BREAKING NEWS

Guan Eng guna Ramasamy untuk divert Skandal Banglo dan Taman Manggis


Guan Eng sekarang ni dah mula boleh tidur malam dan tak payah dah makan pil sakit jiwa beb.. Sebabnya isu skandal Banglo murah dia dah berjaya dialihkan dengan isu Dr Zakir Naik..

Umpan dia senang je.., dia gunakan kebencian agama sebab dia tahu rakyat Malaysia khususnya orang Islam/melayu sangat sensitif pasal benda-benda macam ni.

Gua tahu.., Guan Eng sangat bersyukur bila Zakir Naik datang Malaysia.. Dan dia mula buat plan baik punya suruh si Ramasamy provoke didalam media sosial untuk buat kecoh..

Guan Eng bukan bodoh beb.. Dia dengan bapak dia Kit Siang tu memang nombor satu punya binatang politik didalam negara.. Sapa tak kenal tu memang dia tak tahu apa pasal politik laa..

Lepas saja Ramasamy kutuk Zakir Naik sebagai 'Satan'.., gerombolan macai Guan Eng yang dikenali sebagai Red Bean Army pun mula lah sebarkan didalam laman sosial facebook dan juga Twitter.. Maka meroyanlah habis semua orang-orang melayu kononnya 'ulamak' dituduh sebagai Setan..

Kalau korang nak tahu.., semua pemimpin DAP memang dilatih khas untuk mainkan sentimen macam ni bila dorang tersepit didalam satu-satu isu ang tak boleh dijawab.. Dari dulu lagi DAP memang suka main sentimen agama..

Jai sekarang, isu Skandal Banglo murah tanpa swimming pool.., isu penyelewengan Taman Manggis dan juga isu tuduhan Guan Eng pada Tanah milik PERDA terus diam.. Bijak tak apek Melaka tu guna Ramasamy..? Bijak tak dorang divert isu??

Dan bila IGP keluarkan kenyataan pulak pasal larangan terhadap ceramah Dr Zakir di Melaka, laju je puak-puak Red Bean tu lambung dalam Facebook dan portal-portal dorang kononnya Polis serta Kerajaan Malaysia halang tokoh agama untuk bersuara di negara ni..

Bijak beb..Rakyat Malaysia khususnya yang atas pagar semua termakan umpan ni dan marah pada Polis serta Kerajaan. Dan geng DAP tahu rakyat Malaysia juga akan marah lagi jika Ramasamy tak dikenakan sebarang tindakan oleh pihak berkuasa negara..

Korang rasa Ramasamy akan dikenakan tindakan ke? Gua rasa keling botak tu akan terlepas macam tu je sebab benda-benda macam ni memang pihak berkuasa kita slow sikit.. Mintak maaf cakap la ye.., toleransi kita sekarang ni memang tinggi dalam bab-bab undang-undang ni.. Itu punca ramai yang makin melampau!

Tapi gua nak bagitau kat korang satu perkara.., kalaulah ceramah Dr Zakir di Melaka tu diteruskan, sebenarnya pihak berkuasa dah kesan akan ada cubaan dari pihak pembangkang untuk mensabotaj program tu.. 

Cuba korang bayangkan kalau tetiba program tu dilempar molotov macam yang jadi di Pejabat Ramasamy awal pagi tadi.., tentu kecoh satu dunia beb..

Dan korang rasa sapa yang punya kerja baling molotov kat Pejabat Ramasamy tu? Siapa yang untung bila buat macam tu? Hhahaha... korang fikirlah sendiri ye.. Gua cuma bagi hint je kat sini..

So.., gua harap pihak SPRM dan juga Pak Polisi kita berkerja dengan lebih pantas dan tangkas didalam isu Skandal Banglo Guan Eng.. Percayalah.., kali ni apek tu memang akan kena kaw-kaw punya beb.. 

Tak kiralah macam mana dia divert sekalipun, skandal ni memang checkmate dia dah.. Cuma tunggu masa je dia nak disumbatkan dalam lokap.. Errr.., Sungai Buloh punya sel ada kosong tak? Kita bagi Apek Melaka ni duduk sebelah Bang Non.. Baru dia tauuu.. Hahahaha...

1 ulasan :

  1. Rahman Dahlan janganlah confident sangat. Pastikan memang bergaya dalam debat nanti. Salleh Keruak sambut baik je siap arah rtm dan tv3 cover. Mengharap betul Rahman kena gelak. Kerusi Kota Belud pun terbang sekali tu. Cara Salleh ni macam nak cari kerusi kosong je untuk bertanding PRU nanti. Balaci Rahman kenalah nasihat boss kau tu bah ...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online