BREAKING NEWS

Berani ke Mamak Kerala ni Pakai Baju Merah 16 September nanti??


Pengerusi Badan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu, Datuk Jamal Md Yunos hari ini mencabar bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk hadir Perhimpunan Baju Merah pada 16 September ini jika dirinya cukup Melayu.

Jamal berkata, kalau Mahathir cukup Melayu, beliau dijemput untuk turut serta dalam perhimpunan tersebut, jika tidak teruskan sahaja agenda beliau menyokong ultra kiasu.

"Kalau Tun Mahathir cukup Melayu dia datanglah," kata Jamal.

Beranikah Mahathir untuk turut serta dalam perhimpunan ini setelah mengecewakan penyokongnya dari golongan Melayu setelah menyertai himpunan haram Cina DAP hujung bulan lalu??

Untuk melihat sama ada Mahathir masih sayangkan orang Melayu ataupun tidak, sama-sama kita tunggu 16 September ini. Jika beliau tidak hadir maka terbuktilah Mahathir telah menyokong penuh Cina DAP yang biadap terhadap pemimpin Melayu dalam perhimpuanan tempoh hari.

Dalam masa sama, Jamal turut mempelawa orang bukan Melayu untuk sertai himpunan terbabit, kerana perhimpunan yang diadakan ini bukanlah sebuah perhimpunan kaum tetapi perhimpunan memberi amaran kepada Cina DAP yang melampau.

Jamal berkata, bangsa lain boleh turut serta perhimpunan baju merah ini, tapi diingatkan supaya mengenakan baju berwarna merah dan bukannya berwarna kuning.

"Ini perhimpunan orang Melayu dan kami mempelawa mereka bukan Mealyu yang sefahaman dengan kami untuk turut serta. Bangsa lain Cina, India yang bersefahaman dengan pendapat kami.

"Tapi nak turun jangan pakai baju kuning," katanya.

7 ulasan :

  1. Kalau baju merah tkda pakai coli merah boleh tk?

    BalasPadam
  2. Mamak kerala mana boleh menentang kroni2 cina dia.....22 tahun memerintah pun dengan sokongan jutawan2 kroni cina.

    Mana2 PM selepas mamak kerala yang tidak mahu meneruskan mengkayakan kaum cina akan dijatuhkan. PM Badawi meletak jawatan tetapi PM Najib masih mahu membantu Bumiputera dan orang luar bandar...maka semakin hebat PM Najib diserang dari dalam dan luar negara.

    Setiap hari PM Najib kekal sebagai PM, semakin banyak peruntukan diberikan kepada orang luar bandar, semakin menggelupor cinapek2 dap yang tamak dan mahukan SEMUA kekayaan Malaysia.

    BalasPadam
  3. Salam Datuk Jamal Md. Yunos.
    Tun M tak pakai pun baju kunin. Tun M perjuangkan UMNO dan hanya menentang DSN. Kalau nak cerita pasal DAP, zaman era Tun M jadi PM dulu berapa ramai pemimpin DAP yang pernah Tun M sumbat dalam tahanan ISA. Sebenarnya tak perlu orang melayu nak adakan perhimpunan 16 Sept. Kita bimbang kalau Datuk gagal menangani ultras melayu yang bakal menimbulkan keadaan huru hara. Ini politik murahan. kalau sesuatu buruk yang berlaku siapa yang hendak dipersalahkan? Dahlah situasi negara semakin kalut, takkan PM seakan out of control atau terpaksa menggunakan platform sebegini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen ko mcm budak2 la.
      Dah...dah....sekarang tutup internet, pi mandi dan pi mengaji.

      Padam
  4. Baju kuning = Budaya kuning,yakni budaya lucah.

    BalasPadam
  5. Oii anon 12:14 kalau penakut duduk rumah je lah, orang cina dah hina, maki pemimpin melayu pun
    ko nak diam jugak, ko tengok kat blog/facebook nabi kita pun dorang hina dan maki. Kalau kita diam jer
    besok anak cucu ko pun kena pijak. Tujuan red rally untuk memberi peringatan kpd orang cina yg memang
    kurang ajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tp tolong ingat wahai bngsaku trcnta.tujuan sbnr red rally ni utk bg mesej kt cina.jgn smpi brlaku ssuatu yg x d ingini ssama kta.jg lh mruah bngsa

      Padam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online