BREAKING NEWS

Ini sebabnya kenapa Guan Eng tak berani buat Pilihanraya Negeri.


21 July 2016 -
Profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Faisal Hazis membuat penilaian bahawa pihak pembangkang berkemungkinan bakal kehilangan separuh daripada kerusi yang menjadi majoriti orang melayu sekiranya pilihan raya negeri di Pulau Pinang itu mahu tetap diadakan.

Penganalisis politik itu menambah, perkara tersebut tidak mustahil akan berlaku. Tengok jela corak permainan politik yang dimainkan pembangkang sekarang ini... kucar-kacir dan huru-hara melanda. Kalau pakatan pembangkang masih tiada hala tuju dan Pas masih berdegil tidak mahu bekerjasama... tidak mustahil mereka akan hilang kerusi.

"Jika status quo kekal, kita akan lihat pertembungan pelbagai penjuru di kerusi Melayu dan ini bukan merupakan petanda baik bagi PKR dan pembangkang," katanya.

Sebab tu la PKR sekarang ni tengah dilemma sama ada mahu menurut sahaja kemahuan DAP yang nak adakan pilihanraya atau tidak... sebab dorang takut akan kehilangan kerusi. Tambah pulak sekarang ni penduduk Pulau Pinang dah muak dengan politik kotor DAP dan pembangkang... merancakkan lagi kemungkinan pembangkang hanya menang di Pulau Pinang dengan majoriti lebih kecil berbanding pilihan raya 2013.

Semalam, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata parti itu masih belum dapat diyakini untuk mengadakan pilihan raya tersebut. Menurut khabar angin pula, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sekarang tak sedang duduk dan tengah fikir cara bagaimana nak bebaskan dirinya dari tuduhan rasuah.

Mungkin Guan Eng fikir dengan mengadakan pilihanraya secara mengejut dapat menyelamatkan kedudukannya sebagai Ketua Menteri. Maknanya dia bakal mengemis simpati rakyat Pulau Pinang semata-mata bagi menjaga reputasi dirinya sendiri. Yakin ke yang semua tindakannya itu dapat membebaskan dirinya dari kemelut rasuah yang diciptanya sendiri??

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online