BREAKING NEWS

MCA tak iktiraf pejuangan hak orang melayu ke?


Betul ke parti politik MCA tidak akan iktiraf usaha memperjuangkan hak orang-orang Melayu?? Maknanya dorang ni hanya nak tuntut hak kaum dorang jela, kaum orang lain lantak ler.

Hal ini terbukti apabila MCA telah menegaskan bahawa parti dorang tak akan menyokong atau melibatkan diri dalam Himpunan Rakyat Bersatu yang bakal diadakan esok di Padang Merbok.

Maknanya dorang ni tak kesah pun la kot-kot nak tolong perjuangkan maruah orang Melayu. Cisssssss penting diri betul!! Presidennya Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, parti dorang tanak terlibat sama sekali sebab dorang lebih pentingkan untuk memulihkan ekonomi negara dan meraih keuntungan.

Liow juga menegaskan bahawa dorang tanak join himpunan baju merah sebab himpunan tu takde manfaat pun bagi pembangunan negara. Habis tu perhimpunan Bersih tu bagi kemajuan ke untuk negara??

Tapi niat MCA untuk tidak masuk campur dalam perhimpunan itu adalah disebabkan untuk menjaga hubungan antara kaum di negara ni supaya kembali pulih seperti sedia kala. Dia juga turut menasihatkan agar tidak mengambil ringan soal hubungan kaum dalam negara ini.

"Kita telah menyuarakan pendirian kita dan pada ketika ini kita mahukan rakyat menumpukan usaha kepada pemulihan ekonomi negara, mencergaskan kembali ekonomi.

"Ini kerana sekarang kita sedang menghadapi pelbagai cabaran dari segi pertumbuhan ekonomi," katanya.

Memang la kita semua mahu ekonomi negara kembali pulih dan stabil tapi kita kena jugak pertahankan maruah orang Melayu.. Tak kan senang-senang je nak biarkan orang Cina pijak dan kencing atas kepala orang Melayu. Kalau kita biarkan, makin besar kepala la geng Cina DAP ni buat Melayu macam kuli batak dorang.

Catat Komen

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online