar yang di’dakwa merupakan Adira AF yang sedang memegang anjing yang kami sendiri tidak tahu apa spesies’nya. Woof woof!

Kami awal’nya kurang peduli kerana menyangkakan yang penyanyi soundtrack filem Ombak Rindu ini bukan beragama Islam tetapi rakan semeja dan kajian kami mengesahkan yang beliau beragama Islam. - RotiKaya.

Gua sebenarnya tak heran sangat kalau ada artis yang pegang anjing sebab tu perkara ringan beb.. Kalau dorang berpeluk dengan bukan muhrim tu lagi berat..

Pegang anjing boleh disamak.., tapi kalau berpeluk dengan bukan muhrim.., kat mana nak samak beb?

Bukan gua nak defend artis tu bila dia pegang anjing.., dalam Islam anjing tu memang dikategori sebagai najis, tapi kalau terpegang atau sengaja pegang.., ia boleh disucikan..

Tapi untuk mengelakkan pandangan tak elok masyarakat Islam, baik jangan buat benda-benda bodoh seperti tangkap gambar berpeluk dengan anjing ni beb..

Bukan senang nak samak tau.. Silap haribulan, ada yang tak tahu macam mana cara-cara samak dilakukan..

So.., Moral of the story ialah.., jangan peluk anjing pastu tangkap gambar. Peluk patung anjing tak apa laa.. =)

4 ulasan :

  1. ada gambar lain? tak cukup gambar sekeping untuk ni sebagai bukti. Macam teddy bear atau patung-patung pun ada... Tidak jelas anjing sbenar atau tidak nanti jadi fitnah pulak

    BalasPadam
  2. pelok ab ketot lg baik .ada gak ummmnya

    BalasPadam
  3. Ini pun jadi isu ke??? Anjing boleh di sentuh tapi sekiranya perlu di sucikan samak je lah ...bukannya haram pun...sempit betul pemikirannya.!!

    BalasPadam
  4. http://www.islamicconcern.com/dogs.asp

    baca tuh

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online