BREAKING NEWS

Rafizi bakal anjur forum dedahkan skandal Azmin..


29 July 2016 - Betul ke PKR akan adakan forum untuk dedahkan skandal RM400 juta DS Azmin,..? Kononnya setiausaha agung PKR sendiri yang akan menganjurkan forum tersebut. Sapa lagi kalau Rafizi yang memang tidak puas hati dengan cara Azmin memerintah kerajaan Selangor.. Ada saja masalah yang nak dibangkitkannya.

Kali ini, kononnya akan ada satu pendedahan salah laku Azmin pulak.. Sejauh mana kebenaran tentang forum tersebut masih lagi belum terjawab, kerana Rafizi dikatakan belum mengeluarkan sebarang kenyataan berbentuk penafian berhubung forum bertajuk 'skandal RM400 juta Azmin Ali ".

Khabarnya, kain rentang mengenai penganjuran forum tersebut sudah dipasang bagi menarik perhatian rakyat terhadap forum berkenaan. Kain rentang tersebut sudah dipasang di sekitar Shah Alam dan juga Lembah Klang.

Dijangka forum pendedahan skandal Azmin berkenaan akan berlangsung di Dewan Majlis Perbandaran Ampang Jaya pada Sabtu jam 9 malam.

Tambahan lagi, kain rentang tersebut kononnya sudah jelas terdapat gambar Rafizi. Boleh jadi, forum tersebut memang dianjurkan olehnya. Sebab tu, sampai sekarang Rafizi masih membatu mengenai desas-desus forum tersebut. Kalau dia tidak terlibat, mungkin jawapan balas daripada pihaknya sudah diterima mengenai isu ini.

Mungkin juga, Rafizi kecut perut dengan tindakan yang bakal dikenakan keatasnya sekiranya hal ini telah sampai kepada Azmin. Namun, sebagai ahli panel bagi forum tersebut sudah jelas Rafizi tidak sebulu dengan Azmin. Walaupun bukan Rafizi yang menjadi kepala penganjur, tapi dia terlibat secara langsung di dalam program tersebut.

Masalah dalaman PKR juga sudah dapat dihidu sekiranya forum tersebut dilakukan. Selain daripada Rafizi, terdapat dua individu lain yang mungkin menjadi panel di dalam forum tersebut.

Antaranya ialah Pengarah Eksekutif C4 Centre, Cynthia Gabriel dan Pengarah Eksekutif National Oversight &  Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir.

Namun begitu, kedua-dua ahli panel tersebut sudah mengeluarkan kenyataan yang mereka tiada kaitan dalam forum berkenaan yang kononnya diadakan bagi tujuan mendedahkan salah laku Azmin. Mereka juga turut mengecam kewujudan kain rentang yang terpampang jelas wajah kedua-duanya.

“NOW dan C4 tidak terlibat sama sekali dengan ‘forum pendedahan’ itu. Malah, kami tidak tahu menahu kewujudannya,” tegas mereka.

Namun, Rafizi masih gagal untuk memberi jawapan dan masih gagal dihubungi bagi mendapat pencerahan berkenaan isu forum pendedahan skandal tersebut. Agaknya, apa motif sebenar Rafizi? Kain rentang sudah digantung tapi semua pihak masih buntu mengenai kebenaran isu ini.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online