BREAKING NEWS

Shafie Apdal perasan ada pengaruh besar di Sabah.


1 Ogos 2016 - Bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal ni terlajak yakin sangat... Kononnya diri mampu untuk berdikari dan bergerak secara solo.

Perasan sangat yang diri tu mempunyai pengaruh yang besar dan mampu untuk berdiri atas kaki sendiri tanpa bantuan UMNO... Sebab tu Shafie memilih untuk meninggalkan UMNO.

Kita tengok jela sejauh mana dan sebesar apa pengaruh yang Shafie ni ada sehingga dia sendiri menyatakan mempunyai pengaruh yang luas meskipun dia tidak bersama dengan UMNO. Mampu ke Shafie berjaya dan menyambung ;kerjaya politiknya’ setelah memilih untuk meninggalkan UMNO??

Akibat terlebih perasan yang dirinya hebat dan ada pengaruh yang besar... Jadi dia membuat tilikan yang akan ada lagi ramai ahli UMNO Sabah akan meninggalkan parti Melayu tersebut. Kononnya ahli yang ‘bakal’ meninggalkan UMNO tu semua adalah pengikutnya.

“Daripada DUN Kemabong daripada DUN Melalap hampir lebih kurang 2000 ahli UMNO yang keluar daripada UMNO dan ini menampakkan bahawa ketidaksenangan hati mereka bukan hanya pentadbiran UMNO di peringkat pusat begitu juga peringkat negeri dan saya yakin ini satu petanda yang boleh merubah negeri Sabah.

“Saya yakin dan sebenarnya ramai sudah berhubung dengan saya walaupun ramai kata saya tidak berpengaruh lagi tetapi rakyat ini sedar dan bila kita terangkan tentang apa yang berlaku dan apa yang perlu diubah untuk kebaikan bukan keburukan dan mereka nyatakan kesanggupan mereka keluar UMNO,” katanya.

Shafie berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai ‘pesta’  ahli UMNO di Negeri Di Bawah Bayu itu yang memilih jalan singkat dan terburu-buru keluar parti tanpa memikirkan akibat yang bakal mereka hadapi. Sebanyak  2,000 ahli UMNO dari bahagian Tenom, mengumumkan keluar parti setelah konon tidak percaya dengan kepimpinan parti bangsa Melayu itu.

Mungkin dorang ni cuma percayakan kepada parti cina cauvanis yang secara terang-terangan telah menipu rakyat dan menjadikan orang bawahan mereka sebagai khadam.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online