BREAKING NEWS

HOT!! Pakatan habiskan lebih dari RM2 juta kos untuk BERSIH 2.0 ?


Dalam sibuk-sibuk ramai yang pertikaikan kononnya Polis bertindak kejam pada penunjuk perasaan di perhimpunan Haram BERSIH, gua ada satu persoalan buat Anwar, Ambiga dan seluruh pemimpin Pakatan..

Berapa KOS yang dorang terpaksa habiskan untuk anjurkan BERSIH 2.0 tu?

Anwar jangan bohong kalau kata Pakatan tak terlibat membayar para peserta demonstrasi tersebut.. Gua yakin, semua penunjuk perasaan BERSIH tu sebenarnya dah DI UPAH untuk membuat kacau di ibunegara..


Dan gua dapat info bahawa media asing juga di upah oleh pemimpin Pembangkang untuk melaporkan perkara negatif pasal Polis di Malaysia khususnya dalam menangani penunjuk perasaan..

Sekarang ni, cuba korang yang baca blog gua ni kira secara rambang... Andai kata seorang perserta tunjuk perasaan BERSIH 2.0 dibayar sebanyak RM 100 - RM 200.., berapakah jumlah yang diperlukan untuk biayai 10'000 orang yang penuhkan jalan di KL hari tu?


Gua ni tak pandai sangat Math.., tapi bila dikira, jumlah yang Pakatan perlu bayar untuk keseluruhan penunjuk perasaan BERSIH dari seluruh negara tu SAHAJA adalah hampir cecah 2 juta..

Dan kalau campur dengan upah media asing dan media pro pembangkang dalam negara, jumlah dia gua rasa lebih daripada tu..

So sekarang ni.., kenapa Pakatan sanggup habiskan BERJUTA-JUTA duit peruntukan untuk buat tunjuk perasaan haram di dalam negara?

Ramai-ramai ni beratur buat apa..? Ambik duit peruntukan ke?

Kalau betul Pakatan tak terlibat, kenapa pemimpin-pemimpin Pakatan turun ikut serta dalam perhimpunan haram tu?

Kesimpulannya, BERSIH tu bukanlah bertujuan nak minta sistem pilihanraya yang lebih adil, tapi ia sebenarnya adalah perhimpunan untuk gulingkan kerajaan dan untuk burukkan imej pemimpin negara!!

Yang paling gua tak tahan.., semua peserta BERSIH adalah hanya GURKHA upahan Anwar Ibrahim dan Ambiga saja.. Dan ada juga yang sampai sanggup mati hanya kerana diupah berdemonstrasi..

Gua tak sangka pulak tiket untuk syahid hanya berharga RM 100 - RM 200 saja... Macam Haram!!

Perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) semalam ternyata berkiblatkan cara demonstrasi ala Indonesia apabila para peserta terlibat dibayar di antara RM150 hingga RM200 bagi 'menjayakan' demonstrasi tersebut.

Sumber polis memberitahu, perkara itu didedahkan oleh sebilangan besar peserta yang ditahan ketika memberi kenyataan berhubung penglibatan mereka dalam perhimpunan serta perarakan haram tersebut.

Menurut sumber itu, ramai di kalangan peserta terlibat sebenarnya tidak tahu tujuan perhimpunan tanpa permit tersebut diadakan sementara sebahagian lagi enggan mengambil peduli tentang penganjurannya.

Lebih menjijikkan, katanya, perhimpunan haram itu didalangi oleh parti politik tertentu yang dilihat cuba menganggu pentadbiran kerajaan melalui provokasi peserta terhadap pihak berkuasa yang menjaga keselamatan awam.

"Mereka ditawarkan upah di antara RM150 hingga RM200 beberapa hari sebelum Sabtu lalu bagi 'menjayakan' perhimpunan serta perarakan haram Bersih.

"Tawaran itu dibuat oleh beberapa individu dipercayai daripada pakatan pembangkang melalui dialek yang digunakan serta kecenderungan mereka menghasut peserta dengan memainkan sentimen anti kerajaan," - Utusan

4 ulasan :

  1. Tu bukan harga tiket syahid bro...dia orang dah confirm masuk syurga..duit tu nak buat belanja bila sampai syorga...

    BalasPadam
  2. memang mahal kos BERSIH tu.sampai derang kene mintak sedekah kat sini http://bersih.org/?p=4285#more-4285

    BalasPadam
  3. terimakasih atas pendedahan bro. Cerita begini lah yang patut diedarkan untuk counter sedikit momentum babi bersih yg terjadi pasal KDN yg amat lemah. Saya akan sebarkan cerita ini dalam blog saya juga.

    Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin PAS, PKR, DAP akan umumkan meritokrasi bagi MCKK, MRSM, STAR, Sekolah Menengah Sains dan semua SBP. Tahniah!

    BalasPadam
  4. klau dapat upah rm100.00 pun minyak + tol pegi balik dari penang dh lebih dari tu. x berbaloi gak pegi perhimpunan bersih

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online