BREAKING NEWS

Dinasti Lim dalam DAP akan berakhir jika Guan Eng ke penjara.


29 July 2016 - Semua orang tahu yang Lim Kit Siang telah berjaya membina empayar ‘Dinasti Lim’ dengan hebat sekali... bukan sorang dua darah dagingnya yang didaftarkan masuk ke dalam jawatan tertinggi dalam DAP... Tapi sekali cucu cicit Kit Siang bawak masuk dalam DAP...

Bukan tu je.., Kit Siang ni punya la nak memperkembangkan ‘Dinasti Lim’ dalam DAP sehinggakan sepupu kepada isterinya juga diserap masuk dalam DAP... sapa lagi kalau bukan Teresa Kok.

Itu tak sebut lagi nama-nama seperti Tony Pua, Nga Kor Ming dan Anthony Loke... kalau disiasat dengan lebih mendalam pastinya keputusan yang korang dapat..., dan dorang ni darah daging jugak.

Kalau tidak Kit Siang ni tak lantik la anaknya Lim Guan Eng naik menjadi Setiausaha Agung DAP bagi menggantikan dirinya, sekarang ni pun walaupun dah tua nak mampos tapi Kit Siang masih lagi tak mahu lepaskan jawatan Penasihat DAP yang dipegangnya.

Sayang sangat nak lepaskan sebab takut jawatan tu terlepas ke tangan orang lain... Yela pastinya Kit Siang nak cari ahli keluarganya juga sebab nak kembangkan keturunan mereka dalam DAP.

Tapi sekarang ni Kit Siang tengah dok pening kepala nak cari pengganti kepada Guan Eng... Sebabnya.., kalau Guan Eng masuk penjara maknanya tamatlah dinasti Lim dalam DAP.

Anak beranak Kit Siang yang mana akan menggantikan Guan Eng kali ni kalau dia masuk penjara?? Kit Siang nak lantik orang melayu ganti tempat anaknya tu??? Puihhhh mimpi jela! Pastinya kaum kerabatnya jugak...

Disebabkan Kit Siang sekarang ni tengah takde calon, jadi dia habis-habisan mempertahankan anak kesayangannya tu dari dihumban ke penjara kerana kes rasuah.

Sudah berpuluh tahun kaum kerabat dorang bergayut dengan jawatan tu... jadi takkan kali ni senang-senang je dorang nak serahkan pada orang lain. Sia-sia jela usaha Kit Siang merencanakan kronisme sehingga berjaya menempatkan anak beranaknya dalam DAP jika Guan Eng memusnahkannya kali ini.

Korang jangan terkejut pulak kalau cucu Kit Siang nanti yang akan ‘didaftarkan’ untuk mewarisi kepimpinan DAP selepas Guan Eng. Tapi apa yang pasti dinasti Lim pasti akan berakhir kalau Guan Eng ke penjara...

Yela kann.., sebab Guan Eng sorang je anak Kit Siang yang dia berjaya serap masuk dalam DAP. Yang lain semua hanya sepupu sepapat anak mak bapak saudara je.

Tak tahu la pulak kalau Kit Siang nak lantik saudaranya lagi bagi gantikan Guan Eng... tapi apa yang dok nampak sekarang ni ialah, Dinasti Lim bakal berakhir setelah Guan Eng masuk penjara. Tiada lagi ‘Lim’ dalam DAP..

Catat Komen

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online