BREAKING NEWS

Guan Eng berkeras mahu adakan Pilihanraya Negeri tahun ini juga..


29 July 2016 - Walaupun keputusan DAP untuk mengadakan pilihan raya negeri tidak direstui oleh rakan sekutu PKR, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menegaskan tetap akan mengadakan pilihan raya tersebut pada tahun ini juga.

Menurut Guan Eng, beliau tidak dapat memberi masa yang lama kepada PKR untuk menyokong cadangan DAP mengadakan pilihan raya kerana DAP tidak akan tunggu sehingga tahun depan.

Jelas Guan Eng, pilihan raya negeri perlu diadakan dalam tahun ini dan tidak wajar ditangguhkan kerana tahun ini merupakan 'tempoh munasabah' untuk diadakan pilihan raya.

Aik... pelik semacam je Guan Eng... Kenapa tak boleh nak tunggu tahun depan atau dua tahun lagi nak adakan pilihan raya.... Guan Eng dah tengok ramalan dekat Teresa Kok yang kata munasabah untuk adakan pilihan raya pada tahun ini juga ke?? Sebab setahu Andy, pakar tengok ramalan-ramalan ni Teresa Kok sorang.

Alaa... Takkan korang tak tahu cerita pasal Teresa Kok buat ramalan pasal rumah banglo mewah Guan Eng tu... Kan Teresa Kok buat ramalan kata banglo Guan Eng dijual dengan harga murah sebab ada 'Fengshui'  yang tak baik... Jadi, dalam kes pilihan raya ni, mesti Teresa Kok pun akan buat ramalan bagi memastikan DAP terus  kekal mentadbir Pulau Pinang... Betul tak??

Macam ni jelah.... Kalau Guan Eng nak buat juga pilihan raya tu... Guan Eng teruskan saja niat tu... Tak payah nak tunggu keputusan PKR untuk sokong cadangan bodoh DAP ni... Sebab PKR takkan sokong cadangan ni.

PKR pun tahu... DAP nak adakan pilihan raya ni sebab nak pertahankan kedudukan Guan Eng dan DAP sebagai ketua menteri di negeri itu.... Lagipun, PKR pun tahu kedudukan parti mereka juga bahaya kalau sesuka hati sokong cadangan DAP ni!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online