BREAKING NEWS

PAN tak ubah seperti Babi yang menyondol di Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


Nampaknya provokasi sudah diterbalikkan. Kalau dulu dulu yang buat provokasi pada setiap pilihanraya ialah Umno/BN tetapi sekarang yang rancak berprovokasi di pilihanraya ialah sebuah parti Islam progresif yang bertemankan parti bukan Islam yang anti Islam.

PAN kalau ditambah perkataan DAP akan jadi PANDAP, sesuai dengan perangai babinya sejak parti itu mula ditubuh lagi. PANDAP ini suka menyondol seperti babi tak kira tempat dan waktu dan cukup benar dengan hadis nabi yang menyebut akhir zaman ramai manusia akan bertukar jadi beruk dan babi.

Kita sudah lihat perangai beruk ketika presiden PANDAP berselfie dengan amoi dan kita sedang menyaksikan perangai menyondol PANDAP semakin menjadi jadi. Ini seolah-olah mereka dah hilang jati diri dan enggan melihat dan mendengar sekeliling yang mahu mereka lakukan sekarang ialah menyondol seperti babi bertepatan dengan huraian ulamak mengenai hadis tersebut.

Kita bukan nak burukkan PANDAP, tetapi dalam PRK yang sedang berlangsung sekarang, Umno/BN sudah menyatakan kempen mereka kali ini akan mengambil kira bulan Ramadan, mereka sudah tidak mahu melakukan provokasi yang  boleh mencemari kehormatan bulan Ramadan.

Justeru walaupun BN dituduh masih lagi menyeleweng dengan masih menggunakan TV untuk berkempen, tetapi kempen-kempen mereka sudah tidak ada unsur provokasi seperti kebiasaannya.

Tetapi agak mengejutkan peranan provokasi kini diambil alih oleh PANDAP dengan disokong oleh rakan baik mereka DAPig.

Peliknya lagi, PANDAP mengaku bahawa mereka parti Islam. Adakah Islam mereka cukup ghairah menggunakan provokasi untuk menjatuhkan musuh mereka PAS yang mereka dakwa tidak Islam?

Sedarkah bahawasanya yang mereka dakwa tidak Islam itulah yang sudah berjaya memperkenalkan politik matang yang turut sama diakui oleh Umno/BN akan kebaikannya.

Perangai babi PANDAP yang sebenarnya tidak mengiktiraf politk matang ini. Malah mereka terus menyondol macam babi dengan sondolan yang menjadi bahan  provokasi mereka.

Mereka menuduh PAS bersengkongkol dengan BN, undi PAS sama dengan undi Umno, PAS turut terlibat dengan rasuah bersama Umno dan seumpamanya lagi.

PANDAP juga sudah hilang rasa peri kemanusian apabila mengubah wajah TGHH kepada badut. Inikah yang diajar oleh Mat Sabun kepada penyokong-penyokong mereka?

Apa lagi nak dikata! Apakah provokasi ini adalah politik Islam? Atau politik matang yang sebenarnya dianjurkan Islam? Jangan ikut perangai babi dalam menilai dan menjawabnya.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online