BREAKING NEWS

TERKINI!! Guan Eng sekat pembinaan 9999 buah rumah untuk rakyat miskin di Penang


Ah Beng yang kini dikenali sebagai Tokong Hidup di Penang makin meroyan dari hari ke hari.. Yang terbaru, Ah Beng diberitakan hampir sakit jiwa apabila projek terowong bawah laut yang diusahakan secara kroni tak diluluskan oleh kerajaan pusat..

Mana tak gila beb.., Ah Beng katanya dah berjanji nak bagi projek terowong tu kat para kroni dia.. Dan mungkin imbuhan dari pemberian projek terowong tu Ah Beng dan kroni dah sapu awal-awal.. Tiba-tiba Kerajaan Najib tak luluskan.., hah maunya tak meroyan..

Kalau tak mengenangkan Ah Beng tu orang politik.., dah lama rasanya dia terjun jambatan Penang nun... Tapi tak boleh la kann sebab nanti bini Ah Beng yang gila shopping di Gurney Paragon tu sapa nak bagi makan...

Dan untuk membalas dendam kesumat dia.., Ah Beng hari ni mengarahkan pembelian 234 ekar tanah di Air Itam dibekukan.. Untuk pengetahuan korang.., tanah tu dibeli oleh 1MDB untuk dimajukan demi kesejahteraan rakyat negeri ni..

Tapi itu lah perangai bangsat Ah Beng yang korang patut tahu.. Kalau dia tak dapat apa yang dia mahu.., memang dia akan buat macam-macam supaya kehendak dia dilaksanakan. Dengan pembekuan 234 ekar tanah 1MDB di Air Itam tu, Ah Beng yakin kerajaan Najib akan 'sujud' di kaki dia dan merayu untuk dikasihani..

Tapi jangan mimpi laa Ah Beng oiii... Jangan ingat Najib dan UMNO bodoh macam geng-geng penjilat punggung dalam PKR dan AMANAH tu semua.. Jangan ingat projek terowong yang merugikan rakyat tu akan diluluskan kalau setakat nak beku tanah 234 ekar..

Lagi satu.., Ah Beng juga sekat pembinaan 9999 buah rumah untuk 3000 keluarga di Penang yang bakal dibangunkan oleh 1MDB. Alasan Ah Beng ialah, 1MDB tak mampu nak buat projek tu kerana masalah kewangan.. Niamakahai punya Ah Beng.. Rumah untuk rakyat miskin pun lu sekat.. Ini lagi teruk dari babi dia punya perangai!

Inilah perangai selut cina kiasu yang dianggap suci oleh puak-puak Mat Sabu dan Azmin Ali.. Inilah pemimpin cina yang dikatakan ikut gaya pemerintahan Khalifah Umar kononnya.. Ptuihhh.. Ah Beng tu dah tentu-tentu jilake.. Yang sokong dan puja cina berak tak basuh tu lagi 10 kali jilake..

Macam ni punya perangai tahi pun ada lagi melayu-melayu tongong sayang?? Memang betul-betul holiaw lahhh!!



Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online