BREAKING NEWS

DAP tipu rakyat mengenai cadangan bina Jambatan Ketiga.


18 July 2016 - Kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan siri penipuan mereka apabila sehingga hari ini masih belum mengemukakan dokumen hasil kajian sedia ada mengenai cadangan membina jambatan ketiga Pulau Pinang yang menghubungkan Gurney Drive dan Bagan Ajam.

Mesti korang hairankan kenapa dikatakan kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan siri penipuan mereka?? Mesti korang terfikir apa kena mengena penipuan dengan tidak mengemukakan dokumen projek jambatan ketiga ini??

Begini kisahnya... Kalau korang masih ingat... Kerajaan DAP Pulau Pinang sebelum ini berkeras mahu membina terowong bawah laut yang akan menelan belanja yang besar sekiranya projek tersebut dilaksanakan.... Malah, hasil kajian untuk membolehkan projek tersebut dilaksanakan pun telah menelan belanja yang besar.

Dihujung hasil kajian tersebut..., difahamkan projek terowong bawah laut tidak dapat diteruskan kerana dipercayai laluan yang dikaji itu tidak sesuai untuk dibina... Oleh disebabkan itu, kerajaan DAP Pulau Pinang telah mengambil keputusan untuk menggantikan terowong bawah laut tersebut dengan jambatan ketiga.

Walaupun DAP Pulau Pinang mahu menggantikan terowong tersebut dengan jambatan ketiga.... Tapi kerajaan DAP Pulau Pinang sehingga hari ini masih belum mengemukan dokumen jambatan ketiga tersebut kepada Kementerian Kerjaya Raya.

Bila DAP Pulau Pinang sehingga hari ini tidak mengemukan dokumen tersebut kepada Kementerian Kerja Raya, apa yang boleh dikatakan adalah DAP Pulau Pinang tidak serius untuk membina jambatan ini!!! Ini mungkin mereka tetap mahu membina terowong bawah laut seperti yang diidamkan mereka sebelum ini.

Kalau betul DAP Pulau Pinang serius nak bina jambatan ketiga ini demi rakyat khususnya rakyat Pulau Pinang... Sudah tentu awal-awal lagi mereka akan menyerahkan dokumen-dokumen yang diperlukan.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online