BREAKING NEWS

PAS akan bubarkan FELDA.. Tahniah!!!


Hebat!! Hari ini Ketua Penerangan PAS sendiri sudah mengesahkan bahawa PAS/Pakatan akan bubarkan FELDA kalau mereka menang di PRU13 dan tawan Putrajaya. Ini merupakan janji terbaru yang dilafazkan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man didalam satu ucapannya di Pahang.

Tujuan PAS ialah, kononnya mereka mahu menyelesaikan masalah rakyat yang tak mempunyai tanah. Jika mengikut tafsiran Tuan Ibrahim dan juga PAS, kerajaan BN lah yang menyebabkan generasi sekarang tak mempunyai tanah.

Dan untuk selesaikan masalah tersebut, PAS melalui Tuan Ibrahim telah melafazkan janji untuk menjadikan FELDA sebagai galang gantinya. Tanah-tanah FELDA yang berjumlah 134 hektar diseluruh negara akan diberi percuma kepada rakyat..

Satu yang Tuan Ibrahim terlupa, tanah-tanah FELDA semuanya pada ketika ini sedang diusahakan oleh peneroka-peneroka FELDA seluruh negara. Tanah pertanian itulah yang menjadi sumber pendapatan mereka sejak beberapa puluh tahun yang lalu.

Jika PAS mahu ‘merampas’ dan ‘membubarkan’ FELDA, bagaimana pula dengan nasib para peneroka dan juga keluarga mereka? Siapa yang hendak menanggung segala pendapatan mereka yang hilang akibat dari pembubaran FELDA?


Baca sambungannya DISINI...



Pesuruhjaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membidas kegagalan kerajaan BN meluluskan tanah kepada rakyat yang tidak bertanah sebaliknya memberikan tanah kepada syarikat swasta.

Katanya, jika Pakatan Rakyat berkuasa, kerajaan negeri akan memberi keutamaan kepada rakyat dengan menyelesaikan isu tanah yang kini menjadi isu besar bagi rakyat Pahang terutama golongan muda.

Menurutnya, seperti yang dijanjikan didalam buku jingga, Pakatan Rakyat akan menutup Felda Plantation dan tanahnya akan diagih-agihnya kepada rakyat yang layak.

Di Pahang , kata beliau terdapat lebih kurang 134 ribu hektar ladang Felda Plantations yang mampu mengisi ribuan peneroka.

“Kita akan agih-agih tanah tersebut kepada rakyat yang berkeyakan dan sudah tentu ia mampu menyelesai sebahagian besar masalah itu,” katanya ketika berucap pada majlis dialong di kawasan Dewan Undangan Negeri Kuala Sentul dekat sini, semalam.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online