BREAKING NEWS

Rakyat Penang boleh la "sembah" Ah Beng lepas ni..


Tak sangka rupanya dah wujud Tok Kong Ah Beng di Penang.. Patut la bukan main dia eksyen selama ni sampaikan boleh beli rumah banglo dengan harga murah..

Patut la rakyat tak berani bantah dan jual harga murah untuk Ah Beng kerana mana boleh ingkar dengan arahan Tokong.. Lagipun.., kalau Tokong marah nanti lagi buruk akibatnya beb..

Dan pasal tu lah selama ni tanah dan juga harta rakyat di Penang banyak yang Ah Beng gadai secara borong pada pemaju-pemaju yang terbukti kroni dia.. Tokong sapa boleh halang beb.. Jangan kan kata penguatkuasa.., SPRM pun tak hilang telor bila berdepan dengan Tokong ni tauu..

Maknanya, di Penang sekarang ni memang tak ada sapa pun mampu buat apa kerana Tokong Ah Beng sangat berkuasa.. Apa ada dengan pihak berkuasa semua tuu.., semua Tokong sudah kawtim laa..

Jual tanah orang kampung.., sapa berani halang? Halau peniaga melayu.., sapa berani angkat muka? Gadai tanah untuk rumah penduduk miskin.., sapa berani mau siasat???

Korang tengok sendiri laa.., betapa powerfull ini Tokong di Penang. Kertas siasatan hantar ke SPRM tak lut la weii.. Buat berpuluh-puluh report Polis pun buang masa saja..

Melayu Penang semua pakat dok nganga saja.. Parti melayu di Penang pun tak boleh buat apa sebab Ah Beng lagi berkuasa dan banyak kaki didalam setiap Agensi Kerajaan.

Apa lagi nak kata..., tengok saja laaa.. Bersedialah untuk tengok Penang jadi Singapork ke dua sikit masa lagi.. Mamak Tanjung mau dok prepare cari tanah di Kedah.. Jangan dok sembang pung pang pung pang tapi setakat sembang ja lahh... Pekena nasik kandaq sepinggan lepas tu teruih sambung lena.. Hahahaha

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online