BREAKING NEWS

Mahathir lebih sayangkan Cina Bersih4 berbanding orang melayu!!


Nampak gayanya, Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, lebih manjakan geng Cina DAP Bersih 4… Yang majoritinya dimonopoli oleh kaum Cina dan hanya terdapat segelintir sahaja orang Melayu… Lain pulak ceritanya dengan geng Baju Merah yang korninya terdiri daripada orang Melayu sendiri, tetapi bagai di anak tirikan pulak oleh Mahathir.

Apedahal nih?? Orang Melayu tanak sokong tapi orang Cina pulak yang ditatang! Hal ini terbukti apabila Mahathir menganggap bahawa himpunan Baju Merah sebenarnya langsung tidak ada unsur-unsur perjuangan orang Melayu, eh kenapa pulak?!

Mahathir cuma menganggap yang tujuan sebenar himpunan tersebut diadakan adalah bagi menconteng arang kepada perhimpunan Bersih 4 baru-baru ini, kononnya geng Baju Merah menuduh geng Bersih 4 bersifat perkauman.

"Dia adakan himpunan ini kerana dia kata himpunan Bersih dahulu rasis. Tetapi, perhimpunan Bersih dulu bukan rasis, semua bangsa ada bersama.

"Jadi, nak jadikan Bersih ini rasis, supaya kononnya mereka nak berjuang untuk orang Melayu. Mereka tak berjuang untuk orang Melayu, tak payahlah ada," katanya.

Huhhhh!! Masa perhimpunan Bersih 4 tempoh hari diharamkan tapi dorang tetap jugak buat kenapa tak bising pun?? Siap turun join sekaki pulak tu. Haishhh macam-macam la kan. Habis tu orang Cina jela ek pejuang Melayu?? Wahhhhh hebatnya.. Perjuangkan hak orang Melayu sampai robohkan habis perkampungan orang Melayu di Pulau Pinang.

Macam tu ke pejuang Melayu yang Mahathir maksudkan? Berjuang untuk orang Melayu tapi halau orang Melayu di tanah mereka sendiri. Bagus sangat-sangat kan!! Jom kita bagi sepuluh bintang kat Mahathir haha!-

1 ulasan :

  1. Kena buat baik dengan Cina kalau tidak Vincent Tan, YTL dll tidak akan sokong bagi duit untuk jatukan Najib.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online