BREAKING NEWS

DAP dakwa PKR langsung tak kenang budi dan jasa Guan Eng.


29 July 2016 - Memang tak dapat diselindungkan lagi perangai tak senonoh dan kurang ajar parti DAPig ni... nampak sangat apa yang dorang tolong parti sekutu dorang selama ini tidak ikhlas dan hanya mengharapkan balasan semata-mata! Tolong tapi mengharapkan pembalasan..., baik korang tak payah tolong dari awal.

Kebiadapan DAP semakin terserlah apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) memilih untuk tidak mahu bersubahat menyelamatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng daripada dua pertuduhan rasuah.

Mana taknya, PKR mengambil keputusan untuk tidak mahu menyokong cadangan pilihanraya negeri yang diilhamkan DAP untuk selamatkan Guan Eng.

Apa lagi marah la puak rejim paling kejam DAP tu... selama ini katanya dorang kerap membantu PKR dalam menangani pelbagai kemelut tapi pada akhirnya PKR mengkhianati mereka apabila ketua mereka dilanda musibah....

Ehhhhh pertolongan apa sangat yang DAP beri pada PKR sampai dorang  mengharapkan balasan selamatkan Guan Eng?? Bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pun dorang tak tolong bebaskan... tapi mengharapkan pula PKR tolong dorang untuk ‘bebaskan’ Guan Eng dari dihumban ke penjara.

Bila PKR pilih untuk tidak mahu bekerjasama..., boleh pulak DAP kata yang PKR ni langsung tak kenang budi.

Pengerusi DAP Selangor,  Tony Pua tak puas hati bila PKR buat keputusan tak mahu bantu DAP... apa lagi Tony ungkit habis la segala ‘kebaikan’ yang pernah dilakukan terhadap PKR! Amboiiii mengungkit bebbb dorang ni... dasar tolong tak ikhlas!! Kononnya PKR lupa pada ‘jasa-jasa’ DAP yang ditaburkan pada mereka.

“Kadang-kadang, kita tertanya-tanya, apa jenis rakan yang kita ada. Apabila mereka dalam krisis, kita ke hulu dan ke hilir menyokong mereka ke hulu, tanpa mengira apa yang bakal berlaku.

“Tetapi apabila tiba masa kita perlukan sokongan, mereka bocorkan segala-galanya terlebih dahulu kepada media, meninggalkan kita dalam keadaan telanjang sepenuhnya.

“Ataupun mengumumkan kepada dunia secara terbuka sebelum mereka berbincang dengan kami,” kata Tony.

Walaupun Tony tak mention nama ‘sahabat’ mereka tu tapi memang jelas la yang si Tony tu perli PKR...

Sapa suruh ketua korang cari pasal... Guan Eng sendiri yang dok hidup kaya raya dengan hasil duit rasuahnya tu.., tapi bila dapat masalah pandai pulak Guan Eng nak lempar pada PKR. Hah... mana mahunya PKR tolong... sendiri cari masalah sendiri la yang selesaikan.

Mungkin Tony sengaja nak cari pasal dengan PKR kot sebab tu dia kata macam tu... Tuduh yang dorang tu tak kenang budi sebab DAP dah terdesak sangat untuk dapatkan bantuan.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online