BREAKING NEWS

Akhbar Pro DAP mula serang Adun PKR di Permatang Pauh.


29 July 2016 - Gara-gara tidak mengikut kehendak untuk mengadakan pilihan raya negeri di Pulau Pinang, DAP telah melancarkan serangan terhadap beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR di Pulau Pinang.... Lebih mengecewakan lagi, DAP telah melancarkan serangan terhadap Adun PKR di bawah Parlimen Permatang Pauh yang merupakan kubu kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Adun Penanti, Dr Norlela Ariffin, DAP melakukan serangan terhadap Adun PKR dengan menggunakan akhbar pro DAP iaitu Nanyang dengan mengeluarkan karikatur mengatakan 3 Adun PKR gagal sebagai wakil rakyat.

Kurang ajar betul DAP ni.... Orang dah tak sokong cadangan tu.... Boleh pula nak buat serangan jahat... Gunakan akhbar Cina pula tu untuk lakukan serangan terhadap wakil rakyat PKR.... Dasar pengecut betul!!

Norlela menjelaskan, karikatur dalam suratkhabar Nanyang pada 25 Julai lalu mengatakan 3 kerusi PKR ini berisiko tinggi kerana Adun-Adun PKR tidak layak menjadi wakil rakyat dan dikategori sebagai gagal.

"Cartoon dalam suratkhabar Nanyang pada 25 July 2016 mengatakan 3 kawasan Dun berisiko tinggi jika ada pilihan raya negeri adalah Dun seberang jaya, Dun YB Dr Afif- perkhidamatan kurang memuaskan, Bukit Tengah YB Ong Chin Wen- masalah kampung pekerja asing dan Dun Penanti YB Dr Norlela- gagal menjalankan tugas dengan baik," tulis Norlela yang dipetik di laman Facebook miliknya.

Biasalah tu... DAP kalau bab nak kata kat orang memang nombor 1... Dorang je wakil rakyat yang paling 'terbaik' untuk rakyat di negara ini.... DAP saja yang menjalankan tugas dengan baik... Sebab menjalankan tugas dengan baik, tu yang Ketua Menteri kena heret ke mahkamah.... Kalau tak jalankan tugas dengan baik, takdanya nak kena heret ke mahkamah... Hahaha.

Dah terang depan mata DAP guna jalan jahat untuk jatuhkan wakil rakyat PKR... Takkan PKR masih nak jalinkan kerjasama dengan DAP?? Lebih baik putuskan saja kerjasama dengan DAP ni.... Takda keuntungan pun buat PKR... Baik PKR tumpukan kerjasama dengan Pas.. Ada juga faedah!!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online