BREAKING NEWS

Mat Sabu tak mahu Muhyiddin, Mukhriz sertai PAN


Aikkkk... pelik betul la dengan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu kali ini... Bukan apa, Mohamad Sabu atau Mat Sabu ni kalau korang nak tahu dia memang susah sangat la nak tolak ‘lauk’ yang telah terhidang depan mata ni.

Bukan tu je... Perangai Mat Sabu dan partinya juga dikatakan memang suka ‘kutip sampah yang dibuang’... Kutip ‘sampah kotor’ yang parti lain dah tak nak lepas tu penuhkan dalam partinya. Tapi agak menghairankan pulak kali ni beb! Dorang dah tak jadi parti recycle lagi dah ke??

Mat Sabu katanya tidak mahu kutip ‘sampah’ UMNO yang dua orang ni... bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Sebab apa bebb haha!

Uishhh hairan betul... kalau tidak mesti awal lagi Mat Sabu sambar dua orang pengkhianat ni... tapi kali ini tidak. Menurut Mat Sabu, katanya dia langsung tak pernah keluarkan kenyataan menjemput Muhyiddin dan Mukhriz untuk sertai Amanah. Elehhhh iyeke ni??

Perkara tersebut juga turut disahkan oleh  Setiausaha Presiden PAN, Mohd. Azhar Mat Dali. Perhhhh tak kan Amanah taknak kutip kot ‘sampah bernilai’ peninggalan UMNO ni.... Rugi bebbb! Boleh untung besar tau korang haha!

Atau Mat Sabu sengaja taknak mengaku sebab malu apabila orang cakap yang Amanah adalah parti yang suka mengutip sampah sarap yang dibuang parti lain. kalau tak silap, terdapat satu kenyataan yang disebarkan berkata Mat Sabu mengalu-alukan kehadiran dua pengkhianat tu... tapi kali ni dinafikan pula. Aik mana satu betul??

Kalau mungkin memang betul pun Mat Sabu tak nak kat dua pengkhianat tu... yela kang ‘sial’ dua orang tu berjangkit pulak dekat parti Amanah. Dah la parti Amanah pun sudah cukup malang dah ni nak bertambah malang lagi dengan Muhyiddin dan Mukhriz.

Catat Komen

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online