BREAKING NEWS

PAN dah jadi umpama Parti Bangkai..


Sedih betul tengok parti serpihan Pas iaitu Parti Amanah Negara (PAN).... Parti tu baru ditubuhkan kerana kononnya kecewa dengan Pas dan ahli pun tak berapa ramai... Tapi janganlah tunjuk sangat yang parti tu takda ahli.

Ini tidak..... Asal ada pemimpin parti yang keluar dari parti atau dipecat dari parti.... PAN mesti nak sambar supaya pemimpin-pemimpin ini sertai parti tersebut... Dah macam parti gila talak pula PAN ni... Asal keluar jer, pasti di sambar.

Macam kes bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.... Mahathir umum jer keluar dari Umno, PAN awal-awal dah 'offer' Mahathir untuk sertai parti.... Yang tak tahan tu, siap nak bagi jawatan lagi... Memang dahsyat betul parti 'adik' DAP ni.

Pastu, baru-baru ni pula.... Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang dipecat dari Umno.... PAN awal-awal dah maklumkan yang mereka telah membuka pintu untuk Muhyiddin dan Yassin menyertai.

Yang terkini pula, PAN dilaporkan membuka pintu buat bekas Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahamd Husni Hanadzlah yang mengumumkan tidak akan meneruskan jawatannya dalam kabinet.

Cepat betul PAN ni main sambar kan... Al-maklumlah, pemimpin yang nak disambar PAN ni bukan calang-calang orangnya... Semua ada sokongan yang tersendiri... Sebab tu PAN paling laju nak kutip pemimpin yang telah keluar parti ni.

Bila tengok PAN duk terkejar-kejar pemimpin yang telah dibuang parti atau keluar parti.... Rasa macam kesian pula... Tapi apa boleh buat... PAN ni memang terbukti sebuah parti suka kutip bangkai..... Habis semua bangkai mahu dikutipnya.

Ohh... Lupa... PAN ni pun memang bangkai semuanya... Bangkai parti Pas... Sebab tu PAN sibuk nak kutip bangkai-bangkai parti lain untuk duduk sekali dengan dorang... Hahaha.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online