BREAKING NEWS

Lagi perangai celaka CINA.. Makan babi dalam tray Hospital!!



Sebuah hospital di Perak ada satu kes menimbulkan kemarahan orang ramai apabila seorang lelaki memuat naik beberapa gambar sisa makanan yang dipercayai babi yang dibawa oleh ahli family pesakit kat hospital tu.

Disebabkan tu, Ketua Chef, Ghazali di hospital tu dan kakitangannya mengesan sisa-sia makanan (tulang) babi di dalam mangkuk yang disediakan oleh pihak dia pada hospital.

“Semua pesakit telah disediakan makanan oleh pihak hospital. Jadi tidak perlulah membawa daging babi dan tinggalkan Tulang babi dalam mangkuk kerana mangkuk itu akan digunakan oleh pesakit lain yang beragama Islam. Tak pasal-pasal kami kena samak!,” kata Ghzali.

Sesetengah non-muslim ni ada aje diorang nak buat onar kat orang Islam. Saja cari pasal nak timbulkan kemarahan orang ramai. Nak menunjukkan orang Islam ni cepat melenting. Ada aje akal diorang ni!!

Sesetengah orang ada yang mengatakan kononnya tu bukan tulang babi, Gahzali bidas sebagai tukang masak, sudah pasti diorang dapat bezakan tulang haiwan yang dimasak.

“Tulang babi berbeza warnanya dari tulang lembu atau ayam, cerah warnanya. Takkanlah tukang masak tak boleh membezakan tulang dari ayam atau binatang yang besar?,” kata Ghazali.

Disebabkan hal ni, nama hospital yang menjadi ‘mangsa’ tu tak disebut kerana bimbang dan akan mencetus panik dikalangan pesakit nanti.

Semakin menjadi-jadi pula kes macam ni jadi noh. Isu pasal anjing dibawa dalam troli kat pasar raya pun still ‘panas’, ni muncul pula kes tulang babi ditinggalkan dalam mangkuk hospital.

Diorang ingat tu hospital non-muslim ke??? Nak makan babi ke bapak biawak kan, makan kat rumah aje la bila dah sembuh nanti! Ni menyusahkan orang nak kena samak bagai!!

2 ulasan :

  1. Bengong... kalau tray tu dah kena babi , basuh jela pakai sabun...mana ada nabi cakap babi kena samak...itu cuma anjing je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. najis mughalazah anjing je ke? mcm mana cara menyucikan najis mughalazah? study balik baru komen

      Padam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online